jokohoma Skrevet 15. november 2003 Del Skrevet 15. november 2003 Heisann! Har et problem... Maskinen min booter ikke. Dvs den poster ikke heller. Når jeg skrur på strømmen begynner den bare å svive. det kommer ikkeno pip. Noe aktivitet på skjermen er det heller ikke. Har noen vært borti noe liknende? /jokohoma Lenke til kommentar
FLuAA Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 ja jeg har vært borti noe lignende. hos meg var det skjermkortet som hadde tatt kvelden. Lenke til kommentar
loddebolten Skrevet 16. november 2003 Del Skrevet 16. november 2003 tipper strømforsyninga di har gått føyka.....test med en annen rambrikke også....er det ikke noe av det så har du sannsynligvis defekt CPU eller H-kort.. kan vel være skjermkortet også,men da hadde du vel fått pip i oppstarten..!? test om nødvendig.... Lenke til kommentar
jokohoma Skrevet 17. november 2003 Forfatter Del Skrevet 17. november 2003 (endret) Vet at skjermkortet fungerer. Det samme gjelder ram og CPU. Har testa dette i en annen maskin. PSU har jeg oxo prøvd å bytte ut, men ingen endreing. Det som er så rart er at når jeg skrur på strømmen så virker alt ok. Dvs. alle vifter, disker etc starter opp. MEN den gir ikke et pip som resultat på vellykket oppstarts test. Det kommer heller ikkeno signal på skjermen. Eneste spesielle jeg har lagt erke til er at HDD led (lyset) lyser svært lenge, ca 10 - 15 sec, før det slår seg av. Trenger hjelp til dette... Spec: HK: Asus A7A133 CPU: AMD XP2400 RAM:512 MB gForce 2 Endret 17. november 2003 av jokohoma Lenke til kommentar
karalvs Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 Prøv å resette Cmos Lenke til kommentar
silkshade Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 Jeg er ikke kjent med hovedkortet ditt, men vet du om du har en jumper for å sette FSB-hastighet manuelt? på et par hovedkort jeg har hatt har den stått på standard 100MHz FSB, og da ville ikke systemet POSTe. Om det ikke er feilen, har du hatt en annen prosessor i HK'et før? Ikke for å være frekk, men det ser jo ikke helt nytt ut, modellbetegnelsen tatt i betraktning. mulig feilen ligger der. I alle fall bør du forsøke å resette CMOS. virker ikke det er det ikke feil instillinger i BIOS som er problemet, da er det et eller annet av hardware som ikke er kompatibelt, evt satt opp feil. Lenke til kommentar
FLuAA Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 slår pc'n seg av når du er i biosen og? det gjorde min iaff og jeg skifta til en annen kjøler jeg hadde. vet ikke om det var den nye som var fucka eller om den ikek sto riktig, men du kan jo prøve å feste kjøleren på ny å se at den står riktig. Lenke til kommentar
Dator Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 Det hovedkortet støtter ikke den prosessoren hvis du ikke har bios version 1012 eller nyere. Lenke til kommentar
jokohoma Skrevet 18. november 2003 Forfatter Del Skrevet 18. november 2003 Hei Har prøvd å resette bios/cmos,men ingen bedring. Vet at kortet ikke støtter XP2400 uten bios oppgradering. Men har tester med en Duron 850. Tror nok at jeg bare bestiller et nytt i stedet. Er lei alt slitet med feiltesting. Takk for all hjelpen! Lenke til kommentar
Dator Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 Hovedkortet støtter ikke den prosessoren før bios version 1012 det står det på asus sine sider også. Hvis du ikke har minst denne versionen vil ikke maskinen boote. Disse hovedkortene blir ikke levert med denne biosen så viss du ikke har oppdatert vil det ikke fungere. Bruk duron prosessoren å oppdater med aflash Lykke til :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå