Elektroslaven Skrevet 1. desember 2015 Del Skrevet 1. desember 2015 (endret) . Endret 27. mai 2016 av Elektroslaven Lenke til kommentar
Kjeknu Skrevet 1. desember 2015 Del Skrevet 1. desember 2015 Sitter med samme eksamen sjøl. det første jeg ser er at det sannsynligvis må legges inn nødstopp i kretsen på knuseanlegget. går utifra at -s0 og -s3 er vanlig stopp av båndene. NEK:400 537.4.2 Lenke til kommentar
bajus Skrevet 1. desember 2015 Del Skrevet 1. desember 2015 Jeg skal også ha denne eksamen i morgen, så godt at vi er flere her :-) Jeg tenkte også på Nødstopp, og kanskje ett hakk videre... kanskje noe "automatisk" nødstopp? Enkleste versjon her er vel "snortrekk Nødstopp" med en wire som går i nærheten av farlige deler. Lenke til kommentar
Kjeknu Skrevet 1. desember 2015 Del Skrevet 1. desember 2015 med tanke på at det er transportbånd som kan være lange bør det kansje være flere nødstopper. kommer nok til å legge iallfall to stk inn i kretsen. en i nærheten til hver motor Lenke til kommentar
Elektroslaven Skrevet 1. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2015 ja fant vel ut at det kan være greit med et par nødstoppbrytere for dette Lenke til kommentar
Kjeknu Skrevet 1. desember 2015 Del Skrevet 1. desember 2015 ellers så har eg begynt å se litt på det andre oppdraget. utendørs boblebadkar blir det sikkert bare å beregne ein kurs. må sikkert avslutte kabel i koblingsboks. meiner på at det er nødt å kobles direkte og ikke ved hjelp av stikkontakt/støpsel. På badet bør me forberede oss på varmekabel sikkert. Stua er forsåvidt grei nok. Legge frem noen kurser. Huske på dette med strømuttak til TV Lenke til kommentar
Elektroslaven Skrevet 1. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2015 Varmekabler kommer garantern, og dette med badekaret ute må fasttilkobles og er helt sikkert bare å bergene Lenke til kommentar
Elektroslaven Skrevet 1. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2015 funnet mere ut om denne automasjonsdelen? Lenke til kommentar
Elektroslaven Skrevet 1. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2015 noen som har noen gode forslag til prøven? Lenke til kommentar
Kjeknu Skrevet 1. desember 2015 Del Skrevet 1. desember 2015 Alltid noen gode forslag. Noe du lurer på? Lenke til kommentar
startside Skrevet 2. desember 2015 Del Skrevet 2. desember 2015 Hei. sitter med noen oppgaver jeg skal løse i elektro, går på en skole som driver med hjemme studie og boken vi har blitt anbefalt å kjøpe inn til faget inneholder lite til ingen litteratur om dette. hadde satt stor pris på hjelp til disse oppgavene =) b) Du har tre varmeelement som er 3000 Watt hver. De skal kobles til et 3 faset IT- nett (230V). Hva blir den totale effekten hvis du kobler elementene i ”stjerne”? Svar: c) Hva blir den totale effekten når du kobler elementene i ”trekant”? Svar: Lenke til kommentar
arne22 Skrevet 2. desember 2015 Del Skrevet 2. desember 2015 Svar: Oppgave b og c mangler de opplysningene som er nødvendig for å løse oppgaven. Når det står at varmeelementene er på 3000 Watt så må det også opplyses hvilken spenning det er som gir 3000 Watt. Hvis denne spenningen for eksempel er 230 Volt da kan oppgaven løses. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå