Lais Skrevet 30. november 2015 Del Skrevet 30. november 2015 Jeg og sikkert mange andre fikk prisvarsel på en TV i dag, som hadde blitt satt ned med over 10.300,- til 1.611,- + frakt = 2.606,-. Hendelsesforløp: - Jeg bestiller - Betaler med kort - Får ingen ordrebekreftelse på mail - Står ved utsjekk at noen vil ringe innen 3t og avtale levering - Varen havner raskt under "mest solgte" på forsiden deres - Blir satt opp i pris etter et par timer til 16.999,- (kostet rundt 11.000 før) - Fjernes fra mest solgte-banneret - Ingen mail fra dem - Ingen ringer - 2.606,- trukket, eller i alle fall reservert på mitt kort - De har skrevet i vilkårene på siden at de tar forbehold om feilprising Andre mener dette ikke holder, at de er pliktige til å selge varen til avtalt pris uansett - med mindre det er åpenbart at prisen er feil. Så kan man jo diskutere om det er åpenbart. Var jo Cyber Monday i dag, og rarere ting har skjedd i verden enn høye rabatter på elektronikk. Litt usikker på hvordan jeg skal ta tak i dette i morgen. Noen her som har noen meninger om det, eller som kjøpte samme TV? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 30. november 2015 Del Skrevet 30. november 2015 (endret) Det er også noen regler når det er "åpenbar feil" ved prisinga. Edit: Ser du skrev det selv. Endret 30. november 2015 av sedsberg Lenke til kommentar
War Skrevet 1. desember 2015 Del Skrevet 1. desember 2015 Digitalimpuls gjorde det samme med 2 produkter hos meg, dog ingen selvfølge at det var feilprising her da de hadde andre modeller i samme socket (2011-3) til samme pris. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 1. desember 2015 Del Skrevet 1. desember 2015 Men hvis du ikke har fått ordrebekreftelse så er det vel strengt tatt ikke inngått noen avtale? Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 1. desember 2015 Del Skrevet 1. desember 2015 Her vil nok sjappa få medhold på åpenbar feil pris vil jeg tro. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 1. desember 2015 Del Skrevet 1. desember 2015 Hvis det er for godt til å være sant er det som regel det. Hvis en vare er satt ned til ca 15% av originalsummen kan du anta det er feil. Det er langt under innkjøpspris og selger vil gå med flere tusen i tap om den selges. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 1. desember 2015 Del Skrevet 1. desember 2015 http://www.dinside.no/871742/krev-varen-til-feilpris Lenke til kommentar
Zash Skrevet 1. desember 2015 Del Skrevet 1. desember 2015 (endret) http://www.dinside.no/871742/krev-varen-til-feilpris Sitat: - En 60 tommer stor TV til 1.500 kroner tror jeg vi klarer å forsvare. Men i liknende saker vil vi bruke utvalgets konklusjon som utgangspunkt, svarer Knutsen. Men, du har ingen ting aa tape paa aa kreve varen til den prisen. Du kan og argumentere paa at du faar tv-er til billigere priser enn 1600, og at du derfor ikke ser paa det som en aapenbar feilprising. Endret 1. desember 2015 av Zash Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 1. desember 2015 Del Skrevet 1. desember 2015 Fremdeles har han vel et problem hvis han aldri fikk en ordrebekreftelse. Jeg vet om folk som har fått til temmelig syke ting pga. feilaktig ordrebekreftelse. Som f.eks. ADSL på et sted egentlig uten dekning. Telenor strakk egen ledning til huset uten ekstra kostnad. Et jækli styr. Lenke til kommentar
Lais Skrevet 2. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 2. desember 2015 Tja, jeg vet ikke. Philips 8109 som kostet 40000 da den kom, ble jo dumpet ut til 7000 etter en stund. Dette er også en Philips, også full HD (ikke 4k), og ikke like dyr. Dessuten er det jo spesielt å ta 900 i frakt, da tenker jeg at en del av frakta helt klart går til å dekke varen i seg selv. OG det var Cyber Monday, som egentlig skal by på sinnssyke rabatter. Hørte forøvrig ikke noe fra dem i dag heller. De har fjernet TV-en fra sortimentet sitt, sier den er utsolgt. Pengene er fortsatt reservert på mitt kort. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 2. desember 2015 Del Skrevet 2. desember 2015 (endret) Så lenge du ikke har fått noen ordrebekreftelse; og det tydeligvis har vært feilprising så har butikken ryggdekning her. Hadde du derimot for ordrebekreftelse hadde de ikke hatt noen vei tilbake.z Reservasjonen din på kortet vil bli opphevet; tar bare litt tid (det kan godt være reservasjonen har blitt opphevet fra butikkens side; men er noen banker som tar seg utrolig god tid her også. Hadde et dobbelt trekk med feil fra Apple en gang; da fikk jeg utskrift og bevis på at reservasjonen var opphevet; tok 4-5 dager før det samme ble reflektert i min nettbank. Endret 2. desember 2015 av TGB Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå