Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Min fru vill att jag ligger med andra

Anbefalte innlegg

Hej,

Ska försöka fatta mig så kort som jag klarar, men samtidigt få med mig så mycket som möjligt. Jag och min fru har varit tillsammans i ca 9 år, gift i två år, och väntar barn om 5 månader. Vi är i slutet av 20-åren. Vi har väldigt bra kommunikation och har ett välfungerande sexliv, och är nöjda med livet i övrigt. Vi är nog vad många hade sett på som "vanliga" människor; vi bor i en "tomannsbolig" i utkanten av Oslo, vi dricker inte överdrivet mycket, har en stor umgängeskrets, vi tränar och har bra jobb med 4-5 års utbildning var.

Min fru sa att hon föll för mig för att jag inte var "lika desperat" som de andra som försökte "överbevisa" henne om att de var bra nog för henne. Jag har alltid gått in med tanken att jag ska finna en som är bra nog för mig, i stället för vice versa, och gjorde inget undantag för min fru trots att de andra karlarna blev skakiga i benen av att prata med henne. Jag ser inte på tjejer som objekter och har alltid haft ett bra självförtroende.

Jag har varit ärlig från första stund och sagt det som det är när hon frågat; att jag fortfarande blir tänd på andra tjejer men att jag inte vill ha sex med andra för då skulle jag svika henne. Hon blev skitarg och sa något i stil med att "men då kan du ju skita i mig och gå och ha sex med alla tjejer du vill, som du gjorde innan vi träffades". Jag svarade något i stil med att det är så här för alla män, men ingen vågar säga det (läs t ex: https://www.psychologytoday.com/blog/sex-dawn/200805/inconvenient-truth-sexual-monogamy-kills-male-libido). Och så förklarade jag att även om det faktiskt är så betyder inte det att lusten att ha sex med andra är större än min kärlek till henne (kom även med någon dålig liknelse om att man bör låta bli att dricka öl, även fast man har lust, om man ska köra bil). Detta var många år sedan sist, och vi pratade inte så mycket mer om det. Hon var lite svartsjuk i starten, något hon sa att hon aldrig varit förrut, men det är hon inte längre då hon märkt att hon kan lita på mig till 100%.  

Så till saken: Häromdagen sa min fru till mig att hon vill att jag ska ligga med andra tjejer. Detta medan vi hade sex. Min första tanke var i stil med att "oj, har hon fått en hjärnblödning eller något?" men hon stod fast vid saken hela kvällen och tog till och med upp det igen dagen efter. Hon säger att hon älskar mig över allt annat och att jag är det bästa som någonsin hänt henne, och att hon tycker att jag förtjänar att få ha sex med andra tjejer som jag "är skapad för" så länge jag inte går och förälskar mig i någon annan. Och så länge jag inte känner personen från förr. Hon säger också att hon inte blir svartsjuk så länge jag fortsätter behandla henne som jag gjort i alla år, och att hon blir kåt av tanken på att jag ligger med andra tjejer. Jag frågade så klart om hon ville ha sex med andra män, men hon sa nej, och jag tror henne. Dessutom; hade hon velat det hade hon fått för min del, då jag inte heller är av den svartsjuka typen. Jag gillar att skilja på "djup kärlek"/samhörighet och sex.

Jag vet inte helt vad jag ska göra? Jag känner mig lite som ett barn som fått gå in i en godisbutik och äta obegränsat; men som är osäker på om det är en lögn och att man ska göra upp betalningen när man går ut. Och, även om jag har lust att ha sex med säkert 10% av jordens befolkning så känns det hela ganska komplicerat. 

Finns det någon som varit med om, eller hört om, något liknande? Någon som har några tips/erfarenheter i temat? Jag har ju så klart lust att ligga med andra; jag är ju en man. Men jag älskar min fru över allt annat, och vill inte riskera att förlora det vi har! Jag funderar på att fortsätta som vanligt med skillnaden om att när chansen bjuds till lite "anonymt" sex så tar jag den. Berättar så klart om det för min fru efteråt, då hon säger att hon vill höra om upplevelsen i detalj.

OBS! 

- Jag har inte lust att registrera mig på någon sida som ska ha en massa pengar av mig, där jag måste skriva en massa desperata brev till oattraktiva tjejer som njuter av att för en gångs skull få stå i centrum. Dessutom vill väldigt få tjejer ha gifta män. 

- Jag har inte lust att registrera mig på tinder eller liknande då jag inte vill stöta på någon jag känner. Jag har fått ett ganska stort nätverk i Oslo, så risken är ganska stor.

- När jag väl är ute och festar vill jag inte ragga upp en tjej när jag är tillsammans med vänner, så länge de inte är mina absolut närmaste vänner som jag kan berätta sanningen för. Anser att det är allt för personligt att berätta det här för flestparten av mina kompisar. Dessutom lär väl säkert de flesta tro att jag ljuger.

Anonymous poster hash: 1f40c...8ed

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, en litt annerledes sak å lese om her inne! Jeg ser for meg to scenarioer her egentlig. Det ene er at det går veldig bra og det andre er at hun likevel blir sjalu og at ting går rett i do. Har tidligere hatt et delvis åpent forhold, vi gikk fra hverandre av andre grunner, og det fungerte veldig fint - men her var det åpent for begge da. 

Tilbudet høres fint ut, men alt kommer an på hvordan hun reagerer på det hvis du virkelig gjør det. Hvis hun ikke blir sjalu har du fått tidenes deal! 

Lenke til kommentar

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1649170

Det finnes flere enn én samlivsform.

Hvorvidt dette er en felle eller om dama di faktisk mener det ho sier kan ingen av oss gjøre annet enn å spekulere i. Du kjenner henne bedre enn oss. Jeg ville vel kanskje pratet litt mer med henne om det før du følger det opp på noen måte, for å få en bedre feeling på hvor dette forslaget egentlig kommer fra.

Lenke til kommentar

its_a_trap_star_wars.gif

Det tryggeste er nok å la være. Kona di sier og tror kanskje at hun synes det er greit nå. Men etterpå synes hun det kanskje ikke likevel. Da er det for sent og det er du som får skylden. Ellers synes hun kanskje det er greit, men blir på et senere tidspunkt sint på grunn av noe annet og trekker tilbake tillatelsen med tilbakevirkende kraft. Da er det du som får skylden.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg var borti den samme problemstillingen en gang. Rett før jeg skulle reise bort på kurs en ukes tid sa min eks til meg at hun ville jeg skulle ha sex med andre jenter. Jeg sa til henne at det ikke var aktuelt for meg.

Når jeg kom tilbake fra kurset var hun sur og jeg meket at det var noe som plaget henne. Når jeg spurte henne sa hun at hun trodde at jeg hadde hatt sex med andre jenter når jeg hadde vært på kurs. Selv om jeg gjentok at det ikke var aktuelt for meg å ha sex med andre jenter og at det heller ikke hadde skjedd noe når jeg var på kurs så trodde hun meg ikke. Det gikk mange uker før hun ikke lenger var sur.

Mitt tips til TS er å holde seg unna andre damer. Damer er rare og selv om hun har gitt deg en godkjenning nå kan hun ombestemme seg når som helst og da er det av en eller annen merkelig grunn du som sitter med problemet og ikke henne.

Anonymous poster hash: c0eeb...d33
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Din hustru er gravid. Har du hørt om hormoner? Mest sannsynlig er dette en test du allerede har feilet. Riktig svar var: "Nei takk kjære, jeg kunne ikke lenger tenkt meg å ha sex med noen andre enn deg. Jeg har faktisk ikke engang lenger lyst på andre kvinner i det hele tatt! Nå gleder jeg meg bare til at vi skal bli en familie.". En liten hvit løgn som din hustru trenger å høre nå som hun er på vei til å bli "stygg og feit".

Den typen sjalusi som du fortalte hun utviste i begynnelsen skal det svært mye til for at forsvinner av seg selv. Spesielt om du er typen til å kikke på andre kvinner. Men om hun ved et mirakel har endret seg så vannvittig, så var det en mikroskopisk sjanse for at dette kunne fungert likevel. Bare at om dette skulle kunne fungert, så hadde det vært en forutsetning at du kjenner din hustru godt nok til at du ikke hadde trengt å spørre om råd her... Så strike 2 altså..

Dette lukter "felle" lang vei. Bare du som har begynt å tenke med feil hode som ønsker at det skal være sant. Gå hjem og betrygg din kone om at dere er på vei mot et godt, trygt, og stabilt familieliv bygget på gjensidig respekt og kjærlighet. Det er slik bullshit de vil ha når de er i en sårbar situasjon. Blomster og konfekt er visst også lurt...

• Liker 5
Lenke til kommentar

Hehe. Artige svar fra noen her.

Jeg stemmer forsåvidt i når det gjelder å la være.

Jeg skjønner at du tenner på andre kvinner. Man kan ikke slå av lysten. Det betyr ikke at du har et reelt behov for å sex med andre. Hvorfor gjøre det når du ikke følte et behov før hun foreslo det?

Enig med han over. Gravide kvinner er livsfarlige! I should know, jeg er en selv!

• Liker 3
Lenke til kommentar

Dette blir vel litt som en honeypot som politiet i USA får lov å gjøre. F.eks sette en bil på tomgang med åpen dør. Her i Norge begrunner vi at det ikke brukes sånne feller fordi det kan gjøre noen som normalt sett ikke er kriminell til kriminelle. På samme måte blir jo en slik testing som gjøres m.h.t partnerens lojalitet av en gravid kvinne gjøre at det faller ut negativt for kvinnen fordi det er en fristelse. En bør ha testet lojaliteten på andre måter i forkant før graviditet om man er av teste-typen. En annen strategi en del bruker er å finne en badass å ha seg med og deretter finne seg en forsørger.

Endret av vidor
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Dere venter barn... Jeg synes det er litt for tidlig at dere begynner å rote med andre, enten begge to eller en av dere. Når det er sagt så er det ikke så uvanlig at godt gifte folk, litt oppe i åra faktisk lever ett slikt liv. Begge er utro på hver sin side men bor sammen og holder fasaden utad av bekvemmelighetsgrunner og kanskje økonomiske årsaker, og ikke minst av bekymring for barna. Det blir på en måte en vinn-vinn situasjon for alle parter.

I din situasjon ville jeg takket nei til tilbudet fra din kone siden situasjonen er såpass bra som den er.

Om du virkelig vil prøve å være utro for moro skyld så trenger du ikke fortelle henne det, men tenk over hvordan du selv vil føle deg etterpå.

Lenke til kommentar

Hej,

Ska försöka fatta mig så kort som jag klarar, men samtidigt få med mig så mycket som möjligt. Jag och min fru har varit tillsammans i ca 9 år, gift i två år, och väntar barn om 5 månader. Vi är i slutet av 20-åren. Vi har väldigt bra kommunikation och har ett välfungerande sexliv, och är nöjda med livet i övrigt. Vi är nog vad många hade sett på som "vanliga" människor; vi bor i en "tomannsbolig" i utkanten av Oslo, vi dricker inte överdrivet mycket, har en stor umgängeskrets, vi tränar och har bra jobb med 4-5 års utbildning var.

Min fru sa att hon föll för mig för att jag inte var "lika desperat" som de andra som försökte "överbevisa" henne om att de var bra nog för henne. Jag har alltid gått in med tanken att jag ska finna en som är bra nog för mig, i stället för vice versa, och gjorde inget undantag för min fru trots att de andra karlarna blev skakiga i benen av att prata med henne. Jag ser inte på tjejer som objekter och har alltid haft ett bra självförtroende.

Jag har varit ärlig från första stund och sagt det som det är när hon frågat; att jag fortfarande blir tänd på andra tjejer men att jag inte vill ha sex med andra för då skulle jag svika henne. Hon blev skitarg och sa något i stil med att "men då kan du ju skita i mig och gå och ha sex med alla tjejer du vill, som du gjorde innan vi träffades". Jag svarade något i stil med att det är så här för alla män, men ingen vågar säga det (läs t ex: https://www.psychologytoday.com/blog/sex-dawn/200805/inconvenient-truth-sexual-monogamy-kills-male-libido). Och så förklarade jag att även om det faktiskt är så betyder inte det att lusten att ha sex med andra är större än min kärlek till henne (kom även med någon dålig liknelse om att man bör låta bli att dricka öl, även fast man har lust, om man ska köra bil). Detta var många år sedan sist, och vi pratade inte så mycket mer om det. Hon var lite svartsjuk i starten, något hon sa att hon aldrig varit förrut, men det är hon inte längre då hon märkt att hon kan lita på mig till 100%.

Så till saken: Häromdagen sa min fru till mig att hon vill att jag ska ligga med andra tjejer. Detta medan vi hade sex. Min första tanke var i stil med att "oj, har hon fått en hjärnblödning eller något?" men hon stod fast vid saken hela kvällen och tog till och med upp det igen dagen efter. Hon säger att hon älskar mig över allt annat och att jag är det bästa som någonsin hänt henne, och att hon tycker att jag förtjänar att få ha sex med andra tjejer som jag "är skapad för" så länge jag inte går och förälskar mig i någon annan. Och så länge jag inte känner personen från förr. Hon säger också att hon inte blir svartsjuk så länge jag fortsätter behandla henne som jag gjort i alla år, och att hon blir kåt av tanken på att jag ligger med andra tjejer. Jag frågade så klart om hon ville ha sex med andra män, men hon sa nej, och jag tror henne. Dessutom; hade hon velat det hade hon fått för min del, då jag inte heller är av den svartsjuka typen. Jag gillar att skilja på "djup kärlek"/samhörighet och sex.

Jag vet inte helt vad jag ska göra? Jag känner mig lite som ett barn som fått gå in i en godisbutik och äta obegränsat; men som är osäker på om det är en lögn och att man ska göra upp betalningen när man går ut. Och, även om jag har lust att ha sex med säkert 10% av jordens befolkning så känns det hela ganska komplicerat.

Finns det någon som varit med om, eller hört om, något liknande? Någon som har några tips/erfarenheter i temat? Jag har ju så klart lust att ligga med andra; jag är ju en man. Men jag älskar min fru över allt annat, och vill inte riskera att förlora det vi har! Jag funderar på att fortsätta som vanligt med skillnaden om att när chansen bjuds till lite "anonymt" sex så tar jag den. Berättar så klart om det för min fru efteråt, då hon säger att hon vill höra om upplevelsen i detalj.

OBS!

- Jag har inte lust att registrera mig på någon sida som ska ha en massa pengar av mig, där jag måste skriva en massa desperata brev till oattraktiva tjejer som njuter av att för en gångs skull få stå i centrum. Dessutom vill väldigt få tjejer ha gifta män.

- Jag har inte lust att registrera mig på tinder eller liknande då jag inte vill stöta på någon jag känner. Jag har fått ett ganska stort nätverk i Oslo, så risken är ganska stor.

- När jag väl är ute och festar vill jag inte ragga upp en tjej när jag är tillsammans med vänner, så länge de inte är mina absolut närmaste vänner som jag kan berätta sanningen för. Anser att det är allt för personligt att berätta det här för flestparten av mina kompisar. Dessutom lär väl säkert de flesta tro att jag ljuger.

Jeg forstår spenningen med å leve i et slikt forhold. Jeg har tennt på tanken på å ha et slikt forhold selv. Men det er viktig å være ærlig om det til de dere møter. Fortelle det du skriver nå.

Jeg har faktisk hatt kontakt med en mann som jeg mistenker for å ikke fortalt meg sannheten om at han hadde et "åpent forhold". Han var fra et annet land og hadde en "god venninne" som han tilbringte litt vel mye tid med når han var der. Mitt inntrykk var at deres bånd var for tett til å kun være et venninneforhold.

Han har aldri innrømmet for meg at de to var sammen. Og det kan godt være at han snakker sant.

Etter at det ble slutt mellom han og meg var vi fuckfriends lenge. Jeg tenkte tanken om at han kanskje var i et åpent forhold med henne og lå med meg. På en måte så var det pirrende tanke å tenke på.

Folk må få leve som de vil mener jeg. Men viktig å være ærlig om det.

Anonymous poster hash: c8ff3...8c8

• Liker 1
Lenke til kommentar

Tack för många bra svar!

Tror inte det var en fälla; för hon nämnde saken i går igen när vi hade sex... Men, det kan ju hända att det har med graviditeten att göra, tanken slog mig med. Vet hur texten ser ut, och att det kan se ut som ett slags "test" från hennes sida, men tro mig; jag har varit igenom dessa tester från henne (speciellt i starten) och andra tjejer förr, och det var inte det. Har aldrig mött en tjej som är så säker på sig själv som hon är nu, men samtidigt väldigt feminin (vet om en del självsäkra tjejer som är väldigt maskulina/dominerande av sig).   

Hursomhelst; att hon tänker annorlunda nu under graviditeten ska man inte se bort i från! Jag tackade för erbjudandet, men sa att jag vill fokusera på oss till 100% och att jag ville ha henne mer än någonsin (vilket är helt och hållet sant).

Jag kommer inte ta upp saken igen... är nöjd med mitt sexliv även om det så klart hade varit skönt att ha sex med andra också... och så fortsätter jag vara monogam tills hon eventuellt "tjatar på mig att ligga med andra" efter att barnet kommit till världen.  :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Tack för många bra svar!

Tror inte det var en fälla; för hon nämnde saken i går igen när vi hade sex... Men, det kan ju hända att det har med graviditeten att göra, tanken slog mig med. Vet hur texten ser ut, och att det kan se ut som ett slags "test" från hennes sida, men tro mig; jag har varit igenom dessa tester från henne (speciellt i starten) och andra tjejer förr, och det var inte det. Har aldrig mött en tjej som är så säker på sig själv som hon är nu, men samtidigt väldigt feminin (vet om en del självsäkra tjejer som är väldigt maskulina/dominerande av sig).

Hursomhelst; att hon tänker annorlunda nu under graviditeten ska man inte se bort i från! Jag tackade för erbjudandet, men sa att jag vill fokusera på oss till 100% och att jag ville ha henne mer än någonsin (vilket är helt och hållet sant).

Jag kommer inte ta upp saken igen... är nöjd med mitt sexliv även om det så klart hade varit skönt att ha sex med andra också... och så fortsätter jag vara monogam tills hon eventuellt "tjatar på mig att ligga med andra" efter att barnet kommit till världen. :)

Jeg mener at det beste er å holde seg til en person.

Dere har ikke hatt åpent forhold før?

Dette minner meg om en tidligere opplevelse. Men han var eldre enn deg. Jeg tenker at jeg mulig ble involvert i en relasjon der han hadde et åpent forhold. Han var svensk.

Jeg fikk følelser for han utga seg for å være singel og vi var sammen lenge. Venninnen hans bodde i Sverige. Han jobbet i Norge.

Jeg har ikke noe med den situasjonen deres lenger men jeg er ganske nyskjerrig på om det var slik de levde.

Anonymous poster hash: c8ff3...8c8

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...