Smedsrud Skrevet 1. desember 2015 Del Skrevet 1. desember 2015 Vi tester også hvilke nettleser som takler mange faner best.GUIDE: Den siste «ekte» Opera-nettleseren møter siste glis (Ekstra) Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 1. desember 2015 Del Skrevet 1. desember 2015 Selv om Vivaldi endelig har lansert sin første betaversjon er jeg ikke helt klar til å gravlegge Opera 12.17 ennå, men det nærmer seg. Bokmerkehåndteringen er det jeg føler Vivaldi mangler litt på ennå. 6 Lenke til kommentar
gorpium Skrevet 1. desember 2015 Del Skrevet 1. desember 2015 Bruker Opera 12.17 ennå. Ser frem til Vivaldi er på samme funksjonalitetsnivå! 3 Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 1. desember 2015 Del Skrevet 1. desember 2015 Klar tale: «Supernettleseren» Opera 12.14 er blitt gammel og utdatert Ja, det stemmer. Det skjedde 4. april 2013, da Opera 12.15 ble sluppet. 23. april 2014, da Opera 12.17 ble sluppet, fikk man en koselig beskjed når man oppgraderte: "Instant achievement!Congratulations — you’ve just upgraded to the latest version of Opera. " Det stemmer, det var den siste versjonen av Opera. Nettleseren som ble utviklet av Opera Software. Nå finnes dessverre ikke Opera Software lengre, så spenningen ligger i hva Vivaldi får til på toppen av Chrome. 1 Lenke til kommentar
StreptoOld Skrevet 1. desember 2015 Del Skrevet 1. desember 2015 Jeg savner funksjonaliteten i Opera 12. Chrome versjonen av Opera mangler fortsatt mye funksjonalitet fra Opera 12, men er den beste erstatningen. Drømmen er at Vivaldi skal klare å tette noe av luka, og den kan ligge an til å overta rollen som primærnettleser innen ikke så veldig lang tid. 2 Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 1. desember 2015 Del Skrevet 1. desember 2015 Jeg kjører Vivaldi nå, side om side med Chrome. Jeg ser strengt tatt ikke at Opera Blink tilfører noen ekstra verdi for meg. 1 Lenke til kommentar
havarhen Skrevet 1. desember 2015 Del Skrevet 1. desember 2015 Firefox Nightly 45.0a1 er oppe i 480 på HTML5test.com :-) Lenke til kommentar
Efreeti Skrevet 1. desember 2015 Del Skrevet 1. desember 2015 Hovednettleserrollen min er nå delt mellom Opera 12.17 og Chrome, med Vivaldi ved siden av. Jeg har forresten merket at tek.no-nettverkets nettsider nå blokkerer meg hvis jeg bruker 12.17, og sier jeg har AdBlock påslått selv om jeg ikke har det. Skuffende greier. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 1. desember 2015 Del Skrevet 1. desember 2015 Jeg har forresten merket at tek.no-nettverkets nettsider nå blokkerer meg hvis jeg bruker 12.17, og sier jeg har AdBlock påslått selv om jeg ikke har det. Skuffende greier.Det er en bug i Opera, faktisk. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 1. desember 2015 Del Skrevet 1. desember 2015 Det skal likevel nevnes at Chrome er en skikkelig energikrevende skapning Den typen setning gir inntrykk av at problemet er at Chrome generelt er stor og tung. Batteriproblemet skyldes imidlertid et enkeltstående fenomen (high precision timer slås ikke av når det ikke er behov for den). Dårlig forklart. En sak er hvilket innhold en nettleser kan vise og hvordan det blir presentert, men enda viktigere er det å finne ut hvilken som er raskest.Jeg vet det er viktigst for leserne, men strengt tatt, så er det vel viktigst at innholdet vises? 1 Lenke til kommentar
Efreeti Skrevet 2. desember 2015 Del Skrevet 2. desember 2015 Det er en bug i Opera, faktisk.Uansett er det ekstremt ubeleilig, da 60% av grunnen til at jeg fortsatt bruker 12.17 er den innebygde RSS-leseren, som 99% av tiden er hvor jeg kommer til tek.no/gamer.no fra. 1 Lenke til kommentar
kvakse Skrevet 2. desember 2015 Del Skrevet 2. desember 2015 Kred til de som fremdeles bruker (ekte) Opera. Tragisk at den browseren som i en årrekke hadde best ytelse og (suverent) best funksjonalitet/brukervennlighet, aldri fikk mer enn noen prosents markedsandel og til slutt måtte gi tapt for mindreverdige konkurrenter. Verden er ikke rettferdig. 4 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE Skrevet 2. desember 2015 Del Skrevet 2. desember 2015 Chrome er helt forferdelig når det kommer til bruk av CPU. Som er en faktor som mangler i testen. Særlig youtube streaming av høy kvalitets innhold får dette til å vise seg. Lenke til kommentar
gulpetter Skrevet 2. desember 2015 Del Skrevet 2. desember 2015 Kunne godt tenkt meg ein funksjonstest av nettlesarane. Reknar med at Opera 12.17 hadde blåst alle konkurrentane (inkl. Vivaldi) av banen. 1 Lenke til kommentar
kornelen Skrevet 2. desember 2015 Del Skrevet 2. desember 2015 Chrome er helt forferdelig når det kommer til bruk av CPU. Som er en faktor som mangler i testen. Særlig youtube streaming av høy kvalitets innhold får dette til å vise seg. Dette er vel også fordi Chrome bruker Html5 ved visning av videoer via Youtube. Dette bruker foreløpig nesten kun (eller bare) prosessor ved avspilling, i motsetning til Flash, som kan benytte annen hardware. Men jeg merker også at prosessoren får mer å gjøre i Chrome ved bruk av Flash om jeg går til Nrk nett tv, kontra Opera 12.17. Lenke til kommentar
Smedsrud Skrevet 2. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2015 Kunne godt tenkt meg ein funksjonstest av nettlesarane. Reknar med at Opera 12.17 hadde blåst alle konkurrentane (inkl. Vivaldi) av banen. Takk for innspillet, veldig interessant. 1 Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 2. desember 2015 Del Skrevet 2. desember 2015 Er det kommet ordentlig støtte for musebevegelser i noen andre nettlesere nå? 2 Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 2. desember 2015 Del Skrevet 2. desember 2015 Er det kommet ordentlig støtte for musebevegelser i noen andre nettlesere nå? Jeg vet ikke. Men det jeg vet er at det finnes støtte for musebevegelser. Så får noen andre vurdere om det er ordentlig. Vivaldi har gestures innebygget. Firefox har gestures gjennom addons. Chrome har gestures gjennom addons. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 2. desember 2015 Del Skrevet 2. desember 2015 Firefox sine gestures er ikke like bra. Gestures (og alle andre addons) virker ikke idet man går fra en side til en annen. Et perfekt tidspunkt å bruke rocker gesture til å bytte til en annen tab mens den nye siden skal lastes inn, men nei da. 1 Lenke til kommentar
cassve Skrevet 2. desember 2015 Del Skrevet 2. desember 2015 Synd at dere ikke testet den nye versjonen av Edge; 25.10586.0.0........... For denne er nemlig mye bedre! Vær obs på at denne følger med i november-oppdateringa til Windows 10, nemlig TH2... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå