Suppelars2k Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 (endret) Live-album er en relativt snever sjanger, men også veldig undervurdert. I mine øyne er det ingenting som slår et virkelig godt og vellyket liveopptak, et opptak der du kan HØRE at musikerne svetter, og publikum som tar helt av i stille partier, det er de mest stemmningsfulle opptakene vi har. Selv har jeg ikke vært borti noe bedre livealbum en Led Zeppelins - "How The West Was Won", hva er DITT beste livealbum? Noen med noen hete tips her? Endret 16. november 2003 av HalTan Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 Thin Lizzy - Live and Dangerous Nirvana - Unplugged Deep Purple - Made In Japan Iron Maiden - Rock in Rio og Live After Death Metallica - S&M hmm, litt farga av hva jeg liker av band kanskje Men sånn blir det jo. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 (endret) ..som sagt; man henviser jo til de band man liker, så jeg nevner nok Guns N' Roses - Live Era '87 - '93 ..dette er jo en miks av forskjellige konserter.. men, den rocker som bare F. EDIT: Jethro Tull's konsert i Carnegie Hall, New York 4. november 1970 er jo også Konge.. en Konge-fremføring av My God.. Endret 16. november 2003 av Bone Lenke til kommentar
Vooon Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 U2 - Elevation tour, live from Boston Nirvana - Unplugged The Corrs - Unplugged Corrs sin er noe varierende, men den har en råbra cover av Jimi Hendrix's Little Wing. Lenke til kommentar
Bone Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 Nirvana - UnpluggedThe Corrs - Unplugged Glemte disse to.. ..også Eric Clapton sin er jo fin.. Et par-tre synes jeg er litt kjedelig, så sånn sett blir det jo ikke (for meg) "tidenes" .. men.. Bra er det fordet ! Lenke til kommentar
Skreeth Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 (endret) VNV Nation - Futureperfect live San Fransisco (eneste jeg kmmer på ) .. liker egentlig ikke så mye live music ,men det er mye som er bra EDIT: OMG Glemte Live Aus Berlin med Rammstein I will never forgive myself Endret 16. november 2003 av Skreeth Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 (endret) Blink182 - The Mark, Tom and Travis Show (Enema Strikes Back) Ja, dere kan flire og le, men det er faktisk dritbra! EDIT: Mange av sangene som aldri har blitt noe som har representert blink er der i litt nyere, oppdaterte versjoner. Jeg nevner i fleng: Rich Lips (Toms sang om da han ble kicka out of high school pga alkohol), Untitled, Voyeur, Peggy Sue, Carousel og andre gamle (Før Enema of the State). De har en del dårlige vitser imellom sangene, men yeye wah'evvah. Anbefales! *Glede seg til det nye albumet kommer på tirsdag* Endret 16. november 2003 av Mikka Lenke til kommentar
Manx Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 (endret) Her er et par bra live album Metallica - Live Shit Binge & Purge; Live in Mexico City (1993) AC/DC - Live Dette er plater som jeg kan høre om og om igjen... Kan jo også nevne Bruce Springsteen - In concert - Plugged Bruce Springteeen & The E Street Band - Live In New York City Guns 'N Roses er jo nevnt Motörhead - Everyting Louder Than Everyone Else Ozzy Osbourne - Randy Roads Tribute Og hvis Backyard Babies og Foo Fighters kommer med noe live album snart så er helgen reddet Endret 16. november 2003 av MU26599 Lenke til kommentar
Suppelars2k Skrevet 16. november 2003 Forfatter Del Skrevet 16. november 2003 (endret) Mikka har faktisk rett, Blink 182 er undervurdert. Jeg er selv ingen stor fan, men Enema of The State og nedover i albumrekka har en god del hørbare låter. Spesiellt Cheshire Cat. Ellers må jeg si at Nirvana - Unplugged er nice ) Endret 16. november 2003 av HalTan Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 Dream Theater - Live Scenes From NY G3 - Live in Consert 1996 Joe Satriani - Live in San Fransisco Roger Waters - In The Flesh Lenke til kommentar
PoL-E Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 Helloween - I Want Out Live In Flames - The Tokyo Showdown Gamma Ray - Skeletons In The Closet Blind Guardian - Live Edguy - Burning Down The Opera Lenke til kommentar
sofokles Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 Queen : Live Killers Bob Marley & The Wailers : Babylon by Bus Thin Lizzy : live & dangerous Black Sabbath : Live Evil Frank Zappa : Zappa in New York Peter Tosh : One Love Peace Consert Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 Pink floyd, delicate sound of thunder elns...... Lenke til kommentar
Raggi Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 Alle albumene til Live: Birds Of Pray Birds Of Pray (Oz Tour Edition With Extra Tracks) Distance To Here Distance To Here (Australian Tour Edition With Bonus Disc) Four Songs/Operation (Ep) Live: Real Deal (Buddy Guy/G.E. Smith And The Saturday Night Live Band) Mental Jewelry Secret Samadhi Sweet Release (5 Trcks Enhanced) Throwing Copper V Lenke til kommentar
Sakris Skrevet 21. november 2003 Del Skrevet 21. november 2003 Alle albumene til Live: Birds Of Pray Birds Of Pray (Oz Tour Edition With Extra Tracks) Distance To Here Distance To Here (Australian Tour Edition With Bonus Disc) Four Songs/Operation (Ep) Live: Real Deal (Buddy Guy/G.E. Smith And The Saturday Night Live Band) Mental Jewelry Secret Samadhi Sweet Release (5 Trcks Enhanced) Throwing Copper V I second that Raggi Lenke til kommentar
MrLee Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 The corrs - unplugged Metallica - S&M Nirvana - Unplugged Aha - How can I sleep with your voice in my head (ja faktisk! ) Lenke til kommentar
Togo Skrevet 22. november 2003 Del Skrevet 22. november 2003 Iron Maiden - Live After Death og/eller Rock in Rio \m/ Lenke til kommentar
Whiteshit Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Dream Theater - Live Scenes From NYG3 - Live in Consert 1996 Joe Satriani - Live in San Fransisco Kunne liksågodt sagt at dette var studiealbum. For de spiller ****** så bra, og seff aldri en tone/note feil Er dog litt sånn vi-kan-spille-bra-musikk-og-vi-vet-det-musikk...men jeg liker det fordet jeg.. Lenke til kommentar
Leroy Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Iron Maiden - Rock In Rio Nirvana - Unplugged (elsker den cd'en) Og så kommer jeg ikke på noe mer... Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 24. november 2003 Del Skrevet 24. november 2003 Nirvana - MTV Unplugged in NY Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå