Zolindor Skrevet 1. desember 2015 Del Skrevet 1. desember 2015 (endret) Hei godtfolk!Jeg er på utkikk etter en ny laptop eller om formodning en stasjonær Jeg ønsker å kunne spille litt på den og da som tittelen sier er Overwatch minste krav. Budsjettet mitt er veldig lavt helst 3-4 tusen.Jeg ville foretrukket en laptop, men jeg vet det sikkert ikke er mulig å finne en til den prisen om den ikke er på et veldig godt tilbud.Er det noen som kan gi meg noen pekepinner? jeg tittet mye rundt på både black friday og cyber monday men de maskinene jeg fant som kunne være kurrante ble fort utsolgt og de andre var jeg for mye i tvil til eller det var ikke et godt nok tilbud. beklager litt rotete post, håper noen kan bistå meg nytt spørsmål, hva kan oppgraderes effektivt på denne riggen? harddisk er ødelagt og må byttes.Hardware mitt: Kabinett: Antec Nine Hundred IIHovedkort: Gigabyte GA-P55-UD3Prosessor: Intel Core i5 750Skjermkort: Gigabyte Radeon HD 5870Minne: Corsair XMS3 1600MHz 4GBHarddisk #1: Samsung SpinPoint F3 1TBBrenner: LG GH22NS40 Strømforsyning: Corsair TX 750W Mvh Zol Endret 1. desember 2015 av Zolindor Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 1. desember 2015 Del Skrevet 1. desember 2015 Blir ikke mye spill laptop på deg til 3-4 lapper. Da har du bedre sjangse på bruktmarkedet desverre Lenke til kommentar
Zolindor Skrevet 1. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2015 nei det jeg er redd for Men ja om noen har noen gode brukt anbefalinger tar jeg gjerne imot det. jeg kan også bygge en stasjonær. Men ja, ville bare foretrukket laptop Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 1. desember 2015 Del Skrevet 1. desember 2015 Kan jo klare å få deg en eldre stasjonær ala 2gen i5 til 4-5 lapper, dog uten skjerm mus og tastatur. Lenke til kommentar
Zolindor Skrevet 1. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2015 jeg har en eldre stasjonær som jeg tror harddisken er gått føyken på.Hardware mitt: Kabinett: Antec Nine Hundred IIHovedkort: Gigabyte GA-P55-UD3Prosessor: Intel Core i5 750Skjermkort: Gigabyte Radeon HD 5870Minne: Corsair XMS3 1600MHz 4GBHarddisk #1: Samsung SpinPoint F3 1TBBrenner: LG GH22NS40 Strømforsyning: Corsair TX 750W er det noe jeg kan bytte ut her som kan gjøre den merkbart bedre eller er hovedkortet for gammelt? Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 1. desember 2015 Del Skrevet 1. desember 2015 Mer minne, 8GB Nytt skjermkort (970 e.l) så burde det være brukbart Lenke til kommentar
Zolindor Skrevet 2. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2015 Ok, takk for råd, kunne du gitt meg en link til hvilket kort du mener? når jeg søker opp 970 på fks digital impuls kommer det opp veldig graffikk kort. og er alle kort kompatibelt med det gamle hovedkortet mitt? MSI GeForce GTX 970 4GB PhysX ? . Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 2. desember 2015 Del Skrevet 2. desember 2015 Det er igrunnen det samme hvilket 970 du kjøper. Har du dårlig luftflyt i kabinettet er det du linker til å foretrekke. Har du god luftflyt kan en åpen løsning som denne være å foretrekke. Skal ikke være noe problem med dette kortet og din maskin Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 2. desember 2015 Del Skrevet 2. desember 2015 (endret) Har du prøvd å spille Overwatch på PCen? Vil ikke utelukke at det fungerer greit, da Blizzard vanligvis har lave systemkrav på sine spill. Hvis nåværende skjermkort ikke fungerer kan det være verd å se på GTX 960. Da sparer man en tusenlapp i forhold til GTX 970, som for eksempel kan legges i lagringsenheten du uansett må kjøpe. Et kort fra AMD (f.eks. 370) kan også være verd å titte på. Du har i alle fall kraftig nok strømforsyning til å dra de kraftkrevende kortene til AMD. Redigert med systemkrav: Minimum (targeting 30fps): Operating system: Windows® Vista/7/ 8/10 64-bit (latest Service Pack) Processor: Intel® Core™ i3 or AMD Phenom™ X3 865 Video: NVIDIA® GeForce® GTX 460, ATI Radeon™ HD 4850, or Intel® HD Graphics 4400 Memory: 768 MB VRAM, 4 GB System RAM Storage: 7200 RPM with 5 GB available HD space Recommended (targeting 60fps on Medium settings): Operating system: Windows® Vista/7/ 8/10 64-bit (latest Service Pack) Processor: Intel® Core™ i5 or AMD Phenom™ II X3, 2.8 GHz Video: NVIDIA® GeForce® GTX 660 or ATI Radeon™ HD 7950 Memory: 2 GB VRAM, 6 GB System RAM Storage: 7200 RPM with 5 GB available HD space Endret 2. desember 2015 av Zlatzman Lenke til kommentar
Zolindor Skrevet 2. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2015 Har du prøvd å spille Overwatch på PCen? Vil ikke utelukke at det fungerer greit, da Blizzard vanligvis har lave systemkrav på sine spill. Hvis nåværende skjermkort ikke fungerer kan det være verd å se på GTX 960. Da sparer man en tusenlapp i forhold til GTX 970, som for eksempel kan legges i lagringsenheten du uansett må kjøpe. Et kort fra AMD (f.eks. 370) kan også være verd å titte på. Du har i alle fall kraftig nok strømforsyning til å dra de kraftkrevende kortene til AMD. Redigert med systemkrav: Minimum (targeting 30fps): Operating system: Windows® Vista/7/ 8/10 64-bit (latest Service Pack) Processor: Intel® Core™ i3 or AMD Phenom™ X3 865 Video: NVIDIA® GeForce® GTX 460, ATI Radeon™ HD 4850, or Intel® HD Graphics 4400 Memory: 768 MB VRAM, 4 GB System RAM Storage: 7200 RPM with 5 GB available HD space Recommended (targeting 60fps on Medium settings): Operating system: Windows® Vista/7/ 8/10 64-bit (latest Service Pack) Processor: Intel® Core™ i5 or AMD Phenom™ II X3, 2.8 GHz Video: NVIDIA® GeForce® GTX 660 or ATI Radeon™ HD 7950 Memory: 2 GB VRAM, 6 GB System RAM Storage: 7200 RPM with 5 GB available HD space Takk for input Skulle gjerne ha prøvd, men har ikke acces enda. Er det noe annet å si angående gtx 960 vs AMD 370 utenom hvor strømkrevende det er? Har hatt amd i alle maskiner tidligere så har fått spart opp lit poeng gjennom catalyst control senter, ikke betydlig men kunne vært gøy om man kunne fått en upgrade derfra etterhvert. Planen min nå er å levere stasjonære til digital impuls for en skikkelig rens og få byttet harddisken. Maskinen oppførte seg ganske merkelig mot slutten men ingen tearing i graffikken, bare uutholdelig treg så håper det kun er harddisken som er virkelig gåen, men er redd skjermkortet har jobbet seg igjennom alt for mye støv i altfor mange år, så mulig den også er litt for sliten. Men jeg vil ta litt bit for bit om mulig, da gaming ikke er like viktig for meg som før, har bare veldig lyst til å få testet ut den tittelen ordentlig når den først kommer hovedkortet er jo fra 2009, er det virkelig ingen bottleneck faktor i det? :O prossesoren er også 1ste generasjon. ASUS Radeon R7 370 OC STRIX - 2GB GDDR5 ville det være et greit kort i mitt tilfelle? Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 2. desember 2015 Del Skrevet 2. desember 2015 (endret) Takk for input Skulle gjerne ha prøvd, men har ikke acces enda. Er det noe annet å si angående gtx 960 vs AMD 370 utenom hvor strømkrevende det er? Har hatt amd i alle maskiner tidligere så har fått spart opp lit poeng gjennom catalyst control senter, ikke betydlig men kunne vært gøy om man kunne fått en upgrade derfra etterhvert. Planen min nå er å levere stasjonære til digital impuls for en skikkelig rens og få byttet harddisken. Maskinen oppførte seg ganske merkelig mot slutten men ingen tearing i graffikken, bare uutholdelig treg så håper det kun er harddisken som er virkelig gåen, men er redd skjermkortet har jobbet seg igjennom alt for mye støv i altfor mange år, så mulig den også er litt for sliten. Men jeg vil ta litt bit for bit om mulig, da gaming ikke er like viktig for meg som før, har bare veldig lyst til å få testet ut den tittelen ordentlig når den først kommer hovedkortet er jo fra 2009, er det virkelig ingen bottleneck faktor i det? :O prossesoren er også 1ste generasjon. ASUS Radeon R7 370 OC STRIX - 2GB GDDR5 ville det være et greit kort i mitt tilfelle? AMD R7 370 er ganske mye svakere enn Nvidia GTX 960, og koster også en del mindre. GTX 960 ligger omtrent R9 380 / R9 380X i ytelse, men en kjapp titt på Komplett viser at AMD-kortene ikke er konkurransedyktige på pris. Når det gjelder hovedkort skal jeg ikke påstå det ikke kan være en flaskehals, og det ideelle er sikkert å gjøre en full oppgrading av systemet. Likevel er jeg skeptisk til å anbefale å bruke så mye penger dersom målet er å kunne spille Overwatch. Uansett kan det være lurt å vente til de litt mer kunnskapsrike her inne har kommet med noen innspill. Endret 2. desember 2015 av Zlatzman Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 2. desember 2015 Del Skrevet 2. desember 2015 Kjøp deg heller 280x på bruktmarkedet gir bedre ytelse f.eks Asus Radeon r9 280x Lenke til kommentar
Zolindor Skrevet 2. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2015 Takk for flere innspill alle hva er tankene rundt dette kortet? http://www.finn.no/finn/torget/annonse?finnkode=68000941&searchclickthrough=true&searchQuery=gtx Lenke til kommentar
srbz Skrevet 2. desember 2015 Del Skrevet 2. desember 2015 (endret) hovedkortet er jo fra 2009, er det virkelig ingen bottleneck faktor i det? :O prossesoren er også 1ste generasjon. At hovedkortet er gammelt utgjør ingen bottleneck i seg selv, men det gjør jo at du ikke kan bytte prosessor uten å samtidig bytte hovedkort. Du burde strengt tatt ha en SSD, men: 1) SSD er fremdeles betydelig dyrere enn HDD ift plass 2) hvis du trenger mer enn ~250 GB totalt blir det enten en stor SSD eller SSD+HDD, som blir endel dyrere enn bare en HDD 3) hovedkortet ditt støtter ikke SATA3, slik at du vil uansett ikke kunne utnytte hastigheten en SSD kan tilby Her har du en ålreit oppgradering til ~3k. Minne og harddisk har ikke noe særlig potenisale for innsparing, så om du skulle hatt ny prosessor ville du uansett kun hatt 2-3k "til overs" som kan brukes på HK+CPU+GPU. Til den prisen får du ikke noe som er nevneverdig bedre enn det du allerede har, nytt. edit: Ytelsesmessig plasserer 770 seg en plass mellom 960 og 970. Samtidig er det brukt, så jeg ville nok ikke gitt noe mer enn 1500 for det, men 1500 for 770 er definitivt mer value enn 2k for 960. Endret 2. desember 2015 av srbz Lenke til kommentar
Zolindor Skrevet 2. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2015 Takk for enda mer svar Ja vet ssd hadde vært ållreit, men om det hovedsaklig er loading tider og oppstart man har å hente på det, kan jeg klare meg uten foreløbig.så at gtx 770 ikke støtter dx12, vil det være skinki?hvordan er dette kortet ? http://www.finn.no/finn/torget/annonse?v=finn_bap_solr&r=www_bap_object_mlt&finnkode=67242140 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 2. desember 2015 Del Skrevet 2. desember 2015 https://forums.geforce.com/default/topic/862724/off-topic/gtx-770-not-listed-on-dx12-support-/ Så GTX 770 støtter DX 12. R9 280x eller HD 7970 Ghz edition er veldig like. Så ville vurdert det om du vil overklokke, hvis ikke er nvidia greit nok. AMD har noen fordeler ved eyefinity. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå