Gnilre_ Skrevet 29. november 2015 Del Skrevet 29. november 2015 Altibox-leverandøren har hatt store utfordringer og han innrømmet meg rabatt, men de vil ikke lage en kreditnota som viser det. Dette antar jeg er for å unngå at andre kunder krever samme refusjon. Jeg ønsker en kreditnota av nesten samme årsak. Føler det blir feil å betale inn uten en faktura. Er det en lov eller forskrift jeg kan vise til? Lenke til kommentar
krikkert Skrevet 30. november 2015 Del Skrevet 30. november 2015 Vel, ja. De kan ikke tilfredsstille kravene etter bokføringsloven og -forskriften (især bokføringsforskriften § 5-2-7) uten å utstede både kreditnota på opprinnelig faktura og ny faktura (eller bare kreditnota, hvis opplysningene fremgår tydelig nok av den). Du kan alltids true med å pusse Skatteetaten på dem. Det er straffbart å bryte bokføringsreglene. 2 Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 30. november 2015 Del Skrevet 30. november 2015 De bryter neppe bokføringsforskriften for da ville det blitt surr i regnskapet deres. Ikke bare er det ulovlig, som krikkert påpeker, men det blir også et svare strev å holde orden. Den kreditnotaen du ønsker er nok laget, men hvorfor de ikke vil sende den til deg kan man jo spekulere i. 1 Lenke til kommentar
Gnilre_ Skrevet 30. november 2015 Forfatter Del Skrevet 30. november 2015 Takk, de lager helt ny faktura nå. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 3. desember 2015 Del Skrevet 3. desember 2015 Man kan feks. gi ekstra rabatt på de neste fakturaene som en kompensasjon istedet for å utstede kreditnota. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå