KalleJonaskarlErik Skrevet 29. november 2015 Del Skrevet 29. november 2015 Hei, Her kommer en av de mange trådene her inne som sikker kan maks lite om pc. Er gamer og kan skille en god pc fra en dårlig men etter som at jeg aldri egentlig har hatt for stor interese for å lese meg opp på pc så spør jeg her. Prossesoren min har i det siste klikket maks, jeg har gått fra å kunne spille på de høyeste settingene jeg bare ønsket til at jeg nå nesten ikke klarer å spille spill som ikke krever noe som helst. Det kan selvsagt være andre ting som gjør dette en prossesoren men alt jeg ser når jeg starte oppgave behandlig er en prossesor ytelse på 90% + Pcen er ikke noe særlig til gammel og det er bare etter å latt pcen stå litt for seg selv i noen dager før den da skulle ha blitt sta pga lite oppmerksomhet. For å si det slik. Vist det er andre ting som må endres så er det bare til å komme med hjelp til det etter som at penger ikke er et problem ( er relativt flink til å spare og heler bruke det når det trengs ) Her er vertfall stats til pcen om noe mangler så kan jeg finne det også. Prossesor: Intel® Core™ i5-4670K CPU @ 3.40GHz Minne RAm: 8,00 GB Grafikk: NVIDIA GeForce GTX 750 Ti Spillgrafikk: 3968 Totalt tilgjengelig skjermminne (MB) Systemtype er 64-bit Takker for den hjelpen jeg får. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 29. november 2015 Del Skrevet 29. november 2015 Om du har gått fra å spille på de høyeste settings og plutselig sliter med det i samme spill bør du feilsøke først og fremst. Har du sjekket at Cpu og Gpu ikke blir for varm? Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 29. november 2015 Del Skrevet 29. november 2015 Det kan selvsagt være andre ting som gjør dette en prossesoren men alt jeg ser når jeg starte oppgave behandlig er en prossesor ytelse på 90% + Da er neste skritt å se hvilken prosess som bruker 90% av prosessorytelsen, og deretter få den vekk. Lenke til kommentar
KalleJonaskarlErik Skrevet 29. november 2015 Forfatter Del Skrevet 29. november 2015 Om du har gått fra å spille på de høyeste settings og plutselig sliter med det i samme spill bør du feilsøke først og fremst. Har du sjekket at Cpu og Gpu ikke blir for varm? Skal ikke være noe problem, har greit med vifter som gjør en knall god jobb men skal se på det. Takk takk Lenke til kommentar
KalleJonaskarlErik Skrevet 29. november 2015 Forfatter Del Skrevet 29. november 2015 Det kan selvsagt være andre ting som gjør dette en prossesoren men alt jeg ser når jeg starte oppgave behandlig er en prossesor ytelse på 90% + Da er neste skritt å se hvilken prosess som bruker 90% av prosessorytelsen, og deretter få den vekk. Skal se hva jeg får til. Takk takk Lenke til kommentar
KalleJonaskarlErik Skrevet 29. november 2015 Forfatter Del Skrevet 29. november 2015 Om du har gått fra å spille på de høyeste settings og plutselig sliter med det i samme spill bør du feilsøke først og fremst. Har du sjekket at Cpu og Gpu ikke blir for varm? Ok så etter det jeg fant ut av så er CPU eller Cpuene mine rundt 80 grader og de bør være under 70 om jeg ikke tar helt feil, men som sakt rengjør ( luft på boks ) viftene mine regelmessig og har bare fått dette problemet den siste uken så hva kan være årsaken? Altså CPU alle rundt 80 grader menst GPu er ganske stabil 31. Jeg har også et "system" ( det er det som står) som heter MsMpEng,exe som bruker 20-50 % av prossesoren. Og igjen beklager for lite kunnskap men setter høyt pris på de gode rådene C: Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 29. november 2015 Del Skrevet 29. november 2015 Microsoft Security Essentials antivirus er det. Den holder på sånn noen ganger når registeret over virus oppdateres, men noen ganger virker det som om den henger seg opp. Trykk avslutt prosess og restart PCen. Den vil nå sannsynligvis starte opp igjen, men om du lar den gå en stund så blir den ferdig. Hvis ikke må du bare slå av MS antivirus og installere noe annet. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 29. november 2015 Del Skrevet 29. november 2015 MsMpEng er Windows Defender, slå av de greiene der. Det er ikke alltid det beste å bruke luft-på-boks til å rengjøre en PC. Støv vil bli blåst inn steder der det ikke trenger inn til vanlig og setter seg fast. Kjøleribbene kan bli "tette" osv. Lenke til kommentar
Kyrre S. Skrevet 29. november 2015 Del Skrevet 29. november 2015 Feil på cpu kjøler eller feilmontert cpu kjøler da. Lenke til kommentar
KalleJonaskarlErik Skrevet 29. november 2015 Forfatter Del Skrevet 29. november 2015 Microsoft Security Essentials antivirus er det. Den holder på sånn noen ganger når registeret over virus oppdateres, men noen ganger virker det som om den henger seg opp. Trykk avslutt prosess og restart PCen. Den vil nå sannsynligvis starte opp igjen, men om du lar den gå en stund så blir den ferdig. Hvis ikke må du bare slå av MS antivirus og installere noe annet. Haha, ja såg det etter jeg hadde postet det. Hadde nettopp startet den, Men den er ikke på når jeg spiller så den er nok ikke akkurat problemet. Så det endrer ikke akkurat problemet mitt. Det er noe som har skjedd den lille tiden vekke fra pcen :c Lenke til kommentar
KalleJonaskarlErik Skrevet 29. november 2015 Forfatter Del Skrevet 29. november 2015 (endret) MsMpEng er Windows Defender, slå av de greiene der. Det er ikke alltid det beste å bruke luft-på-boks til å rengjøre en PC. Støv vil bli blåst inn steder der det ikke trenger inn til vanlig og setter seg fast. Kjøleribbene kan bli "tette" osv. ja såg hva MsMpeng var etter jeg pstet det Den bruker jeg for det meste på viftene. Bruker en klutt og q-tips til rengjøring av det meste annet. Endret 29. november 2015 av KalleJonaskarlErik Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 29. november 2015 Del Skrevet 29. november 2015 Prøv å slå av MS antivirus og sjekk om prosessen slutter å bruke CPU. Det er ikke sikkert, nemlig. Enten har du noe som bruker CPU, eller så er kjølinga for dårlig. F.eks. at kjøleribba har løsnet litt. Lenke til kommentar
KalleJonaskarlErik Skrevet 29. november 2015 Forfatter Del Skrevet 29. november 2015 (endret) Prøv å slå av MS antivirus og sjekk om prosessen slutter å bruke CPU. Det er ikke sikkert, nemlig. Enten har du noe som bruker CPU, eller så er kjølinga for dårlig. F.eks. at kjøleribba har løsnet litt. Ja, etter en liten stund så forsvant den! Men ser no at nettlesern bruker 10-17% er det vanlig? Alt i et er rundt 9-20% nå Endret 29. november 2015 av KalleJonaskarlErik Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 29. november 2015 Del Skrevet 29. november 2015 Vanlig hvis du spiller av video, kanskje. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 29. november 2015 Del Skrevet 29. november 2015 Høres ut som det kan være noen problemer med kjøleren for min del. Om du har sånn "kjølepasta" så kan du jo se om du kan demontere kjøleren , sjekke at alt er som det skal og rengjøre den i samme farta , ha på ny kjølepasta og sørge for at du monterer den ordentlig. Så sjekker du selvsagt at vifta til cpu kjøleren fungerer som den skal og at den sitter som den skal på cpu , normal temp når den ikke er i bruk er vel omtrent 30-40C. Lenke til kommentar
KalleJonaskarlErik Skrevet 30. november 2015 Forfatter Del Skrevet 30. november 2015 Høres ut som det kan være noen problemer med kjøleren for min del. Om du har sånn "kjølepasta" så kan du jo se om du kan demontere kjøleren , sjekke at alt er som det skal og rengjøre den i samme farta , ha på ny kjølepasta og sørge for at du monterer den ordentlig. Så sjekker du selvsagt at vifta til cpu kjøleren fungerer som den skal og at den sitter som den skal på cpu , normal temp når den ikke er i bruk er vel omtrent 30-40C. Skal se hva jeg får til. Takker for rådene. Kommer tilbake om jeg fortsatt er lost ^^ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå