Per Berg Skrevet 29. november 2015 Del Skrevet 29. november 2015 (endret) Noen som vet hva slags sverd dette er? Det er 772 mm langt og 43 mm bredt, veier 888 gram. Skal visst være et vikingsverd, eller? Endret 1. desember 2015 av Per Berg Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 19. april 2016 Del Skrevet 19. april 2016 (endret) Det er et vikingsverd. Vanligst er vell de vikingsverdene med 2 egger men ikke veldig uvanlig med en egg. Endret 19. april 2016 av Eriksendrul Lenke til kommentar
Per Berg Skrevet 6. september 2016 Forfatter Del Skrevet 6. september 2016 Hei. Kan jeg spørre om hvordan du vet det? Hvor finner man den slags kunnnskap? Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 29. september 2016 Del Skrevet 29. september 2016 Hei. Kan jeg spørre om hvordan du vet det? Hvor finner man den slags kunnnskap? Fryktelig sent svar. Hilten på sverdet er så og si identisk med tradisjonelle vikingsverd man har funnet tidligere. Et sverd som dette er noe mer "spesialisert" siden det har kun 1 egg og det er noe mer sjeldent vil jeg tru. Kunnskapen har jeg fra litt over alt, bøker,dokumentarer osv. Er veldig glad i vikingtiden og den er godt dokumentert. Lenke til kommentar
Nlklas Skrevet 29. september 2016 Del Skrevet 29. september 2016 (endret) . Endret 29. september 2016 av Nlklas Lenke til kommentar
Per Berg Skrevet 19. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2016 Hei. Kan jeg spørre om hvordan du vet det? Hvor finner man den slags kunnnskap? Fryktelig sent svar. Hilten på sverdet er så og si identisk med tradisjonelle vikingsverd man har funnet tidligere. Et sverd som dette er noe mer "spesialisert" siden det har kun 1 egg og det er noe mer sjeldent vil jeg tru. Kunnskapen har jeg fra litt over alt, bøker,dokumentarer osv. Er veldig glad i vikingtiden og den er godt dokumentert. Hei igjen.. Takk for svar uansett.. :-) Men hva mener du med Hilten? Mener du pommel? PT Lenke til kommentar
Eriksendrul Skrevet 1. november 2016 Del Skrevet 1. november 2016 Hei. Kan jeg spørre om hvordan du vet det? Hvor finner man den slags kunnnskap? Fryktelig sent svar. Hilten på sverdet er så og si identisk med tradisjonelle vikingsverd man har funnet tidligere. Et sverd som dette er noe mer "spesialisert" siden det har kun 1 egg og det er noe mer sjeldent vil jeg tru. Kunnskapen har jeg fra litt over alt, bøker,dokumentarer osv. Er veldig glad i vikingtiden og den er godt dokumentert. Hei igjen.. Takk for svar uansett.. :-) Men hva mener du med Hilten? Mener du pommel? PT Hilten er alt "nederst" på sverdet. Guard,grip og pommel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå