Gå til innhold

Noen som fikk med black-friday tilbudet på Samsung UE78JS9505 ?

Anbefalte innlegg

La merket til at elkjøp hadde denne modellen til 49.995; prisen på "tilbud" nå er 108.989!! Jeg angrer bittert på at jeg for engangsskyld skulle klarere med kjerringa før slike kjøp... når alt var ok var lageret tom :(

Noen som slo til på dette tilbudet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det sies den er bedre en oled på flere punkter, så den beste tven som finnes er det vel mener jeg. 

Oppgradert fra Samsung 46" ES8005. Skal ikke så mye til å passere den; har fungert utmerket (med litt fokus på kalibrering), men helt klart blir det bra å få opp den nye TV'en - som jeg Ikke fått pakket opp ennå.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Siden elkjøp har nytt tilbud på UE78JS9505 og åpent kjøp på alt kjøpt i desember 2015 frem til 22. januar 2016, så gikk jeg for utbytting av UE65JS9505 til UE78JS9505. 

Må si meg veldig godt fornøyd med 65" utgaven, men vil alltid ha det hengende over meg at jeg egentlig vil ha 78". Så når man har muligheten; hvorfor ikke bare gå hele veien? ;)

Endret av TGB
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Siden elkjøp har nytt tilbud på UE78JS9505 og åpent kjøp på alt kjøpt i desember 2015 frem til 22. januar 2016, så gikk jeg for utbytting av UE65JS9505 til UE78JS9505. 

Må si meg veldig godt fornøyd med 65" utgaven, men vil alltid ha det hengende over meg at jeg egentlig vil ha 78". Så når man har muligheten; hvorfor ikke bare gå hele veien? ;)

Jeg la inn bestilling på UE78JS9505 og for den levert om en ukes tid. Jeg ble kanskje litt revet med av salgsprisen, men ønsker et prima 4K TV på minimum 70". Litt skeptisk til at skjermen er buet. Hvordan opplever du kvaliteten på denne TV'en? Er "TV-opplevelsen" verdt snaue 50000? Hva kan du si om at skjermen er buet? Negativt eller positivt? Har du hengt TV'en på vegg?

Lenke til kommentar

Jeg er ekstremt fornøyd med denne skjermen. Panalet er et av de aller beste som eksisterer for 65" (OLED er bedre på noen områder, og dårligere på andre områder). På 78" finnes absolutt ingenting annet som kan måle seg. Så kort oppsummert; det er det beste panalet som eksisterer på denne størrelsen.

Angrer ikke på at jeg kjøpte denne; som du skjønner jeg er svært fornøyd på alle områder. Buet er ikke noe problem på denne størelsen; den kurver ikke veldig mye. Samt med en slik størrelse på skjermen er det faktisk fornuftig med kurvet skjerm om man ikke sitter ekstremt langt unna.

NB!

Den er massiv både i størrelse og vekt. Over meteren høy og 1.75 bred. Ikke prøv å heng den på veggen alene ;)

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Jeg er ekstremt fornøyd med denne skjermen. Panalet er et av de aller beste som eksisterer for 65" (OLED er bedre på noen områder, og dårligere på andre områder). På 78" finnes absolutt ingenting annet som kan måle seg. Så kort oppsummert; det er det beste panalet som eksisterer på denne størrelsen.

Angrer ikke på at jeg kjøpte denne; som du skjønner jeg er svært fornøyd på alle områder. Buet er ikke noe problem på denne størelsen; den kurver ikke veldig mye. Samt med en slik størrelse på skjermen er det faktisk fornuftig med kurvet skjerm om man ikke sitter ekstremt langt unna.

NB!

Den er massiv både i størrelse og vekt. Over meteren høy og 1.75 bred. Ikke prøv å heng den på veggen alene ;)

Kjempe tv, anbefales på det sterkeste.

Takker og bukker for svar. Da er det bare å smøre seg med tålmodighet til jeg har fått TV'en i hus.

Noen av dere som har hengt den på vegg? På nettet "tyter" de om at det ser latterlig ut med en vegghengt curved skjerm. Hva synes evt dere?

Endret av vhguru
Lenke til kommentar

Det siste er greit om man skal dreie på TVen; har man den rett foran seg er nok første alternativ både det billigste og beste. Bare husk å ikke feste det i gipsvegg (rett i stendere går bra selvsagt). Siste alternativ gir også langt større belastning på boltene i veggen

Lenke til kommentar

NB!

Kjempe tv, anbefales på det sterkeste.

Takker og bukker for svar. Da er det bare å smøre seg med tålmodighet til jeg har fått TV'en i hus.

Noen av dere som har hengt den på vegg? På nettet "tyter" de om at det ser latterlig ut med en vegghengt curved skjerm. Hva synes evt dere?

Jeg har hengt det på veggen; ser flott ut det. Selv kona klager ikke (klager naturligvis på unødvendigheten av 78", men bruker det flittig ;)).

Lenke til kommentar

Jeg må innrømme jeg er litt skuffet over denne. Jeg hadde en gammel FullHD projektor fra 2007? (Benq W9000) som jeg har vært veldig godt fornøyd med. I kombinasjon med 80" Xscreen skjerm har dette vært en utrolig god film fremviser. Men grunnet alderen på dette tenkte jeg 78 tommeren måtte være en god oppgradering. Og på mange måter er den selvsagt det, men jeg hadde faktisk forventet at den skulle være bedre på alle måter. Og det er den altså ikke. Det er ikke mye banding på denne TV'en, men nok til å irritere meg, det likner på å ha et lerret med bølger i når man får store ensfargede områder i bildet. Det vil si all fotball og all skiidrett. Heldigvis er ikke det noe jeg er veldig opptatt av, om jeg hadde vært det, er det stor sjanse for at denne hadde gått i retur.

Det andre området den taper for min gamle projektor er faktisk utrolig nok på kontrasten. Dette vil variere for mange, hvor mye "bloom" man ser på grunn av direkte LED. Med 240 soner er den visstnok klasseledende, men i mine øyne er det ikke egentlig nok. Det gjør at jeg oppfatter kontrastverdien med dynamisk kontrast som rent juks. ANSI kontrasten på denne TV'en kalibrert er målt til bare 1500:1 mens på projektoren min er den målt til 8500:1!

Og der min Xscreen hadde 0 refleks på skjermen kan man fint speile seg i denne TV'en i mørke scener. Har begynt på Daredevil i 4K på Netflix og har til nå sett mer av meg selv enn av Daredevil. Fyren er jo kun ute på natta. :p

Ellers synes jeg bildebehandlingen er for dårlig, den er åpenbart ikke kraftig nok for 4K, så da må man velge mellom hakkete ubehandlet bilde, eller silkemykt med grafikkglitch'er og prosesserings-kanter rundt kontraster.

Alt i alt fatter jeg ikke hvordan denne TV'en kan få slikt skryt som den har fått i pressen. Hadde jeg visst når jeg bestilte hva jeg vet nå, så hadde det ikke blitt kjøp for min del..

Lenke til kommentar

Jeg må innrømme jeg er litt skuffet over denne. Jeg hadde en gammel FullHD projektor fra 2007? (Benq W9000) som jeg har vært veldig godt fornøyd med. I kombinasjon med 80" Xscreen skjerm har dette vært en utrolig god film fremviser. Men grunnet alderen på dette tenkte jeg 78 tommeren måtte være en god oppgradering. Og på mange måter er den selvsagt det, men jeg hadde faktisk forventet at den skulle være bedre på alle måter. Og det er den altså ikke. Det er ikke mye banding på denne TV'en, men nok til å irritere meg, det likner på å ha et lerret med bølger i når man får store ensfargede områder i bildet. Det vil si all fotball og all skiidrett. Heldigvis er ikke det noe jeg er veldig opptatt av, om jeg hadde vært det, er det stor sjanse for at denne hadde gått i retur.

Det andre området den taper for min gamle projektor er faktisk utrolig nok på kontrasten. Dette vil variere for mange, hvor mye "bloom" man ser på grunn av direkte LED. Med 240 soner er den visstnok klasseledende, men i mine øyne er det ikke egentlig nok. Det gjør at jeg oppfatter kontrastverdien med dynamisk kontrast som rent juks. ANSI kontrasten på denne TV'en kalibrert er målt til bare 1500:1 mens på projektoren min er den målt til 8500:1!

Og der min Xscreen hadde 0 refleks på skjermen kan man fint speile seg i denne TV'en i mørke scener. Har begynt på Daredevil i 4K på Netflix og har til nå sett mer av meg selv enn av Daredevil. Fyren er jo kun ute på natta. :p

Ellers synes jeg bildebehandlingen er for dårlig, den er åpenbart ikke kraftig nok for 4K, så da må man velge mellom hakkete ubehandlet bilde, eller silkemykt med grafikkglitch'er og prosesserings-kanter rundt kontraster.

Alt i alt fatter jeg ikke hvordan denne TV'en kan få slikt skryt som den har fått i pressen. Hadde jeg visst når jeg bestilte hva jeg vet nå, så hadde det ikke blitt kjøp for min del..

Jeg er VELDIG skuffet! Jeg hadde aldri hørt om "banding" før nå, men når kameraet panorerer over ensfargede bakgrunner - spesielt himmel, snø og fotballbaner - ses vertikale "striper" over hele skjermen. I tillegg var det en "flekk" midt på skjermen, så jeg leverte den tilbake og fikk en ny (disse TV-ene er forresten sykt store/tunge når de skal bæres opp og ned i en blokk uten heis). Dessverre er denne nye akkurat like dårlig på ensfargede bakgrunner. Likevel er jeg ganske fornøyd med bildet når jeg ser andre tv-programmer og film (og jeg elsker størrelsen), men siden jeg er veldig fotballinteressert er dette en skikkelig nedtur. Nå syns jeg rett og slett det er flaut å ha kompiser på besøk under kamper.

Jeg tror derfor at jeg har mest lyst å levere også denne TV-en tilbake og heller satse på en liten 65" (jeg vet den ikke har det samme problemet), men en selger i en annen butikk sier at Elkjøps 30 dagers returrett gjelder fra jeg mottok den første TV-en (2. desember) og ikke den andre (22. desember). Noen som vet om det stemmer?

For øvrig sliter jeg ikke med refleks/speiling, men jeg har det alltid helt mørkt i stua når jeg ser film og serier. 

Endret av David Brent
Lenke til kommentar

Er ikke live-sendinger over satelitt ol i dårlig kvalitet uansett? 

Ville nå ikke ha brukt det til å vurdere tven. 

Joda, jeg fryktet at det kunne være en flaskehals, men når det ikke er et problem på 65" håpet jeg det ikke skulle være så dårlig på 78" heller. Men uansett ser en det jo f.eks på Netflix også (spesielt når lyseblå himmel er i bildet).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...