Gå til innhold

Knivdrapet i Danmark - har media fått lang nok tid nå (flere mnd siden)

Anbefalte innlegg

Postet for noen mnd siden en sak som ikke engang var nevnt med notis i norsk media om en etnisk dansk gutt som ble knivdrept i en undergang av innvandrergutter. Det var en stor sak i Danske medier, men den dukket aldri opp her! 

Jeg fikk beskjed av flere brukere her inne om at media ofte trenger god tid på å verifisere rykter og bekrefte sannheter osv. Akuratt som de gjorde med Paris-angrepene og alle andre nyhetere..dere vet..da bruker jo mediene noen dager, kanskje en uke eller mer på å skrive den første artikkelen om saken slik at de vet at de har alle fakta på bordet - ingen spekulasjoner osv.

Men nå har det gått snart 2 mnd, og fortsatt ikke et pip om denne knivdrapsaken. Jeg antar at norske medier jobber på spreng for å verifisere kilder osv..men burde de ikke snart slippe i det minste litt info? 

Eller..har de glemt saken!?!?! 

ROFLMAO gutter..jeg må le av dere raringer som seriøst satt og påsto dette da jeg påpekte at saken fikk NULL oppmerksomhet. Dere som satt og i all seriøsitet sa at media trenger noen dager på å skrive nyhetssaker. Trodde dere virkelig på det dere skrev da? Eller var dere i en slags politisk korrekt psykose? Det er meget interessant, så jeg vil gjerne høre fra dere :)

• Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Det er forsatt en lokalavis, og de havner enda lengre bak om du måler etter nettvisninger.

BT er ikke en lokalavis, på samme måte som at Dagbladet ikke er det.

Endret av Kron
Lenke til kommentar

Det er forsatt en lokalavis, og de havner enda lengre bak om du måler etter nettvisninger.

Hm... Rart at jeg ikke klarer å finne den i Oslo da.

Jeg har en utfordring til, søk etter Bergens tidene og Dagbladet på Google. Så kan du skrive deres beskrivning her.

Lenke til kommentar

Postet for noen mnd siden en sak som ikke engang var nevnt med notis i norsk media om en etnisk dansk gutt som ble knivdrept i en undergang av innvandrergutter. Det var en stor sak i Danske medier, men den dukket aldri opp her! 

Jeg fikk beskjed av flere brukere her inne om at media ofte trenger god tid på å verifisere rykter og bekrefte sannheter osv. Akuratt som de gjorde med Paris-angrepene og alle andre nyhetere..dere vet..da bruker jo mediene noen dager, kanskje en uke eller mer på å skrive den første artikkelen om saken slik at de vet at de har alle fakta på bordet - ingen spekulasjoner osv.

Men nå har det gått snart 2 mnd, og fortsatt ikke et pip om denne knivdrapsaken. Jeg antar at norske medier jobber på spreng for å verifisere kilder osv..men burde de ikke snart slippe i det minste litt info? 

Eller..har de glemt saken!?!?! 

ROFLMAO gutter..jeg må le av dere raringer som seriøst satt og påsto dette da jeg påpekte at saken fikk NULL oppmerksomhet. Dere som satt og i all seriøsitet sa at media trenger noen dager på å skrive nyhetssaker. Trodde dere virkelig på det dere skrev da? Eller var dere i en slags politisk korrekt psykose? Det er meget interessant, så jeg vil gjerne høre fra dere :)

"Torsdag kveld opplyste politiet at tre gutter på 16, 17 og 18 år er pågrepet i saken. Fredag skal de fremstilles for varetektsfengsling."

http://www.bt.no/nyheter/utenriks/Tre-pagrepet-etter-knivdrap-pa-gutt-i-Danmark-3475460.html

I mange land sensureres etnisiteten til utlendinger, dette er vanlig praksis for å unngå å stigmatisere de, og viktig for å unngå økt motstand mot innvandring blant folket.

Lenke til kommentar

viktig for å unngå økt motstand mot innvandring blant folket.

Det er vel kanskje ikke så rart at det blir motstand mot innvandring. Bare se på hva som er i ferd med å skje blant norske folk nå, også de politiske partier med mest liberalt syn på denne politikken er nå i ferd med å snu / har snudd. Vi kommer til å gå på en enorm smell økonomisk, denne regningen blir høy og mye høyere enn hva som er forespeilt. Det som irriterer meg mest er at det er veldig mange eksempler hvor eiere av diverse bygg kansellerer normal drift og gjeldende avtaler ene og alene for å ta imot flyktinger hvorpå de så kan sende en regning til UDI. Vi ser også bygg drevet av kristne/relgiøse som gjør det samme, og man kan da lure på om de gjør det for å være gode mennesker eller om de gjør det for å fylle pengesekken sin. For meg er det helt tydelig at det er økonomiske drivkrefter her. Hvor får UDI disse pengene fra egentlig? Og hvorfor er det så dyrt å drifte dette? Vi kan nok forvente avkortninger på f.eks folketrygden iallfall, sørg for å spar pensjon privat folkens. Det er iallfall klart at det er mer penger å hente på å ta inn flyktinger enn å gjøre normal drift - skremmende syntes jeg og det er noen som drar inn enorme summer på mennesker. 

Har forsåvidt ingenting med topic å gjøre - jeg måtte bare lire det av meg. Jeg har ingen problemer med innvandring generelt, men jeg har et veldig stort problem med pengesløseri og dårlig ledelse. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Hm... Rart at jeg ikke klarer å finne den i Oslo da.

Jeg har en utfordring til, søk etter Bergens tidene og Dagbladet på Google. Så kan du skrive deres beskrivning her.

Vestlandet er en region, og BT er derfor en regionsavis. Ikke bare en lokalavis.

Endret av Kron
Lenke til kommentar

Vestlandet er en region, og BT er derfor en regionsavis. Ikke bare en lokalavis.

Allright, Bergens tidene er en regional avis, men det er ikke en nasjonal avis som Dagbladet, VG og Aftenposten. Det er mer interessant om de har publisert nyheten.

Uansett, jeg vil heller si at den ikke ble publisert fordi det var ikke en spesielt spennende nyhet. Selv nye medier skrev ikke mye om denne hendelsen, fordi slike hendelser skjer ganske ofte.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

TS har ventet i en måned på at saken skulle dukke opp i norsk media, jeg har ventet like lenge på at TS skal svare på dette spørsmålet:

I følge Wikipedia, som har tallene fra FN, var det 47 mord i Danmark i 2012. La oss si at det har vært rundt 150 mord fra 2012 og frem til i dag. Hvor mange av dem har du lest om i norsk media?

Endret av Sheasy
Lenke til kommentar

TS har ventet i en måned på at saken skulle dukke opp i norsk media, jeg har ventet like lenge på at TS skal svare på dette spørsmålet:

I følge Wikipedia, som har tallene fra FN, var det 47 mord i Danmark i 2012. La oss si at det har vært rundt 150 mord fra 2012 og frem til i dag. Hvor mange av dem har du lest om i norsk media?

det er egentlig litt skviebom og stråmann for meg. Om vi siler ned her; 

Drap begått av barn (legger fn sin definisjon til grunn der personer under 18 år anses som barn) på barn er sjeldenhet virker det som. I disse tider med diskusjoner om kulturelle kræsjer, og også hvordan disse kulturforskjellene løser problemer med metoder vi ikke er vante med å se, så fremstår saken som aktuell for å fremme en debatt vi kanskje bør ha.

På samme måte som jeg nå skal dra inn en stråmann om kioskranet og voldtekten i avisene i dag, det er en sak jeg ønsket at nasjonalitet faktisk ble oppgitt. Ikke fordi jeg ønsker at alle av den etnisiteten skal stå ansvarlig for en 16 årings oppførsel, men fordi enten trigger den en kulturdebatt om holdninger, og hvordan integrasjon funker - gitt at det er en utlending, eller hvordan noe sviktet om nordmann. 

Å begynne med diskusjoner om hvor mange av drapene en har hørt om i et annet land kan brukes om veldig mange drapssaker hvor fellesnevner er utlendinger, spørsmålet blir heller på slutten av dagen, hvordan er ratioen mellom utledninger og etniske på den statistikken og andre...DEN hadde hatt en større verdi i min mening å spørre om..

Ergo; jeg ville heller ikke brydd meg å svare deg egentlig, fordi spørsmålet avleder en debatt vi bør se på, hvordan utviklingen i samfunnet går, hvem som er overrepresentert etc. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE

Å sammenligne BT med VG, Aftenposten og Dagbladet blir litt søkt. De tre sistnevnte er anerkjente som riksaviser. Det er ikke BT.

Å sammenligne papiravisen BT med Dagbladet er helt naturlig da opplaget bare skiller med 4000 eksemplarer. Noe som er ubetydelig i den mengden vi snakker om her. Nettavisen er derimot en annet sak.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...