NazNou Skrevet 1. desember 2015 Del Skrevet 1. desember 2015 Har en Bosh vaskemaskin som var kjøpt i 2010 fra Eliprice.no. Butikken har gått konkurs, men har i hvertfall utskrift fra banken som viser hva og når jeg har betalt for varen. Maskinen vil plutselig ikke starte, og lysene for sentrifugering der det er tall mellom 600-1400 blinker. Får selvfølgelig ikke service før neste tirsdag:( Jeg har så mye vask, og lurer på om det er noen som har opplevd før,og hva jeg evt. kan gjøre eller sjekke hjemme.Har tatt ut stikkkontakten, og sett på filteret, men fant ikke noe. Skal jeg betale selv for reparasjon eller går det under reklamsjonsgaranti? Er i nødt og trenger virkelig en maskin som fungerer! Lenke til kommentar
Merko Skrevet 1. desember 2015 Del Skrevet 1. desember 2015 Vel, siden de ner kjøpt i 2010, så må den ha vært kjøpt i løpet av Desember 2010 for at reklamasjonen skal holde. Er den over 5 år, så må du selv betale for reparasjon. Bare ringe et lokalt elektroverksted. Veldig mange som kan reparere på hvitevarer. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 1. desember 2015 Del Skrevet 1. desember 2015 Vaskemaskiner og tørketrommler har et hovedkort som "rapporterer" med forskjellige koder på diverse lys. Det er også knappekombinasjoner du kan trykke på for å nullstille det. Hvis det er et reèlt problem med maskinen så vil feilmeldingen komme ganske snart etter at du har nullstillt maskinen. Søk på nett etter feilkoder og instrukser på hvordan man nullstiller maskinen, det står muligens i manualen du fikk med når du kjøpte den også Lenke til kommentar
NazNou Skrevet 1. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2015 Vel, siden de ner kjøpt i 2010, så må den ha vært kjøpt i løpet av Desember 2010 for at reklamasjonen skal holde. Er den over 5 år, så må du selv betale for reparasjon. Bare ringe et lokalt elektroverksted. Veldig mange som kan reparere på hvitevarer. oi! Maskinen ble betalt i 12.11.10 ( iflg betalings utskrift fra banken) for jeg har ikke funnet noe faktura fra nettbutikken. Så dvs at jeg står for betalingen av reparasjonen Lenke til kommentar
NazNou Skrevet 1. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2015 Vaskemaskiner og tørketrommler har et hovedkort som "rapporterer" med forskjellige koder på diverse lys. Det er også knappekombinasjoner du kan trykke på for å nullstille det. Hvis det er et reèlt problem med maskinen så vil feilmeldingen komme ganske snart etter at du har nullstillt maskinen. Søk på nett etter feilkoder og instrukser på hvordan man nullstiller maskinen, det står muligens i manualen du fikk med når du kjøpte den også Takk Belphegor for svar. Jeg skulle ønske jeg kunne vite hvordan jeg kan nullstille maskinen, men finner ikke noe i de små brosjyrene jeg har på vaskemaskinen. Maskinen heter: Bosh WAE28162SN/ 23 FD! Vil være stor takknemlig for litt hjelp av dere! Lenke til kommentar
Merko Skrevet 1. desember 2015 Del Skrevet 1. desember 2015 Finner brukermanual her: https://portal.bsh-partner.com/portal/loginframe.htm?PORTAL_REGIONINDEX=17&PORTAL_LAYOUTINDEX=2&PORTAL_LANGUAGE=NO&PORTAL_LOGINNAME=CONSUMER_17_2&PORTAL_PASSWORD=password&portal_endconsumer_menuid1=0000000400&portal_endconsumer_menuid2=0000000412&MATNRGA=WAE28162SN Men fant ikke noe nullstilling sånn umiddelbart der. må stikke på jobb. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 1. desember 2015 Del Skrevet 1. desember 2015 Like forjæ***ig vanskelig å finne den driten hver gang Hjulpet min mor med samme greiene et par ganger. Bruksanvisning inneholder ikke noe info Merko, kun vanlig vedlikehold og programinfo. Det er ikke meningen at folk skal fikse på maskinen selv. Sjekk denne; http://www.justanswer.com/uk-appliance/5zdzs-bosch-washing-machine-wae28162-its-stopped-working.html#re.v/378/ Resette maskinen; First, erase the stored error codes. Turn the knob to off. Close the door. Turn the knob to 6 o'clock position. Wait 2 seconds. The start/pause should begin flashing. Press and hold the spin button. Turn the knob to 7 o'clock position. Wait 2 seconds. Release the button. Turn the knob to off. This should erase the error code and get you running again. Det er noen ganger feilkodene bare kommer "tilfeldig", oppstår samme feil igjen så er en eller annen del ødelagt. Du får nummerere fra topp til bunn på sentrifugetallene og skrive hvilke lys som lyser. Masse forskjellige kombinasjoner som tilsier forskjellige feil. Lenke til kommentar
NazNou Skrevet 1. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2015 Tusen takk igjen Belphegor for fremgangsmåten! Jeg har prøvd den, men kom ikke langt. Start knappen lyste ikke da jeg stilte ringen til klokka 6 posisjonen Så jeg går utifra at det er noe feil. Lysene som blinker er: 1400, 600, og den siste. Håper ikke reparasjonen vil koste like mye som en ny maskin! Belphegor Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 1. desember 2015 Del Skrevet 1. desember 2015 Ikke 800? Jeg finner ikke ut hva den feilkoden er, se side 9 i manualen så ser du feilkodene. Tror ikke jeg får hjulpet deg mer da desverre. Du kan prøve å tømme maskinen, et deksel nederst og et lokk du kan skru opp så alt vannet som ikke pumpa klarer å suge opp renner ut. Det koster nok ganske mye bare for at servicepersonen skal komme, si en timepris på 500 og noen hundrelapper for utkjøring, da er du oppe i en tusenlapp med en gang. Siden maskinen er så gammel så hadde jeg personlig bare kjøpt en ny, selv om en ny tilsvarende hadde kostet 6-7-8.000,- Si den trenger 4 timer jobb og en del til 1.000,- så er det brått over halve beløpet av en ny maskin. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 1. desember 2015 Del Skrevet 1. desember 2015 Husk å sjekke gjengangerne. F.eks. lofilterne (mange har to filtre) og vannkran. Er flaut når servicemann kommer og fikser problemet på 15 sekunder uten verktøy ved å skru på vannkrana eller tømme det andre lofilteret. Lenke til kommentar
NazNou Skrevet 4. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2015 Tror jeg skal satse på en ny maskin! Har akkurat fått dette tilbudet fra Skousen hvis jeg også skal ha tørketrommel: Bauknecht WA PLATINUM 854 L VASKEMASKIN KR. 5.999,- Bauknecht TKPLATINUM862L TØRKETROMMEL KR. 5.999,- Tisammen : kr 12.000,- Er de gode maskiner? Er det et godt tilbud? Trenger virkelig råd! Må bestemme meg snart før kl. 20.00. Tilbudet går ut i dag. Lenke til kommentar
Deltiden Skrevet 4. desember 2015 Del Skrevet 4. desember 2015 Kjenner ikke til varene selv men er bare Whiteaway som selger disse, så den prisen prisjakt viser meg får meg til å tenke at dette er varer Whiteaway/Skousen har relativt gode avanser på uten å kunne si noe på kvaliteten på varene. Lenke til kommentar
NazNou Skrevet 4. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 4. desember 2015 De har 10 års garanti, og 20 års på motoren! Det er tysk merke! Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 7. desember 2015 Del Skrevet 7. desember 2015 Stemmer at Bauknecht er et tysk merke, men ikke tyskprodusert. Bauknecht eies av Whirlpool og det er ikke tilfeldig at maskinene er mistenkelig like. Sammenlikner man WA PLATINUM 854 L med denne fra Whirlpool, så er vel eneste forskjellen litt forskjellig utforming av betjeningspanelet og håndtak/farge på døra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå