Christian86 Skrevet 29. november 2015 Del Skrevet 29. november 2015 (endret) Ok, dette er historien: Maskinen er ferdigbygget av komplett - den har fungert helt fint uten problemer for inntil 1-2 måneder siden. Maskinen står i støpsel som er beskyttet mot overspenning hele tiden, og har stått avslått mye av tiden pga jeg pendler. En gang jeg kom hjem og slo den på så gikk den rett i svart med en gang, og etter et par ganger av og på, så endte det hele med recovery av Bios, klokken var resatt og alt. Jeg tenkte ikke mer over det da siden den fungerte etterpå. Denne helgen installerte jeg ram som var av helt samme type,modell etc som de som kom fra komplett. Jeg oppgraderte samtidig til windows 10. Etter dette begynte dette å skje: Maskinen frøs, ingen respons, kunne ikke gå i dvale og når jeg slo på skjermen var windows fryst - musen responderte ikke og ikke CTRL alt del. Situasjon ala det med BIOS har blitt vanlig - den viser en blank svart skjerm - på lørdag greide jeg å resette hovedkortet, og komme inn i BIOS for så komme inn i Windows 10 etterpå. I morges hadde maskinen på nytt fryst over natten (usikker når pga besøk) og når jeg slo den av med av/på knappen så har den siden ikke greid å vise bios skjermen en gang. Det lyser rødt på VGA led, det er ikke noe signal ut av hovedkortet eller skjermkortet på output for hverken HDMI, Thunderbolt med adapter eller display port. Og når jeg trykker på reset knappen på hovedkortet går den gjennom hva jeg tror er en checksum og ender på 0071 hele tiden. Alt går, dvs alle vifter etc, men ingenting skjer. Rammen er prøvd tatt ut, uten at det hjalp. Dette er oppsettet eks de nye 16GB med ram av samme type: 757466 Fractal Design Define R4 Black PearlVifter: 1x 140mm Front, 1x 140mm Bak, Støydempet, Serial Numbers Sendt 1.00 795138 Cooler Master G650M, 650W PSUATX 12V V2.3, 80 Plus Bronze, Modular, 4x 6+2pin P Serial Numbers Sendt 1.00 782483 ASUS Z87-DELUXE/DUAL, Socket-1150ATX, DDR3, Z87, 3xPCIe-x16,SLI/CFX, VGA,DVI,HDMI, Serial Numbers Sendt 1.00 780484 Intel Core i7-4770 ProcessorSocket-LGA1150, Quad Core, 3.4GHz, 8MB, 84W, HD460 Serial Numbers Sendt 1.00 790313 Crucial DDR3 Ballistix Sport 1600MHz 8GB2x4GB CL9 1.5V Sport XT UDIMM 240pin Serial Numbers Sendt 1.00 778356 Samsung DVD Writer, SH-224DBSATA, DVD±R: 24x, DVD±R DL: 8x, CD-R: 48x, Bulk, B Serial Numbers Sendt 1.00 802659 Toshiba Desktop 2TB SATA 3.0SATA 6Gb/s, 64MB Cache, S.M.A.R.T., 7200RPM, 3.5" Serial Numbers Sendt 1.00 790175 MSI GeForce GTX 760 2GB PhysX CUDAPCI-Express 3.0, with Assassin's Creed IV and Spli Serial Numbers Sendt 1.00 Dette ble gjort under installasjon av windows 10 fra windows 7: alle drivere oppdatert til siste versjon fra Asus sin side bios oppdatert via Asus sitt verktøy for dette iht instruksjoner ram ble installert _etter_ at maskinen var slått av, og tatt ut av støpsel og jeg sørget for å avlede strøm fra meg selv, og rørte ikke noe komponenter e.l. og holdt i metallet utenpå rambrikken for ikke ta på selve brikken. TILEGG: jeg har hver gang maskinen ble slik startet med bare logitech trådløs mus adapter, kablet tastatur og kabel til skjermen, ikke noe annet for å sikre at ikke noe annet ødela. Jeg har kun 2 SSD'er koblet til inni maskinen utover 2TB disken også, og DVD rom. Noen forslag? Endret 29. november 2015 av Christian86 Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 29. november 2015 Forfatter Del Skrevet 29. november 2015 Nå begynte en BSOD å komme med:" CLOCK_WATCHDOG_TIMEOUT" Hvordan kan det henge sammen med hva som står ovenfor? Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 29. november 2015 Del Skrevet 29. november 2015 https://msdn.microsoft.com/en-us/library/windows/hardware/ff557211%28v=vs.85%29.aspx http://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_8-update/clockwatchdogtimeout-error/33b46641-fc90-45d9-8027-b834f44cfd03?auth=1 Noe av den mest vanlige blåskjermen man kan få. Google litt rundt, masse info om vakthunden Lenke til kommentar
Christian86 Skrevet 29. november 2015 Forfatter Del Skrevet 29. november 2015 (endret) Hei, sett de - men ble ikke så klok på de siden mine problemer har hindret maskinen å starte i det hele tatt over flere timer, før den plutselig vil starte. Men jeg tenker jeg skal snakke med komplett - og starte med en komplett formatering av maskinen, og ikke legge inn AISUITE som nevnes i en av linkene, og la Windows å laste inn de nødvendige drivere osv, så se om den over noen dager kjører fint uten problemer med Office, Photohop etc software, men ikke noe annet. Deretter legge inn ram brikkene, og så la det gå over noen dager. Om det går fint over perioden jeg er hjemme så er det jo greit, hvis ikke får jeg vel sende i retur tar uansett backup for å si det slik nå som maskinen bank i bordet funker Endret 29. november 2015 av Christian86 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå