lysbringer Skrevet 29. november 2015 Del Skrevet 29. november 2015 noen som får denne til? Lenke til kommentar
Imlekk Skrevet 29. november 2015 Del Skrevet 29. november 2015 noen som får denne til? Skjermbilde.PNG Ja. Dette kan du finne på flere måter. Den enkleste er kanskje å se at dette er snakk om potenser av 2, og så prøve seg frem. Men mer formelt så kan du starte med å skrive det om til potenser av 2: Hjelper det? Lenke til kommentar
lysbringer Skrevet 29. november 2015 Forfatter Del Skrevet 29. november 2015 noen som får denne til? Skjermbilde.PNG Ja. Dette kan du finne på flere måter. Den enkleste er kanskje å se at dette er snakk om potenser av 2, og så prøve seg frem. Men mer formelt så kan du starte med å skrive det om til potenser av 2: Hjelper det? jeg har kommet så langt, men vetikke helt hva jeg skal etter det.. Lenke til kommentar
Chris93 Skrevet 29. november 2015 Del Skrevet 29. november 2015 Hva må x være for at svaret blir 16? Lenke til kommentar
lysbringer Skrevet 29. november 2015 Forfatter Del Skrevet 29. november 2015 Hva må x være for at svaret blir 16? 1? Lenke til kommentar
lysbringer Skrevet 29. november 2015 Forfatter Del Skrevet 29. november 2015 i Fasiten er svaret x=4 Lenke til kommentar
Imlekk Skrevet 29. november 2015 Del Skrevet 29. november 2015 jeg har kommet så langt, men vetikke helt hva jeg skal etter det.. Ok. Husk at , så vi kan skrive om. Hvordan kan du så skrive om venstre side slik at det kun er 2, opphøyd i en potens? i Fasiten er svaret x=4 Fasiten tar feil. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå