ostenxx Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 Ja, hva er den beste måten å rense slike typer skjermer på? Lenke til kommentar
ZkedaR Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 En veldig myk klut... En sånn miljøklut maybe... Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 Rengjøring av skjermen din. Hva bruker jeg? Svaret er enkelt og billig: Mikrofiberklut. Denne kan kjøpes i de fleste dagligvarebutikker for en billig penge. Fukt den gjerne med litt vann. Dette tar de fleste flekker. Og puss over skjermen med varsomhet. Når det gjelder renhold av skjermen vil jeg rette advarsel til samtlige som skal rengjøre alle typer skjermer, også tv-skjermer. SPRUT ALDRI noen form for væske direkte på skjermen. Innen du rekker å tørke av, så har noe av væsken begynt å renne ned mellom skjermen og rammen rundt. Som oftest skjer det ingenting der og da, men på sikt kan dette ødelegge skjermen. Sprut derfor alltid på papiret eller kluten først. NB! Unngå kjemikaler av ulik type, dette er ikke bra for sjermen. har du virkelig vansklige flekker som ikke går bort, kan du kjøpe skjermrens hos de ulike webshoppene eller rådføre deg med en optiker med tanke på brillerens. Men dette er ofte dyrt og unødvendig. Hentet fra LCD- Alt du trenger vite Lenke til kommentar
ostenxx Skrevet 15. november 2003 Forfatter Del Skrevet 15. november 2003 En veldig myk klut... En sånn miljøklut maybe... Ja, mykheten er jo ganske viktig. Men hva med "vaskemiddelet" som er med på rensekluter. De lukter jo sterkt av destillert sprit el. noe i den dur... Jeg lurer rett og slett om sprit, salo ol. er skadelig for skjermoverflaten mht. f.eks. døde pixler? Lenke til kommentar
ponke Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 Poenget er å ikke slite for mye på eventuelle anti-rekleksjonsbelegg og skjermens overflate generelt. Mange typer rense-/vaskemiddel sliter fælt på beleggene da de ofte er ment å brukes på speil, fliser og andre harde/blanke overflater. En mikrofiberklut med alt overskuddsvann klemt ut bruker alltid rekke for de skjermene jeg har kommet i kontakt med. Bare pass på å ikke rense den som om du prøver å vaske vekk en inntørket ketchupflekk på en tallerken, vi vil jo ikke ha spor etter vasken på den stakkars skjermen, vil vi? Nei, trodde ikke det Mvh kjello2 (jeg har skiftet brukernavn, det nye er ponke) Lenke til kommentar
Maxopp Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 Ikke bruk microfiberklut den lager microskopiske riper i skjermen. Lenke til kommentar
ostenxx Skrevet 16. november 2003 Forfatter Del Skrevet 16. november 2003 Ikke bruk microfiberklut den lager microskopiske riper i skjermen. Javel, motstridende meninger her! Da har jeg ikke blitt et fnugg klokere... Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 Ikke bruk microfiberklut den lager microskopiske riper i skjermen. Vel denne informasjonen kommer direkte fra Infocare's ledende LCD guru, som igjne har fått vite dette på ulike kurs hos de ulike produsentene. Vi snakker selvfølgelig ikke om en skitten microfiberklut du bruker på gulvet i stua. Skal du rense den i kveld og ikke har tilgang på den kan du bruke litt bomull som du fukter lett. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå