Gå til innhold

Spontant kjøp av et GTX 980 ti.... aner ikke om jeg ble lurt

Querke

Anbefalte innlegg

Jeg vet godt hvem dette er , han har vært sammen med et familiemedlem og har ingenting bra å si om vedkommende , notorisk svindler og ikke akkurat den glupeste kniven i skuffa , kanskje ikke så rart at han har flere millioner i gjeld og jeg vil anta sine dager talte...

Narkotika , gambling og helt spinnvill bruk av penger er nok det som har gjort at denne karen fortsetter å svindle naive godtroende mennesker ,  han har jo funnet en måte som fungerer for ham for å få raske penger og bruker det ofte , derfor bør alle være spesielt varsom på produkter som selges og hvor det høres ut som det er for godt til å være sant.

Det som irriterer meg litt i dette tilfellet er at jeg ikke fikk sagt ifra i tide til TS , da hadde vi trolig kunnet snudd situasjonen til hans fordel , det eneste positive er at siden dette er nå en kjenning av politiet vil saken trolig ikke bli hoppet over men blir tatt sammen med alle de andre han har på seg , men for å være ærlig tror jeg at vedkommende dukker opp flytende i Nidelva før han får en fengselstraff da han har langere som er ute etter ham fordi han "svindlet" dem også.

Kanskje du ikke burde dele så mye i selve posten. Spesielt dersom denne personen allerede har fått avslørt identiteten sin. Oss her på forumet er snille gutter, men dette er tross alt tilgjengelig for alle på nettet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville prøve lykken, jeg syntes det var moro og spennende, men det gikk ikke slik jeg ville.

Og eneste jeg har å si til det er "jaja".

Det gjør meg ikke så mye i det heletatt. Vært greit å fått tilbake pengene, men så mye har ikke penger å si i denne verden.

Jeg synes det var moro at så mange fulgte med på det, håper dere hadde det gøy ;)

@Kurderen: K... move on bro.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg vet godt hvem dette er , han har vært sammen med et familiemedlem og har ingenting bra å si om vedkommende , notorisk svindler og ikke akkurat den glupeste kniven i skuffa , kanskje ikke så rart at han har flere millioner i gjeld og jeg vil anta sine dager talte...

Narkotika , gambling og helt spinnvill bruk av penger er nok det som har gjort at denne karen fortsetter å svindle naive godtroende mennesker ,  han har jo funnet en måte som fungerer for ham for å få raske penger og bruker det ofte , derfor bør alle være spesielt varsom på produkter som selges og hvor det høres ut som det er for godt til å være sant.

Det som irriterer meg litt i dette tilfellet er at jeg ikke fikk sagt ifra i tide til TS , da hadde vi trolig kunnet snudd situasjonen til hans fordel , det eneste positive er at siden dette er nå en kjenning av politiet vil saken trolig ikke bli hoppet over men blir tatt sammen med alle de andre han har på seg , men for å være ærlig tror jeg at vedkommende dukker opp flytende i Nidelva før han får en fengselstraff da han har langere som er ute etter ham fordi han "svindlet" dem også.

Er han i "vår" by eller?

Lenke til kommentar

Svindle langere... Glup måte å penger  :w00t:

Har ikke akkurat fått inntrykket av at denne gutten kunne blitt rakettforsker basert på alt han har foretatt seg bare i denne saken. Å sende et bilde av passet og bankkortet sitt til en person du er i ferd med å fucke over sniker seg nok lett inn på topp 10 dummeste ting jeg har hørt.

• Liker 3
Lenke til kommentar

verden ekke stor..

Lenke til kommentar

Jeg synes synd på ham, når man er så desperat etter å få penger at han gir meg sitt hele liv for noen tusenlapper. derfor får han sjansen til å gjøre opp for seg jeg går til politiet...

Klarer ikke sette meg i hans sko, men høres ut som et forferdelig liv han har.

men jeg bør vel anmelde ham uansett, siden han sikkert fortsetter å svindle folk, og fengsel er vel en bedre og sikrere plass for ham å oppholde seg i disse tider.

Lenke til kommentar

Det er verre at du faktisk sender en random fyr 3000 kr for et 980ti GTX.

Han virker smartere enn deg.

Takk :)

Du får ta dette som en lærepenge med deg videre i livet, er ikke vits å dvele så lenge med det.

Er surt selvsagt, men du har deg selv å takke.

Forhåpentligvis kan det hjelpe deg til å unngå skikkelige blundere på et senere tidspunkt.

Lenke til kommentar

Jeg har faktisk lært denne leksa igjennom World of Warcraft :D Folk brukte å svindle som fy, men ingen brydde seg pga det var virtuell verdi.

Men trodde ikke folk kunne gjøre samme greia nårjeg hadde spurt å gravd etter god verifikasjon av denne personen. At folk i det heletatt tør (er jo pga de er desperat).

Men pga. min lille naive erfaring så visste jeg at sjansen var stor for å bli svindlet. Men jeg lo det stå til, var spennende og moro å slå til på et slikt tilbud.

Beklager at det eneste jeg påbringer folk er frustrasjon over menneskehetens naivitet og dumskap. Hadde jeg vært dere hadde jeg kicka back med en popkorn og bare fulgt med i ny og ne. I bunn og grunn er jo ikke denne tråden sååå spennende.

Alle skjønner det var dumt og naivt.
Likevell mener jeg kommentarer som "han virker smartere enn deg" er helt unødvendige. Du vet som de sier "learning by doing". Og når d scroller gjennom og ser 40 poster der det står at det var utrolig naivt osv osv, hvorfor poster du enda en da? TS har jo allerede skjønt poenget og det godt.

I would like to take this opportunity, to thank all the members who has stood up for me through these harsh times... etc etc.

Er koselig å se ;)

• Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg mente overhodet ikke noe negativt, så dersom det oppfattes slik beklager jeg det.

Klart at når denne personen faktisk gir personnummer osv til TS, virker det jo som en fair trade. Så dette var jo ærlig talt ikke den mest overbevisende svindelen som er der ute.

Synd det ikke var the real deal, hadde jo vært awesome for deg ^^,

Fordelen er jo også at nå har de som har lest denne tråden også blitt mer obs. Selvom mange her mener det var så sinnsykt obvious osv, så tror jeg mange av dem lett kunne falt i samme fellen som deg med tanke på all infoen du fikk fra selger ;)

Håper du får tilbake pengene, da har du fått en viktig læring samt komme helt smertefritt fra det :D

Lenke til kommentar

Jeg mente overhodet ikke noe negativt, så dersom det oppfattes slik beklager jeg det.

Klart at når denne personen faktisk gir personnummer osv til TS, virker det jo som en fair trade.

Fordelen er jo også at nå har de som har lest denne tråden også blitt mer obs. 

Håper du får tilbake pengene, da har du fått en viktig læring samt komme helt smertefritt fra det :D

Hehe, null problem ;)

Ja håper folk er mer forsiktige enn meg, uansett om selger er en trivelig kar som gir deg hele sitt livs informasjon, så kan det faktisk være en som driter i sin sikkerhet for å få tak i penger.

Snakket med en kompis som jobber til politiet, han sier at han skal garantert få tilbake pengene mine ;)

Og on the bright side: Jeg kjøper meg et EVGA 980 ti SC+ av en kar på finn.no, han ville også bruke finn's betalingsgaranti, så dette blir vel en bedre handel :)

Noen som har erfaring med dette kortet bare sånn tilfeldig?

Endret av Querke
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...