Myklebust89 Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 Planen er at jeg skal ha et script som lister opp alle tekstilene i en spesiell mappe, og at det blir linker til disse... Noen ideer? Lenke til kommentar
Bluebeans Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 Planen er at jeg skal ha et script som lister opp alle tekstilene i en spesiell mappe, og at det blir linker til disse... Noen ideer? Tekstilene eller tekstfilene? Lenke til kommentar
magikern Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 hvis du hadde titta litt rundt først ville du raskt ha funnet denne lille funktionen jeg la ut i "php kode som andre kanskje kan bruke" en gang i tiden øverst i php forumet: <?php function directory($dir, $type) { $handle = @opendir($dir); if (!$handle) { return false; } $res = array(); while ($file = readdir($handle)) { // se om $file er en mappe if(!is_dir($file)) { // kun vise bilder if (in_array(substr($file, strrpos($file, '.')), $type)) { $res[$dir.$file] = $file; } } } closedir($handle); return $res; } ?> /*for å få noe brukbart ut av det hent funktionen med denne linja:*/ $img = directory('./', array('.gif', '.png', '.jpg')); /*da er det bare å loop'e*/ foreach($img as $link => $name) { echo("<a href=\"$link\"> $name</a>\r\n"); } Lenke til kommentar
Myklebust89 Skrevet 16. november 2003 Forfatter Del Skrevet 16. november 2003 Det var nok tekstfiler jeg mente.. Men funker den koden på tekstfiler også da? Er ikke den bare for bilder? Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 skal ikke så mye fantasi til for å endre det til tekstfiler, skal det? Lenke til kommentar
Neo Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 skal ikke så mye fantasi til for å endre det til tekstfiler, skal det? *grin* hehe, bra svart.... Lenke til kommentar
magikern Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 Det var nok tekstfiler jeg mente.. Men funker den koden på tekstfiler også da? Er ikke den bare for bilder? på denne linja kan du skrive inn de filtypene du leter etter: $img = directory('./', array('.gif', '.png', '.jpg')); så i ditt tilfelle blir det: $img = directory('./', array('.txt')); Lenke til kommentar
Myklebust89 Skrevet 16. november 2003 Forfatter Del Skrevet 16. november 2003 Er det alt som skal til? Lenke til kommentar
Myklebust89 Skrevet 16. november 2003 Forfatter Del Skrevet 16. november 2003 Som du kanskje forstår er jeg 100% n00b i PHP... Og tingen er den at jeg har en mappe som heter Morro med noen tekstfiler inni... Disse filene skal listes og linkes... Har ikke noen som helst peiling på hvordan jeg skal greie det! Lenke til kommentar
magikern Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 Som du kanskje forstår er jeg 100% n00b i PHP... Og tingen er den at jeg har en mappe som heter Morro med noen tekstfiler inni... Disse filene skal listes og linkes... Har ikke noen som helst peiling på hvordan jeg skal greie det! Da får forklare det helt ut da: lag en fil som du kaller index.php og legg i den mappa(var det "morro" du kalte den) så skriver du nøyaktig dette inn i den fila: <?php function directory($dir, $type) { $handle = @opendir($dir); if (!$handle) { return false; } $res = array(); while ($file = readdir($handle)) { // se om $file er en mappe if(!is_dir($file)) { // bestemme extension if (in_array(substr($file, strrpos($file, '.')), $type)) { $res[$dir.$file] = $file; } } } closedir($handle); return $res; } $text = directory('./', array('.txt')); foreach($text as $link => $name) { echo("<a href=\"$link\"> $name</a>\r\n"); } ?> så går du til sia di med en browser og åpner den respektive mappa (jeg antar da at "morro" er en mappe du har liggende på en server med webtilgang)... Lenke til kommentar
magikern Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 og etter du har fått dette til å fungere leser du minst en time daglig på http://www.php.net/manual Lenke til kommentar
Myklebust89 Skrevet 16. november 2003 Forfatter Del Skrevet 16. november 2003 Ok... det skal jeg gjøre... Takk for hjelpa! Lenke til kommentar
Myklebust89 Skrevet 16. november 2003 Forfatter Del Skrevet 16. november 2003 hvorfor d? Lenke til kommentar
Yuruusan Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 hvorfor d? Fordi du er ei dum ****** som ikke hade skjønt scripting hadde det treffi deg i hue med ei to tons slegge. Du kan bare legge deg under dyna og grine fordi scriptet ikke vil kjøre når du dobbelt klikker på *-php fila. (Tenkte jeg skule nevne det nå, så vi slipper å å gå igjenom det når du prrøver å kjøre driten) Ellers er du et ubrukelig menneske. tenkte jeg bare skulle si det. Ha en ellers fin dag. og btw: det er:, "hvorfor" eller "kvifor" dumme ******. Lenke til kommentar
Sugx Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 burner89, er 89 iq'en din? wow, må si jeg ikke hadde trodd det? Lenke til kommentar
Skjalgsm Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 haehaeheaheahehaehaeae hvis det hadde vært IQn hans så ville han ikke ha stilt så dumme spørsmål... Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 Yuruusan er utestengt på livstid Lenke til kommentar
Sugx Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 Yuruusan er utestengt på livstid Drep budbringern... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå