bureaucrator Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 Så vidt meg bekjent avgir Palamino-prosessorene relativt mye varme. Min xp2000 ligger på 47-56 grader når den overklokkes til xp2200. Siden Barton-prosessorene tilsvarende avgir relativt liten varme, er det slik at jeg uproblematisk kan bruke min gamle vifte på en xp2600 prosessor, og tilmed overklokke? Husker dessverre ikke merket på viften... Men altså, dette virker jo logisk for meg, men er det noe jeg overser? Lenke til kommentar
ØysteinI Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 Så vidt meg bekjent avgir Palamino-prosessorene relativt mye varme. Min xp2000 ligger på 47-56 grader når den overklokkes til xp2200. Siden Barton-prosessorene tilsvarende avgir relativt liten varme, er det slik at jeg uproblematisk kan bruke min gamle vifte på en xp2600 prosessor, og tilmed overklokke? Husker dessverre ikke merket på viften... Men altså, dette virker jo logisk for meg, men er det noe jeg overser? Det burde gå greit. Barton utvikler mindre varme per Mhz enn Palomino og etter din overklokking vil det bare være 166Mhz forskjell i frekvens mellom din overklokka Palomino og den nye Barton... Ifølge AMD's spesifikasjoner vil en Barton XP2600+ faktisk utvikle mindre varme enn en Palomino XP2000 @ XP2200. Maskinen burde faktisk bli et par grader kjøligere... :-) Lenke til kommentar
bureaucrator Skrevet 16. november 2003 Forfatter Del Skrevet 16. november 2003 Høres jo lovende ut. (Blir vel i grunn ikke mer enn 117mhz (1800-1917)... og det lover jo enda bedre.) Lenke til kommentar
baahh Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 ang. det med varmen, jeg har AMD barton 2500+ som holdt 65-70grader med forrige vifta mi.. så det kommer litt an på... :-) Lenke til kommentar
Serqevx Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 bare prøv =) så kan du heller investere i nytt hvis det absolutt ikke vil virke. Men jeg skulle så absolutt tro dette går bra. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå