KenBjork Skrevet 28. november 2015 Del Skrevet 28. november 2015 Hei Noen her som har peiling på lydformat Rikstv sender på filmer i filmleietjenesten? Fordi reciveren switcher ikke over til dts/dd på filmer, og jeg vet at den får digitalt lydsignal fra rikstv tuneren slik generelt. For receiveren switcher over på dts på NRK tvkanalene, siden jeg har aktivert flerkanalslyd i lyd menyen på rikstuneren. Rikstv tuneren er Strong Srt 8950 som er koblet hdmi til Onkyo tx-nr636 Har også prøvd med optisk fra tuner til receiveren men resultatet er det samme. Leier ikke så mye film men er irriterende. Leide senest ikveld ants-man hd til ungene og ikke noe dts på den heller. Rikstv på sin side hevder det er både stereo og digital lyd Bare se her https://m.facebook.com/rikstv/posts/10152138783924329 Har ikke gidda å send pm slik dem sa, dog pga vi leier så generelt lite film og pga jeg trenger ikke demmes jossprat på om jeg har kobla rett og aktivert flerkanalslyd. Håper noen her har peiling på om dem i heletatt sender digital lyd på filmleietjenesten. (Mod kan evt flytte tråden om den passer bedre inn annet sted på forumet) Mvh Kenneth Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå