Arodem Skrevet 30. november 2015 Del Skrevet 30. november 2015 Sony låste opp brikke for utviklere i en ny oppdatering.Nå har PlayStation 4 fått bedre ytelse Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 30. november 2015 Del Skrevet 30. november 2015 Det var årets dårligste og kjedeligste artikkel fra Gamer.no synes jeg. Men det blir sikkert bra for konsollbøndene 2 Lenke til kommentar
Populært innlegg Mala Skrevet 30. november 2015 Populært innlegg Del Skrevet 30. november 2015 Slapp av, den var helt sikkert ikke ment for en PC-mann som deg 17 Lenke til kommentar
TKongen Skrevet 30. november 2015 Del Skrevet 30. november 2015 Bare vent til Sony sin sky-løsning for computing kommer og PS4 kommer til å knuse GTX 980! Er jo litt merkelig å optimalisere mot 7 kjerner. Veldig unaturlig antall. Og er virkelig OSet så viktig på PS4 og Xbox One at både MS og Sony hadde 2/8 kjerner dedikert til dette i starten? Skal ikke dette være en spillmaskin? Du kan jo knapt gjøre noe annet mens du spiller uansett. Det er jo det som er konsoll. Enten spiller du, eller så ser du Netflix ol. Hvorfor da dedikere så mye til system? Så kan de bare la systemet ta det det trenger til enhver tid. Det er ikke som om konsollspill har massevis av framedrops og lignende allerede. At det en liten framedrop av og til pga at en prossess i systemet kjører som plutselig trenger en kjerne vil jo drukne i mengde framderops uansett. Hvis ikke spillet har framedrops vil ikke dette gi det heller. Jeg husker fortsatt en gang jeg spilte local 4-player på CoD MW2. En suicidal close-range RPG på 3 av skjermene. Fikk spillet til å nesten stoppe helt opp. Her snakker vi sånn 1 fps. Ingen kunne gjøre noe på ~5 sekunder før ps3 hadde klart å komme seg gjennom alle beregningene At system kjører en liten bakgrunnsprosses fra til til annen er jo ingenting i forhold til ting som dette. Lenke til kommentar
PoWerFeeD Skrevet 30. november 2015 Del Skrevet 30. november 2015 Satser på det kommer noe liknende til Xbone også, slik at vi slipper å spille Fallout 4 med 5-10fps. Lenke til kommentar
|McT| Skrevet 30. november 2015 Del Skrevet 30. november 2015 Bare vent til Sony sin sky-løsning for computing kommer og PS4 kommer til å knuse GTX 980! Er jo litt merkelig å optimalisere mot 7 kjerner. Veldig unaturlig antall. Og er virkelig OSet så viktig på PS4 og Xbox One at både MS og Sony hadde 2/8 kjerner dedikert til dette i starten? Skal ikke dette være en spillmaskin? Du kan jo knapt gjøre noe annet mens du spiller uansett. Det er jo det som er konsoll. Enten spiller du, eller så ser du Netflix ol. Hvorfor da dedikere så mye til system? Så kan de bare la systemet ta det det trenger til enhver tid. Det er ikke som om konsollspill har massevis av framedrops og lignende allerede. At det en liten framedrop av og til pga at en prossess i systemet kjører som plutselig trenger en kjerne vil jo drukne i mengde framderops uansett. Hvis ikke spillet har framedrops vil ikke dette gi det heller. Jeg husker fortsatt en gang jeg spilte local 4-player på CoD MW2. En suicidal close-range RPG på 3 av skjermene. Fikk spillet til å nesten stoppe helt opp. Her snakker vi sånn 1 fps. Ingen kunne gjøre noe på ~5 sekunder før ps3 hadde klart å komme seg gjennom alle beregningene At system kjører en liten bakgrunnsprosses fra til til annen er jo ingenting i forhold til ting som dette. Tja, selv foretrekker jeg at noe faktisk er reservert til system sånn som dette er laget i dag. Konsoll er ikke lenger bare en "spillmaskin" men et multimediasenter og som du selv sier så skjer det av og til ting i bakgrunnen. De kunne f.eks latt kjørende program få all ressurser mot at du velger å skru av oppdateringer i bakgrunn. Ser for meg en skikkelig RAGE hos 14tisser som plutselig faller til 1fps i COD Lenke til kommentar
Pseudopod Skrevet 30. november 2015 Del Skrevet 30. november 2015 Bare vent til Sony sin sky-løsning for computing kommer og PS4 kommer til å knuse GTX 980! Er jo litt merkelig å optimalisere mot 7 kjerner. Veldig unaturlig antall. Hva gjør partall mer naturlige enn oddetall? Lenke til kommentar
Tulling9000 Skrevet 30. november 2015 Del Skrevet 30. november 2015 Bare vent til Sony sin sky-løsning for computing kommer og PS4 kommer til å knuse GTX 980! Er jo litt merkelig å optimalisere mot 7 kjerner. Veldig unaturlig antall. Hva gjør partall mer naturlige enn oddetall? både partall og oddetall er naturlige tall hadde de begynt å optimalisere for 5+3i kjerner derimot ville jeg begynt å lure Lenke til kommentar
Schreiber Skrevet 30. november 2015 Del Skrevet 30. november 2015 (endret) Det var årets dårligste og kjedeligste artikkel fra Gamer.no synes jeg. Men det blir sikkert bra for konsollbøndene Bare vent til Sony sin sky-løsning for computing kommer og PS4 kommer til å knuse GTX 980! Endret 30. november 2015 av Schreiber 3 Lenke til kommentar
magne.moe Skrevet 30. november 2015 Del Skrevet 30. november 2015 Bare vent til Sony sin sky-løsning for computing kommer og PS4 kommer til å knuse GTX 980! Er jo litt merkelig å optimalisere mot 7 kjerner. Veldig unaturlig antall. Og er virkelig OSet så viktig på PS4 og Xbox One at både MS og Sony hadde 2/8 kjerner dedikert til dette i starten? Skal ikke dette være en spillmaskin? Du kan jo knapt gjøre noe annet mens du spiller uansett. Det er jo det som er konsoll. Enten spiller du, eller så ser du Netflix ol. Hvorfor da dedikere så mye til system? Så kan de bare la systemet ta det det trenger til enhver tid. Det er ikke som om konsollspill har massevis av framedrops og lignende allerede. At det en liten framedrop av og til pga at en prossess i systemet kjører som plutselig trenger en kjerne vil jo drukne i mengde framderops uansett. Hvis ikke spillet har framedrops vil ikke dette gi det heller. Jeg husker fortsatt en gang jeg spilte local 4-player på CoD MW2. En suicidal close-range RPG på 3 av skjermene. Fikk spillet til å nesten stoppe helt opp. Her snakker vi sånn 1 fps. Ingen kunne gjøre noe på ~5 sekunder før ps3 hadde klart å komme seg gjennom alle beregningene At system kjører en liten bakgrunnsprosses fra til til annen er jo ingenting i forhold til ting som dette. på en 8 kjernes cpu er får du neppe frame drops av at en av kjernene plutselig får mye å gjøre på grunn av OS, er da heller IO: cache, minne eller disk som lager køen, om du gjør cpu krevende ting er det greit at du har alle cpuene. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 30. november 2015 Del Skrevet 30. november 2015 Har liten tro på at sky-spilling vil ta helt av for spill hvor latency/forsinkelse er kritisk. Men på den andre side virker det som om det ikke er noen overhodet som bryr seg om slikt lengre. Så lenge de har 4k og teh pixelz. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 30. november 2015 Del Skrevet 30. november 2015 Slapp av, den var helt sikkert ikke ment for en PC-mann som deg Hva får deg til å si at jeg er en PC-mann? Jeg har ikke en eneste PC hjemme, alle datamaskinene mine deles med andre Lenke til kommentar
Mala Skrevet 30. november 2015 Del Skrevet 30. november 2015 Bare måten du utrykket deg i førsteposten Men nå var ikke innlegget mitt helt seriøst og bidragsytende ment da. 1 Lenke til kommentar
TKongen Skrevet 30. november 2015 Del Skrevet 30. november 2015 Tja, selv foretrekker jeg at noe faktisk er reservert til system sånn som dette er laget i dag. Konsoll er ikke lenger bare en "spillmaskin" men et multimediasenter og som du selv sier så skjer det av og til ting i bakgrunnen. De kunne f.eks latt kjørende program få all ressurser mot at du velger å skru av oppdateringer i bakgrunn. Ser for meg en skikkelig RAGE hos 14tisser som plutselig faller til 1fps i COD I android, windows og de fleste Linux distroer, inkludert SteamOS er det ingen som reserverer kjerner. Jeg har hatt svært få problemer med bakgrunnsprosseser i windows (altså du kan jo spille av 2160@60 på YT som krever ekstremt mye CPU som bakgrunn) som gjør at jeg plutselig opplever forverring i spillingen. Det eneste er på svakere maskiner så kan Antivirus-scanning gjøre det, hvis du har satt den til å scanne i en periode der du spiller. Og hva kan PS4 gjøre i bakgrunnen? Spille musikk fra en tjeneste? Det tar jo ingen CPU. Og hvor mange spill tar 100% CPU på 8 kjerner hele tiden? Oppdateringer i bakgrunnen påvirker, men kunne de ikke vært smarte? I Android så kan play store parallellisere oppdateringer over 8 kjerner hvis dette er tilgjengelig. Ikke noe problem. Den kan ta utrolig mye CPU. Det er kipt om den gjør det mens du spiller, eller browser på nettet. Jeg vet ikke hvordan det er med andre, men dette gjelder hvertfall for min mobil. Den oppdater ikke nødvendigvis ikke med en gang den får en oppdatering. Telefonen oppdaterer ALLTID bare når den er koblet til hjemme-nett(ikke spør hvordan den vet hva som er hjemme-nettet). Den oppdaterer når den ikke har blitt brukt på en stund og ikke brukes. Setter jeg den i laderen og alt dette inntreffer + at det er kveld så er det nesten garantert at den oppdaterer alt av apper. Jeg føler hvertfall de kunne gjort dette langt smartere. Er liksom den ene kjernen bare for streaming? For hvis du skal streame, helt ærlig kjøp et capture kort og putt det i en PC og stream med det. Da kan du streame fra Wii også. Det finnes ingen konsollspill som folk bare ser på andre spille om og om igjen (League, Dota, CS:GO osv.) Skal du spille konsoll så må du jo spille masse nye lanseringer når de kommer, og da trenger du PC uansett, og da bør du kunne spille på Wii og. Høyste kanal for ps4 er på 2K viwers på twitch nå. På PC er det 26K Hva gjør partall mer naturlige enn oddetall? Jeg har ikke noe OCD med oddetall akkurat, det er ikke derfor jeg sa det Det finnes så godt som ingen CPUer som er 3, 5, 7, 9 osv kjerner. I Ps4 er det jo to 4-kjerne clustere, altså 8 kjerner. Ingen Intel eller AMD modeller er ikke partall, unntatt enkeltkjerne. Den eneste modellen jeg vet om er Apple A8X. Den er større i areal enn standard. Av grunner som tar lang tid å forklare ville ikke overklokking fungert bra på A8, så de la til en ekstra kjerne, og de hadde nok ikke plass til 4 kjerner. Dermed ble det 3 kjerner, fordi de var nødt til å gjøre noe for å få høyere ytelse enn A8. Derfor er det unaturlig. Ingen andre bruker det. Bare vent til Sony sin sky-løsning for computing kommer og PS4 kommer til å knuse GTX 980! Haha, det var bare ment som satire mot de som absolutt skal påstå at en konsoll er best på alle måter uansett. De er ikke interessert i pros/cons, bare at konsoll er best og kommer med vanvittige teorier og utsagn. Det at PS4 får "låst" opp en kjerne og blir kraftigere minnet meg på alle de som snakker om PS4 sitt potensiale, og at den blir superkraftig senere.... En 1,5 Ghz AMD kjerne, wow, ekstrem ytelse. på en 8 kjernes cpu er får du neppe frame drops av at en av kjernene plutselig får mye å gjøre på grunn av OS, er da heller IO: cache, minne eller disk som lager køen, om du gjør cpu krevende ting er det greit at du har alle cpuene. Det har du nok ganske rett i... Enda større grunn til at de ikke burde låst kjerner. Lenke til kommentar
LarZen Skrevet 30. november 2015 Del Skrevet 30. november 2015 Fint for spill som er CPU tunge. Selv om det er nok ikke store ytelses forskjellen. Men om det kan få et spill til å holde 2-3 fps mer så er det alltid kjekt. Lenke til kommentar
Maabren Skrevet 30. november 2015 Del Skrevet 30. november 2015 Syns det er positivt at utviklere kan få bruke meir CPU-kraft på spilla sine. Tviler dog på at alle spillutviklere vil dra nytte av dette. Lenke til kommentar
FB.070719670500611 Skrevet 30. november 2015 Del Skrevet 30. november 2015 Xbox one for life Lenke til kommentar
Muggkaare Skrevet 30. november 2015 Del Skrevet 30. november 2015 Xbox one for life Blir litt kjedelig i lengden, gjør det ikke? Med mindre du ikke (gud forby) ikke har så lenge igjen å leve da. 5 Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 1. desember 2015 Del Skrevet 1. desember 2015 (endret) Og er virkelig OSet så viktig på PS4 og Xbox One at både MS og Sony hadde 2/8 kjerner dedikert til dette i starten? Skal ikke dette være en spillmaskin? Du kan jo knapt gjøre noe annet mens du spiller uansett. Det er jo det som er konsoll. Enten spiller du, eller så ser du Netflix ol. Hvorfor da dedikere så mye til system? Så kan de bare la systemet ta det det trenger til enhver tid. Det er ikke som om konsollspill har massevis av framedrops og lignende allerede. At det en liten framedrop av og til pga at en prossess i systemet kjører som plutselig trenger en kjerne vil jo drukne i mengde framderops uansett. Hvis ikke spillet har framedrops vil ikke dette gi det heller. Vet ikke om du husker hvor lite responsivt og tregt det var å gjøre ting på PS3, men jeg synes definitivt det er bra at Sony har lagt inn dedikert kraft til OS-et. Angående frame drops. Dette er jo bare utviklernes egen feil. Det er ikke slik at mer kraft gir færre frame drops. Alt annet likt ville det jo det, men utviklerne pusher jo bare grafikk etc enda mer da. Hvis utviklerne hadde fått fritt spillerom ville jo dette blitt enda verre og det sier jeg glatt nei takk til! Dette blir jo et spørsmål om grafikk vs FPS. Jeg tar stabil FPS fremfor ekstra bra grafikk ANY day! Satser på det kommer noe liknende til Xbone også, slik at vi slipper å spille Fallout 4 med 5-10fps.Microsoft gjorde dette med Xbox One for en god stund siden allerede(som nevnt i første setning i artikkelen), så her er det bare Sony som "henger etter". Skyld heller på utvikleren for dette og ikke på microsoft. Endret 1. desember 2015 av Nimrad Lenke til kommentar
entername Skrevet 1. desember 2015 Del Skrevet 1. desember 2015 Bare vent til Sony sin sky-løsning for computing kommer og PS4 kommer til å knuse GTX 980! Er jo litt merkelig å optimalisere mot 7 kjerner. Veldig unaturlig antall. Og er virkelig OSet så viktig på PS4 og Xbox One at både MS og Sony hadde 2/8 kjerner dedikert til dette i starten? Skal ikke dette være en spillmaskin? Du kan jo knapt gjøre noe annet mens du spiller uansett. Det er jo det som er konsoll. Enten spiller du, eller så ser du Netflix ol. Hvorfor da dedikere så mye til system? Så kan de bare la systemet ta det det trenger til enhver tid. Det er ikke som om konsollspill har massevis av framedrops og lignende allerede. At det en liten framedrop av og til pga at en prossess i systemet kjører som plutselig trenger en kjerne vil jo drukne i mengde framderops uansett. Hvis ikke spillet har framedrops vil ikke dette gi det heller. Jeg husker fortsatt en gang jeg spilte local 4-player på CoD MW2. En suicidal close-range RPG på 3 av skjermene. Fikk spillet til å nesten stoppe helt opp. Her snakker vi sånn 1 fps. Ingen kunne gjøre noe på ~5 sekunder før ps3 hadde klart å komme seg gjennom alle beregningene At system kjører en liten bakgrunnsprosses fra til til annen er jo ingenting i forhold til ting som dette. Cloud computing til spel er fortsatt langt fram i tid ettersom det forutsetter ein langt bedre infrastruktur enn det vi har i dag. I tillegg må infrastrukturen reagere raskere på nye behov enn det den gjer no og følge etter meir eller mindre umiddelbart når man går over fra 4K til 8K. I dag klarer den ikkje eingang 1080p til 4K. Dei fleste kan streame filmer og tv serier, men spel er ein heilt anna sak ettersom dei sender 3-4 ganger so mange bilder per sekund og har langt større endringer for kvert bilde. Vist du prøver eksempelvis vale sin in-home streaming løysning blir dette fort tydelig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå