Gå til innhold

Svoren Android-fan vurderer å gå over til iPhone

Heidi

Anbefalte innlegg

Du sier vel egentlig det jeg selv har kommet frem til nå. Det er nettopp derfor jeg faktisk vurderer å gå over. Kjenner bare jeg er litt skeptisk siden jeg har vært såpass motstander av Apple ;)

Det med torrent-nedlasting er faktisk også et problem, for jeg laster ned en del ebøker til telefonen. Filmer må vel også konverteres, eller kan de legges rett inn? Husker det var prat på dette for noen år siden, at det var mye styr for å legge inn filmene siden alt av media måtte "innom" itunes. 

Handbrake fikser det meste du måtte trenge av filmkonvertering, men det er litt styr, det er det. Skal du ha ting inn i Apple's "Filmer" app må du nok innom iTunes uansett. Det finnes andre filmavspillere i App Store, men du må fortsatt få filmene i fra PC-en/Mac-en og inn i appen og da må du jaggu innom iTunes da også - med mindre det finnes mer kreative løsninger i dag, jeg har ikke fulgt så godt med.

"Du mister kanskje valgmuligheter og konfigurerbarhet ved å gå over til iPhone, men det du får er sjelefred"

Tydeligvis noen som takler valgmuligheter annerledes enn andre. Har hatt Android i ca 100 år nå, og jeg bruker 2 minutter på å slenge inn nova launcher, og erstatte sms/keyboard appen, og så sover jeg godt om nettene.

Synes det er fantastisk at man mener at færre muligheter er noe positivt... :dremel:  :xmas:

Hvis du ser videoen jeg linket til så er det faktisk backet opp av empiri at det ikke er slik at flere valgmuligheter gir større frihet. Det er derfor det kalles et paradoks. Får menneskedyret for mange valg, så blir det handlingslammet. Hvordan man velger å takle dette er forskjellig, noen (slik som meg) søker aktivt å begrense valgmulighetene man har, mens andre (slik som deg) klarer å bare ignorere valgene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Min personlige mening er at iPhone er en kvalitetstelefon. Men jeg vil foreta en presisering av det mange sier: den fungerer bare "ut av boksen" hvis du bruker den slik Apple ønsker. For meg fungerte dette ikke, så din frykt er ikke ubegrunnet. Er veldig irriterende å bruke mye penger på et produkt du må bruke ofte og lenge, for så å finne ut at det ikke er noe for deg. Vil også nevne at Android har utviklet seg veldig mye i de siste oppdateringene, så dem som byttet for mange år siden har kanskje ikke ideelt sammenlikningsgrunnlag.

Så mitt forslag er å prøve telefonen ut. Hvis du orker, så kan du jo kjøpe en brukt på finn.no og teste den frem til over nyttår. Får du kjøpt den billig nok kan du selge den uten tap (eller beholde den, eller oppgradere om du fikk tak i en litt eldre modell).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...