Gå til innhold

Özil vs Coutinho

Mr. President™

86 stemmer

1. 1. Hvem er best av Özil og Coutinho?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Özil er inne i det som skal være hans beste år, Coutinho er fortsatt på utviklingsstadiet. 

Som har absolutt null å gjøre med hvem som er best.

Det blir jo et definisjonsspørsmål. 

Har heller ikke sett nok av Özil til å sammenligne de rent spillemessig denne sesongen, så skal ikke fordype meg mer i diskusjonen. Kan bare si at jeg ikke ville bytta han i Özil basert på mine inntrykk :) 

Lenke til kommentar

Akkurat nå Ozil, i fjor Coutinho. Form har mye å si for slike ting.

Har null problem med å like en spiller hos Liverpool. Suarez og Sterling er to spillere jeg virkelig har misunnet dere for å ha. Kunne ikke på liv og død engang påstå at Giroud er bedre enn Suarez fordi sistnevnte spiller på Liverpool. Ekkel type ja, men en gud av en fotballspiller.

Lenke til kommentar

Snakker vi om den Özil som har gull og bronse fra VM, har vunnet La Liga og cupen i de tre største fotballnasjonene nå? Den spilleren som har vært assistkonge i omtrent alt av turneringer han har spilt i og vært topp 20 på Ball d'or 4 år på rad? For å nevne noe. Eller har denne spilleren en navnebror?

• Liker 8
Lenke til kommentar

Kan ikke helt forstå hvorfor dette er noen diskusjon. De er på forskjellige steder i karrieren, forskjellig alder osv. 

Coutinho hadde en veldig god sesong i fjor mens Özil hadde en av sine svakeste. Men akkurat nå og generelt sett skal man være ganske kokos for å mene at Coutinho er bedre.

Özil har vist over mange år at han er verdensklasse, han har vunnet La Liga, cupen i de tre største ligaene, fotball-VM, årets spiller i Tyskland tre ganger, nominert til gullballen, flest assists i EM 2012 assistkonge i La Liga og akkurat nå assistkonge i PL for å nevne noe. 

Er ikke tvil om at Coutinho har stort potensiale, og kan bli skikkelig stor en gang i fremtiden. Kanskje i en annen klubb enn Liverpool med bedre spillere rundt seg. Men han har så langt ikke bevist noe i nærheten av Özil.

Endret av Snikpellik
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan ikke helt forstå hvorfor dette er noen diskusjon (snip)...og generelt sett skal man være ganske kokos for å mene at Coutinho er bedre.

Lurer du fortsatt på hvorfor dette er en diskusjon? Halvparten av innleggene her er lagt opp på samme måte som den siste setningen din hvor man tillegger meningsmotstandere egenskaper kun basert på at man ikke er enig med dem. En gammel og velprøvd hersketeknikk, også eksemplifisert av Herrera rett over meg her. "Faren min kan banke faren din og mener du noe annet må du være idiot."

Endret av KANE2009
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Kan ikke helt forstå hvorfor dette er noen diskusjon (snip)...og generelt sett skal man være ganske kokos for å mene at Coutinho er bedre.

Lurer på fortsatt på hvorfor dette er en diskusjon? Halvparten av innleggene her er lagt opp på samme måte som den siste setningen din hvor man tillegger meningsmotstandere egenskaper kun basert på at man ikke er enig med dem. En gammel og velprøvd hersketeknikk, også eksemplifisert av Herrera rett over meg her. "Faren min kan banke faren din og mener du noe annet må du være idiot."

Poenget med posten min er at når tallene og faktaene er så overbevisende i Özils favør så skal man faktisk være litt kokos for å mene at Coutinho er en bedre fotballspiller per dags dato. Å mene at Coutinho er bedre nå er slik jeg ser det langt fra majoritetens standpunkt. Det er min mening, jeg prøver ikke å "herske" eller tillegge noen andre "egenskaper". 

• Liker 3
Lenke til kommentar

Tallene og faktaene? Kjent med uttrykket "Løgn, forbannet løgn og statistikk"? Man kan gjøre mye rart med statistikk. Vardy har scoret dobbelt så mange mål som Aguero så langt så da er vel Vardy dobbelt så god som Aguero da? Coutinho har 3 mål mer så langt (5 vs. Øzil sine 2), mens Øzil har 7 flere assists (11 vs. Cou sine 3). Øzil har i tillegg spilt 1 kamp mer. Forøvrig skjønner jeg ikke hvorfor folk tar med cuper etc fra Real tiden hans her. Det begynner å bli en stund siden og har lite med dagens situasjon å gjøre. Øzil har nok vært hakket vassere enn Coutinho så langt denne sesongen når det kommer til assists (akkurat som Cou har flere mål) men med tanke på hvor mye han gjør for laget kunne jeg ikke vurdert engang å bytte Cou mot "mannen med de triste øynene".

Poenget mitt var at man kommer ikke veldig langt i en diskusjon ved å si at alle som har en annen mening enn din egen er dum. Det er en hersketeknikk og det er ganske dumt å benytte seg av på et diskusjonsforum. Nå var det mer en tilleggskommentar og det er defnitivt andre i denne tråden som er mye verre enn deg på dette men din post eksemplifiserte poenget så godt  :)

Endret av KANE2009
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Tallene og faktaene? Kjent med uttrykket "Løgn, forbannet løgn og statistikk"? Man kan gjøre mye rart med statistikk. Vardy har scoret dobbelt så mange mål som Aguero så langt så da er vel Vardy dobbelt så god som Aguero da? '

Nei, han er ikke dobbelt så god - men han har prestert dobbelt så bra!

Özil skyter mindre og skårer færre mål, usikker på ratio når det kommer til skudd på mål / utenfor på begge to.  Özil sentrer mer, har bedre pasningssikkerhet og skaper mange flere sjanser (sjanser skap / nøkkelpasninger pr kamp) enn Countinho. Jeg mener at Özil har vært klart bedre i år og har vist seg fra siden man husker han fra RM. I fjor syns jeg Coutinho var bedre enn Özil. 

Lenke til kommentar

Jeg for min del mener Özil er en bedre spiller per nå. Pasningsfoten, overblikket, forståelsen av spillet er top notch og han har endelig (for Arsenal) begynt å storspille også i England. Han jobber kanskje ikke så mye hjemover, selv om han har tatt steg der også, men trenger han egentlig det? Arsenal har veldig arbeidsvillige vinger og ryddegutter på midten.

Når det er sagt ville jeg ikke byttet ut Coutinho mot Özil i Liverpool. Coutinho er yngre og har kjempestort potensiale. Med Klopp bak roret tror jeg Coutinho vil ta store steg. Ser også ut som linken mellom Coutinho og Firmino er på vei til nye høyder.

Min konklusjon: akkurat nå er Özil en bedre spiller, begge varierer og jeg ville ikke byttet ut Coutinho i Liverpool for Özil.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Özil er verdens beste tilrettelegger og en vesentlig bedre fotballspiller enn Coutinho. Dette her må være den dummeste pollen på lenge. Omtrent bare Liverpool-supportere som har stemt på Coutinho, men vi vet jo at Liverpool-supportere er verdensmestere i å arrangere masse-vote på sine egne spillere. Bare se på FIFA-coveret i år. Jordan fuckings Henderson.... 

• Liker 6
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...