Tronn_ Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 Hei Jeg har problemer med linjen min, er en ngt bravo linje. Det som skjer er at jeg faller ut, dvs at DSL lyset slutter å lyse. Så slutter Ethernetlyset å lyse. så kommer ethernet på igjen of så DSL på igjen. Det hender jeg må riksle litt i DSL kabelen for å få lysene på igjen. Det pussige er at det virker som om linjen kun detter ut i kombinasjon med visse programmer. Hvis jeg spiller cs eller bf1942 eller surfer vanlig på nette er linjen helt stabil, men hvis jeg bruker msn eller smartftp for eksempel pleier linjen å dette vekk. Jeg lurer på om det er noe jeg kan gjøre for å fikse dette problemet, Hvis jeg må få ny router fra NGT tar det da lang tid før den kommer? På forhånd takk for hjelpen. Mvh Trond Lenke til kommentar
DDFC Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 forslag til løsning: 1 press opp låsemekanismen på kabel slik at den når insatt fester korrekt 2 bytt kabel 3 gå til endring.ngt.no og sjekk om du bør oppgrader Firmware (FW) Lenke til kommentar
Aireal Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 Dette høres mest ut som dårlige kabler. 0,001% sjangs for at bestemte programmer gjør at din forb. detter ned Lenke til kommentar
BBernes Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 (endret) Hei Jeg har problemer med linjen min, er en ngt bravo linje. Det som skjer er at jeg faller ut, dvs at DSL lyset slutter å lyse. Så slutter Ethernetlyset å lyse. så kommer ethernet på igjen of så DSL på igjen. Det hender jeg må riksle litt i DSL kabelen for å få lysene på igjen. Det pussige er at det virker som om linjen kun detter ut i kombinasjon med visse programmer. Hvis jeg spiller cs eller bf1942 eller surfer vanlig på nette er linjen helt stabil, men hvis jeg bruker msn eller smartftp for eksempel pleier linjen å dette vekk. Jeg lurer på om det er noe jeg kan gjøre for å fikse dette problemet, Hvis jeg må få ny router fra NGT tar det da lang tid før den kommer? På forhånd takk for hjelpen. Mvh Trond Noen firmwarer på den routeren har problemer med MSN og restarter routeren nå man modtar en melding. Ring kundeservice og si du har MSN problemer og spørr om du kan få siste firmaware , dette pleier og løse problemet. Hvis du ikke har en hardware feil på feks en kabel eller selve routeren , men dette er lite sansynlig. Endret 16. november 2003 av MyWar Lenke til kommentar
mars001 Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 At det er feil på routeren er vel ikke akkurat lite sannsynlig, men veldig vanlig. Det er veldig mange som har måttet bytte disse routerne. Hvis du må få en ny router, tar det MAX 2 uker, jeg fikk min på døra etter 5 dager. Lenke til kommentar
BBernes Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 At det er feil på routeren er vel ikke akkurat lite sannsynlig, men veldig vanlig. Det er veldig mange som har måttet bytte disse routerne. Hvis du må få en ny router, tar det MAX 2 uker, jeg fikk min på døra etter 5 dager. Når det gjelder hans feil så er det somoftest bare en FW oppgrdering som skal til . Det ordner NGT , den '"oppdateringen" man kan ta selv på sidene deres er en "gamme"l versjon i den nye har ikke MSN problemet . Lenke til kommentar
Tronn_ Skrevet 16. november 2003 Forfatter Del Skrevet 16. november 2003 Ok Takk for all hjelp, skal prøve å oppdatere firmwaren... Lenke til kommentar
Solsviken Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 Ok Takk for all hjelp, skal prøve å oppdatere firmwaren... tviler på oppgradering hjelper. Har samma problemet og har testa alt. Ring NGT og be om å få en ny router. Lenke til kommentar
BBernes Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 Ok Takk for all hjelp, skal prøve å oppdatere firmwaren... tviler på oppgradering hjelper. Har samma problemet og har testa alt. Ring NGT og be om å få en ny router. Hvilken firmware har du da ? 5.3.8R1 eller nyere har ikke dette problemet . Lenke til kommentar
Tronn_ Skrevet 17. november 2003 Forfatter Del Skrevet 17. november 2003 Jeg oppdaterte til den nyeste firmwaren. Nå ser det ut som om alt fungerer fint, takk for all hjlep. Lenke til kommentar
BBernes Skrevet 17. november 2003 Del Skrevet 17. november 2003 Jeg oppdaterte til den nyeste firmwaren. Nå ser det ut som om alt fungerer fint, takk for all hjlep. Nextgentel burde opplyse kundene om dette problemet. Lenke til kommentar
KAS Skrevet 27. november 2003 Del Skrevet 27. november 2003 Når det gjelder problemet med msn+netopia så er det de som har uvanlig lange msn nick som får folk til miste connection noen sekunder Jeg sitter på uoppgradert firmware og testa dette ut tidligere i dag. En kamerat bytter nick til noe usannsynlig langt, relogger og sier noe til meg Connection gone Så bytter han nick tilbake og alt fungerer helt normalt Ja, jeg vet det høres ut som jeg ikke aner hva jeg prater om, men sjekk selv Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå