LMH1 Skrevet 1. desember 2015 Del Skrevet 1. desember 2015 (endret) Hei, hadde håpet at nvidia shield TV skulle klare å spille youtube 4k greit med like bra bilde som på pc men etter å ha testet det blir jeg veldig skuffet, for meg virker det ut gir samme bilde som full HD bare at det sendes over hdmi v2. Frykter samme problemet vil være i bluerayspillere i starten, da de ofte har kun 100 mbit kort. Nå må man minst ha GTX 960 for pc eller bedre for å klare 4k 60 hz gjennom hdmi v2. Det finnes ikke noe nettflix 4k app for PC ennå. Så hva er løsning kjøpe TV, bluerayspiller noen som har råd? Fikk veldig lyst å se 4k netflix fimer i julen så da er det fint med noe som er billig og som funger. For det er litt leit om jeg må laste ned piratkopier av filmene om det gir best bilde\lyd. Endret 1. desember 2015 av LMH1 Lenke til kommentar
iBrus Skrevet 2. januar 2016 Del Skrevet 2. januar 2016 Hei, hadde håpet at nvidia shield TV skulle klare å spille youtube 4k greit med like bra bilde som på pc men etter å ha testet det blir jeg veldig skuffet, for meg virker det ut gir samme bilde som full HD bare at det sendes over hdmi v2. Frykter samme problemet vil være i bluerayspillere i starten, da de ofte har kun 100 mbit kort. Nå må man minst ha GTX 960 for pc eller bedre for å klare 4k 60 hz gjennom hdmi v2. Det finnes ikke noe nettflix 4k app for PC ennå. Så hva er løsning kjøpe TV, bluerayspiller noen som har råd? Fikk veldig lyst å se 4k netflix fimer i julen så da er det fint med noe som er billig og som funger. For det er litt leit om jeg må laste ned piratkopier av filmene om det gir best bilde\lyd. 4K blu-ray spillere blir garantert bra saker. De har mye erfaring med blu-ray spillere nå og det er en oppgradering mer enn en helt ny teknologi. Gleder meg sinnsykt til Star Wars the force awakens i 4K på blu-ray 100Mbps kort er vel akkuratt på grensen til hva en bør ha i en 4K blu-ray spiller. Håper det kommer 1Gbps kort i stedet. Netflix 4K app til PC har ikke kommet og det er helt latterlig dårlig. En av grunnene til at jeg sa opp abonnementet mitt. Alt for dårlig satsning på 4K. 1 Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 2. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2016 (endret) Helt enig, hadde tenkt å tegne netflix avtale (4k) men siden man må ha nvidia sheld som jeg har dårlig erfaringer med blir det heller bukta man får tak i filmer, synd at de ulovlige måtene er eneste mulighet å få en 4k film i dag. Eller youtube. Hva tro du man må betale for 4k bluerayspiller i starten 5000 kr? Som er tilsvarende som nvidia shield? Tviler på de minste blueray spillere blir vanskelig å få tak i med kun HDMI og optisk samt RJ45 og strøm. Endret 2. januar 2016 av LMH1 Lenke til kommentar
iBrus Skrevet 2. januar 2016 Del Skrevet 2. januar 2016 Helt enig, hadde tenkt å tegne netflix avtale (4k) men siden man må ha nvidia sheld som jeg har dårlig erfaringer med blir det heller bukta man får tak i filmer, synd at de ulovlige måtene er eneste mulighet å få en 4k film i dag. Eller youtube. Hva tro du man må betale for 4k bluerayspiller i starten 5000 kr? Som er tilsvarende som nvidia shield? Tviler på de minste blueray spillere blir vanskelig å få tak i med kun HDMI og optisk samt RJ45 og strøm. Ja rundt 5000-6000 kroner vil jeg tippe for spiller. Angående 4K Netflix lurer jeg på om monitoren min ikke støtter HDCP 2.2, og at det er grunnen til at jeg ikke får 4K. Jeg vet ikke, finner så lite informasjon om dette men siden det er et krav på TV, er det kanskje et krav på PC også, og det kan forklare hvorfor man ikke får 4K i Netflix i nettleseren også (de kan ikke garantere HDCP 2.2). Vet ikke om dette stemmer men er en teori. Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 2. januar 2016 Forfatter Del Skrevet 2. januar 2016 https://help.netflix.com/nb/node/13444 Finnes en liste der, kan god tenkes det har med HDCP 2.2 eller produsenten å gjøre. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå