Gå til innhold

[Løst] Sjansen for å få jobben når man er innstillt, i staten?

Anbefalte innlegg

Hei,

Nå har jeg vært på jobbintervju og er innstilt som nummer 6 av 8. Under intervjuet fikk jeg hele tida tilbakemeldinger om at jeg svarte bra. Og de syntes at jeg var en interressert kandidat. 

Noen som vet hvordan man ligger an og om det kan gå galt? Er det mulig å rykke 3 plasser?

Innstillingsrådet kan jo jobben sin og jeg er ikke den første de ansetter.

Pleier tilsettingsrådet å justere mye på innstillingsrådets forslag til annsetelse , med mindre noen er forbigått på urettferdigvis når det gjelder kvalifikasjoner.

Takker for svar^^

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke vanlig å be om det før inntillingsrådet har vedtatt tilsetting eller når man ikke er innstilt. Men jeg er jo innstilt

Eller på en annen måte å si det på:

Det er 8 ledige stillinger og jeg er nummer 6 av de 8 som skal få jobben. 

Spørsmålet er mer rundt tilsetingsrådet liksom.... Om de som er innstilt kan miste plassen sin der de er nå^^ 

Lenke til kommentar

Først og fremst gratulerer med ny jobb.

Erfaringsmessig gjør ikke tilsettingsrådet noen andre vurderinger i rangering så lenge innstillingen er enstemmig og begrunnet. Det kan skje i svært sjeldne tilfeller at tilsettingsrådet ikke anser kandidatene som er innstilt som skikket.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Først og fremst gratulerer med ny jobb.

Erfaringsmessig gjør ikke tilsettingsrådet noen andre vurderinger i rangering så lenge innstillingen er enstemmig og begrunnet. Det kan skje i svært sjeldne tilfeller at tilsettingsrådet ikke anser kandidatene som er innstilt som skikket.

Tusen takk :)

Det var da bra svar, nå gjelder å starte ny tråd om flytting^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...