Gå til innhold

Noen som fikk med black-friday tilbudet på Samsung UE78JS9505 ?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser ingen banding på min TV med vanlige TV-sendinger (verken på fotball eller på ensfarged blå himmel). Jeg er også ekstremt følsom for slik; så legger merke til det med en gang.

Trodde du mente ingen banding på 65", men ser nå at du mente på din nye 78".. Dvs. at av de som har sagt noe om dette på denne modellen, er det ikke banding på din, mens det er banding både på Gabri3L sin og begge de to jeg har hatt hjemme de siste ukene. Av totalt 4 eksemplarer er det altså bare 1 uten banding. Hm, jeg skal på Elkjøp i morgen og da må jeg bestemme om jeg skal prøve en tredje 78" eller om jeg bare skal gi opp og få pengene tilbake..

Lenke til kommentar

Jeg har heller ingen problemer med banding på min 78", så kanskje det er verdt et forsøk. Hadde vært drit lei å bytte ut en så stor TV tre ganger så skjønner godt om du ikke gidder.

Takk for input; da er det 3-2 i banding. Oddsen bedret seg iallfall litt! :-) Velger jeg å bære enda en sånn storskjerm opp alle de trappene, kommer jeg til å klikke fullstendig om det viser seg å være feil valg..

Endret av David Brent
Lenke til kommentar

Jeg har heller ingen problemer med banding på min 78", så kanskje det er verdt et forsøk. Hadde vært drit lei å bytte ut en så stor TV tre ganger så skjønner godt om du ikke gidder.

Takk for input; da er det 4-2 i banding. Oddsen bedret seg iallfall litt! :-) Velger jeg å bære enda en sånn storskjerm opp alle de trappene, kommer jeg til å klikke fullstendig om det viser seg å være feil valg..

Kan du ikke spørre de i butikken om de kan koble den opp der slik at du får testet den før du forlater butikken? Det burde de kunne ordne for en kunde som får sin tv nr 3.

Lenke til kommentar

Takk for input; da er det 4-2 i banding. Oddsen bedret seg iallfall litt! :-) Velger jeg å bære enda en sånn storskjerm opp alle de trappene, kommer jeg til å klikke fullstendig om det viser seg å være feil valg..

Kan du ikke spørre de i butikken om de kan koble den opp der slik at du får testet den før du forlater butikken? Det burde de kunne ordne for en kunde som får sin tv nr 3.

Ingen dum ide! Elkjøp har jo også reklamert mye for et tilbud til 995 kr om at de kan klargjøre TVene (inkl. fysisk sjekk, utpakking, montering, bildekalibrering og førstegangsoppsett). Da jeg kjøpte min på Black Friday ba jeg faktisk om å få dette (etter råd fra en av selgerne der), men avdelingslederen informerte meg da om at det tilbudet bare var ment for gamle folk. I tillegg kunne de ikke gjøre det hjemme hos folk, og det er jo litt dumt å ta selve kalibreringen på Elkjøp. MEN akkurat dette med banding bør de jo kanskje kunne sjekke på butikken ja (selv om de helst bør kunne sette på fotball eller skiidrett for å se det skikkelig). 

Lenke til kommentar

Etter rundt 50 dager med denne modellen, var jeg fortsatt i tvil. Så i går ble jeg sittende utenfor Elkjøp i en time før jeg endelig tok en avgjørelse. Jeg er veldig fornøyd med bildet når jeg ser film, men film er uansett aller best på kino. For meg er derfor godt bilde på sport - særlig fotball - det aller viktigste, og der holder ingen av de to 78" jeg har hatt hjemme mål. Så i morgen kommer de og henter også denne TVen, og da må jeg vel finne fram min gamle 50" Pioneer plasma igjen.. Aner ikke hva jeg skal gjøre nå, så eventuelle tips tas imot med takk. Men problemet er at nå virker også en 65" plutselig veldig liten! Så dersom det ikke dukker opp et kjempetilbud på 65"-modellen, vurderer jeg om jeg bare skal vente og se an utviklingen på OLED framover.

Endret av David Brent
Lenke til kommentar

Er relativt godt fornøyd. Naturligvis har teknologien sin begrensning både på bakbelyst LED og OLED. Så jeg kommer til å beholde min; så ser jeg hva som dukker opp om ca 5 år. Er nå godt dekket for det meste for fremtiden med 4k, HDR og HDMI 2.0a.

Men du har absolutt rett i at å gå fra 78" til 65" er veldig vanskelig når man først har hatt 78" en stund. For nåværende sitteavstand er 78" perfekt - så i rommet jeg har TVen i nå kommer det neppe noe særlig mye større enn 78" (da må høytalere flyttes til ikke optimale posisjoner osv; og det skjer ikke).

Mangler bare å få opp de 4 takhøytalerene for atmos/dts:x nå så er absolutt alt på plass. Problemet er å velge rett høytalere til den jobben; har gjort research i 6 måneder allerede - ikke blitt enig med meg selv ennå. 

Lenke til kommentar

Atmos hadde vært fantastisk! Dessverre bor jeg i blokk og ser mest film om nettene, så foreløpig bruker jeg for mye hodetelefoner til at det skal være aktuelt.

Her er nok også 78" perfekt i forhold til sitteavstand, selv om jeg lenge har hatt en våt drøm om 88"! Men inntil TV-signalene fra Get blir bedre (eller jeg ev. får bedret dem selv ved hjelp av en videoprosessor), er jeg vel i ferd med å innse at 65" er maks størrelse for meg for å få bra bilde på fotball.

Jaja, nå har jeg akkurat sett min siste film på 78" (jeg har prøvd å se 3 filmer daglig disse 50 dagene). Skal pakke den ned i morgen formiddag, og er allerede misunnelig på dere som skal ha den videre. Håper vel det dukker opp noe annet spennende snart, men syns ikke Samsungs kommende flaggskip - KS9500 - ser så veldig revolusjonerende ut i forhold..

Endret av David Brent
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...