Gå til innhold

Knivdrapet i Danmark - har media fått lang nok tid nå (flere mnd siden)

Anbefalte innlegg

det er egentlig litt skviebom og stråmann for meg. Om vi siler ned her; 

Drap begått av barn (legger fn sin definisjon til grunn der personer under 18 år anses som barn) på barn er sjeldenhet virker det som. I disse tider med diskusjoner om kulturelle kræsjer, og også hvordan disse kulturforskjellene løser problemer med metoder vi ikke er vante med å se, så fremstår saken som aktuell for å fremme en debatt vi kanskje bør ha.

På samme måte som jeg nå skal dra inn en stråmann om kioskranet og voldtekten i avisene i dag, det er en sak jeg ønsket at nasjonalitet faktisk ble oppgitt. Ikke fordi jeg ønsker at alle av den etnisiteten skal stå ansvarlig for en 16 årings oppførsel, men fordi enten trigger den en kulturdebatt om holdninger, og hvordan integrasjon funker - gitt at det er en utlending, eller hvordan noe sviktet om nordmann. 

Å begynne med diskusjoner om hvor mange av drapene en har hørt om i et annet land kan brukes om veldig mange drapssaker hvor fellesnevner er utlendinger, spørsmålet blir heller på slutten av dagen, hvordan er ratioen mellom utledninger og etniske på den statistikken og andre...DEN hadde hatt en større verdi i min mening å spørre om..

Ergo; jeg ville heller ikke brydd meg å svare deg egentlig, fordi spørsmålet avleder en debatt vi bør se på, hvordan utviklingen i samfunnet går, hvem som er overrepresentert etc.

Hvordan er det en stråmann? Her er det en norsk sak om barn som dreper barn. Kan du vise meg den massive mediedekningen i utlandet? http://www.dagbladet.no/2013/09/22/nyheter/innenriks/drap/29405406/

La oss si at ingen av de siste årenes 150 drap i Danmark har blitt rapportert i norsk media, hvorfor bør vi forvente at dette drapet skulle være et unntak?

Endret av Sheasy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Joda, jeg så hva du skrev. Spørsmålet står fortsatt. Om det ikke er nyhetsverdig at en etnisk dansk danske dreper en danske, hvorfor skulle det være nyhetsverdig at en ikke-etnisk dansk danske dreper en danske?

Du etterlyser nasjonaliteten til den angivelige voldtektsmannen i kioskranet. Hvis dette er fordi du mener kriminalitet utført av ikke-etniske er underrapportert i media, så slår det meg som hyklerisk at du ønsker at det skal overrapporteres. Hvis du ønsker at de skal overrapportere kriminalitet utført av ikke-etniske for å trigge en debatt om forskjellige folkegruppers generelle kriminalitetsrate, så skulle jeg tro at det finnes mer direkte måter å nå det målet på.

Lenke til kommentar

Joda, jeg så hva du skrev. Spørsmålet står fortsatt. Om det ikke er nyhetsverdig at en etnisk dansk danske dreper en danske, hvorfor skulle det være nyhetsverdig at en ikke-etnisk dansk danske dreper en danske?

Du etterlyser nasjonaliteten til den angivelige voldtektsmannen i kioskranet. Hvis dette er fordi du mener kriminalitet utført av ikke-etniske er underrapportert i media, så slår det meg som hyklerisk at du ønsker at det skal overrapporteres. Hvis du ønsker at de skal overrapportere kriminalitet utført av ikke-etniske for å trigge en debatt om forskjellige folkegruppers generelle kriminalitetsrate, så skulle jeg tro at det finnes mer direkte måter å nå det målet på.

Hva skjer med å ta bare ytterpunktene? I sær når jeg skriver:

men fordi enten trigger den en kulturdebatt om holdninger, og hvordan integrasjon funker - gitt at det er en utlending, eller hvordan noe sviktet om nordmann. 

Å begynne med diskusjoner om hvor mange av drapene en har hørt om i et annet land kan brukes om veldig mange drapssaker hvor fellesnevner er utlendinger, spørsmålet blir heller på slutten av dagen, hvordan er ratioen mellom utledninger og etniske på den statistikken og andre...DEN hadde hatt en større verdi i min mening å spørre om..

Ergo; jeg ville heller ikke brydd meg å svare deg egentlig, fordi spørsmålet avleder en debatt vi bør se på, hvordan utviklingen i samfunnet går, hvem som er overrepresentert etc.

Jeg forstår at du har sett hva jeg skriver, det er mer om du forstår hva jeg skriver, for svarene dine reflekterer nemlig ikke det, på noen måte. Det jo søtt når du undres om jeg vil ha underrapportering eller overrapportering, når jeg skriver at jeg ønsker tall og at media skal man skal reflektere hvem som gjør hva, ikke skjule det av godhetens tanker...hvor mye balanse er det da. Halve debattforumene består tilsynelatende av folk som mener utlendinger gjør alt, vel - hadde man fått en balansert rapportering hver gang noe skjedde kunne det over tid kanskje gitt korrekt inntrykk. Ønske om statistikk er fordi jeg vil gjerne det se det selv. Men når du nå evnt svarer på hva jeg skriver...prøv å forstå hva jeg skriver så det å måtte skrive med spiseskje ikke blir en nødvendighet ettersom du bare simpelthen ikke vil forstå ordene jeg skriver...(forventer ikke du er enig med meg, men å debattere med en som sier ting som ikke en gang står i det jeg skriver hverken eksplisitt eller implisitt blir slitsomt..)

Lenke til kommentar

Hva du synes er søtt eller ikke vil ikke jeg legge meg borti, det er helt opp til deg.

Dette handler om en helt spesifikk drapssak, hvor TS er forundret over at norsk media ikke har kastet seg over den. Ikke bare forundret, han leser en helt klar politisk agenda ut av dette. At du vil ha en generell debatt om kriminalitet og etnisk opphav, og i tillegg en analyse av diskusjon.no, er kjempeflott for deg. Men, igjen, jeg ser ikke relevansen. Hvorfor bør denne drapssaken nevnes i norsk media når ingen andre danske drapssaker blir nevnt?

Jeg er ikke ute etter en generell debatt i denne tråden, det finnes mange andre slike. Dette handler om drapet på Mads Skjoldsøge, og jeg spør om dette drapet er mer nyhetsverdig enn andre drap i Danmark.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hva du synes er søtt eller ikke vil ikke jeg legge meg borti, det er helt opp til deg.

Dette handler om en helt spesifikk drapssak, hvor TS er forundret over at norsk media ikke har kastet seg over den. Ikke bare forundret, han leser en helt klar politisk agenda ut av dette. At du vil ha en generell debatt om kriminalitet og etnisk opphav, og i tillegg en analyse av diskusjon.no, er kjempeflott for deg. Men, igjen, jeg ser ikke relevansen. Hvorfor bør denne drapssaken nevnes i norsk media når ingen andre danske drapssaker blir nevnt?

Jeg er ikke ute etter en generell debatt i denne tråden, det finnes mange andre slike. Dette handler om drapet på Mads Skjoldsøge, og jeg spør om dette drapet er mer nyhetsverdig enn andre drap i Danmark.

Hei!

Jeg undrer meg ikke over at norsk media ikke har KASTET seg over den...men jeg undrer meg jo litt over hvorfor den ikke en gang ble nevnt med en notis i NRK eller noen av landets største aviser som som regel dekker internasjonale saker, og ofte saker av helt meningsløs karakter. Man skulle tro at vi etniske europeere var LITT interessert når ett av våre barn blir knivdrept av en gjeng innvandrere og ender sitt liv i gørra i en tbaneundergang. 

Men det er vel rasistisk for dere antihvite selvhatere?

Lenke til kommentar

Jada, det er sykt rasistisk. Bare det at hvite eksisterer er rasistisk. Fornøyd nå? Nå har du fått bekreftelsen du er ute etter.

Jeg har spurt deg to ganger nå, dette blir den tredje. Av de siste 150 drapene i Danmark, hvor mange har du lest om i norsk media? I tilfelle du misforstår så er ikke dette et retorisk spørsmål.

Edit: Jeg kan jo svare for meg selv, da ditt svar har latt vente på seg i halvannen måned. Jeg kan ikke huske å ha lest om et eneste drap i Danmark, men jeg kan ikke akkurat påberope meg å følge veldig godt med.

Endret av Sheasy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...