Kitharodos Skrevet 1. desember 2015 Del Skrevet 1. desember 2015 hei. Eg er ung utlander som jobber fast i Bergen. Jeg har akkuratt fått ny jobb som behover å ha bil (bussjåfør). Eg har bestemt å kjøpe en elbil nissan leaf men eg har ikke nok penger for det og tenker på kjøpe det me avbetaling eller noe bilån fra banken. Eg trenger noe informasjon om ka skulle dere har gjørt til situasjonen min. Også hva må jeg passer på i bilen, ka er kriteria som viser at det fortjener pengene sin? Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 1. desember 2015 Del Skrevet 1. desember 2015 Skal du kjøpe nytt eller brukt? Lenke til kommentar
Kitharodos Skrevet 1. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2015 Skal du kjøpe nytt eller brukt? litt brukt.... tenker på noe sum koster rundt 150.000kr Lenke til kommentar
Habla Møberg Skrevet 1. desember 2015 Del Skrevet 1. desember 2015 Har du en grei bank? Om du ikke kan mye om bil ville jeg absolutt kjøpt hos forhandler, ikke privat. Har du fast jobb burde det være kurant å få låne til dette. Lenke til kommentar
Kitharodos Skrevet 1. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2015 eg har fast jobb 100% stilling. Banken min er Sparebank1 SR Bank. Eg prøver å forstå om det er bedre å få lån fra banken eller avbetale forhandleren. Også hva må jeg passe på om bilen. Er det noe her som har erfaring me elbil? Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 1. desember 2015 Del Skrevet 1. desember 2015 Hvor det best å låne må du bare sjekke. Innhent lånetilbud flere plasser. Lenke til kommentar
Kitharodos Skrevet 1. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2015 ef fikk denne guide... det ses veldig hjelpsom ut... http://insideevs.com/used-nissan-leaf-buying-guide/ også eg tenker om dette tilbud http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=65906449&searchclickthrough=true Lenke til kommentar
Oter Skrevet 1. desember 2015 Del Skrevet 1. desember 2015 mener det også ble importert en del Nissan leaf som var vannskadet fra usa,og solgt videre uten at det ble opplyst om det,så kan være smart og sjekke opp det Lenke til kommentar
Kitharodos Skrevet 1. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2015 vannskadet? eg er ikke flytende på norsk.. hvordan kan vann skade noe bil? Lenke til kommentar
bjirn Skrevet 1. desember 2015 Del Skrevet 1. desember 2015 Om bilen står en plass som blir oversvømt f.ex. Jeg ville gått for nordiske modeller, ikke amerikanske. For 150 000 bør du få en grei nordisk Leaf. Om du kjøper fra forhandler, pass på at prisen er med både sommer og vinterdekk. Ellers så finnes det såkalte "grønne" billån til elbiler, dvs du får lavere rente pga den er miljøvennlig. Jeg vet hvertfall Gjensidige gir ut gunstige billån til elbil. Lenke til kommentar
Kitharodos Skrevet 1. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2015 nei.... Bilene kommer som regel rett fra fabrikken i England, sånn som de sier Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 2. desember 2015 Del Skrevet 2. desember 2015 som busssjåfør så kjører du vel gratis med bussen? Lenke til kommentar
Kitharodos Skrevet 2. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2015 som busssjåfør så kjører du vel gratis med bussen? eg jo reiser gratis med bussene men du må tenke at det står ingen måtte å dra til jobben hvis jeg har den første rute av dagen eller den siste Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981723478 Skrevet 2. desember 2015 Del Skrevet 2. desember 2015 Snakk med forhandler. De har gunstige avtaler med låneinstitusjoner. Dette fordrer jo at du kjøper hos forhandler, og det hadde jeg definitvt gjort. Gjør selv kun dette, etter dårlige erfaringer ellers. Selv på bil med nybilgaranti. Lykke til! Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 2. desember 2015 Del Skrevet 2. desember 2015 (endret) English: The deal you get from the dealer is normally quite good. Especially the first 1-2 years. Both in regards to % on the loan and you get a good deal on insurance. I know from my own experience when i bought a Audi a few years ago that the dealer himself could adjust the % on my loan (he had some wiggle room on the loan settings, i think there might be some sort of buffer built in so they get more with higher interest). I would first ask my bank for a general loan in regards to a car. Dont need specifics, just what you can get and how much you can get & the length of the loan.(I do have much in regards to loans & and i have a good relationship with my bank, but as far as i can recollect of the 6 last new cars i have bought, only 1 time my own bank with whom i have my daily banking & house loan, had a better deal then the car dealership) Endret 2. desember 2015 av AllFather Lenke til kommentar
Kitharodos Skrevet 3. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2015 kan dere foreslå meg noe god forhandler i Bergen? Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 3. desember 2015 Del Skrevet 3. desember 2015 Jeg kjøpte Leaf hos Sandven på Kokstad Lenke til kommentar
Kitharodos Skrevet 5. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2015 ka om serviskostnader? Kor ofte og kor mye koster en elbilbatteri? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå