Gå til innhold

Ny telefon: Ingen anelse hva jeg skal velge

Anbefalte innlegg

Det er nå 2.5 år siden jeg sist kjøpte en telefon, og siden jeg ikke hadde planer om å kjøpe ny telefon før de jeg har nå falt gulvet og ble svart, har jeg heller ikke holdt meg oppdatert på dette området.

Jeg håper derfor at dere kan hjelpe meg å velge den som er perfekt for meg =)

Jeg har hatt en Samsung Galaxy S4, og syns denne har vært veldig grei. Hadde en HTC før den, og syns den også var helt ok.

Jeg bruker telefonen til:

Spill

Musikk

Innspilling av video og bilder (ønsker god kvalitet på dette)

Har en del apps jeg bruker til skolen, så godt minne

Har et studentbudsjett =(

Og selvsagt å ringe

Hva kan dere anbefale? =)

Vil helst unngå å knytt meg til et abonnement, men gjør det hvis jeg må.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-169651

På et studentbudsjett, og du er godt vant til Android pluss at du vil gjerne bruke kameraet til videoopptak. Jeg ville nok satset på en LG Flex 2 som IDAG (kun IDAG tror jeg) selges for 2490 kr på CDON.no

Tror ikke du får noe mer for så lite penger noe sted.

Lenke til kommentar

Jeg kjørte HTC telefoner fra 2010 til nå i år, og jeg bytter telefon minst en gang per år. Men i år, valgte jeg faktisk å gå fra HTC til Samsung Galaxy S6 Edge, etter å ha sett telefonen nokså tidlig på reise i India.

Og telefonen har fungert utmerket, og kameraet er supert, hastigheten på telefon er super, skjermen osv osv. Bare ikke velg 32GB versjonen, siden du ikke kan utvide med minnekort, og om du tar en del bilder/filmer, så er 32GB (25GB tilgjengelig) alt for lite.

Det oppdaget jeg på en måneds ferie i India og Sri Lanka nå siste måneden, så når jeg kom hjem på onsdag, lå en Edge+ 64GB og ventet på meg, og den er super den også. Skjermen er jo en del større, men telefonen er fortsatt lommevennlig.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Jeg kjørte HTC telefoner fra 2010 til nå i år, og jeg bytter telefon minst en gang per år. Men i år, valgte jeg faktisk å gå fra HTC til Samsung Galaxy S6 Edge, etter å ha sett telefonen nokså tidlig på reise i India.

Og telefonen har fungert utmerket, og kameraet er supert, hastigheten på telefon er super, skjermen osv osv. Bare ikke velg 32GB versjonen, siden du ikke kan utvide med minnekort, og om du tar en del bilder/filmer, så er 32GB (25GB tilgjengelig) alt for lite.

Det oppdaget jeg på en måneds ferie i India og Sri Lanka nå siste måneden, så når jeg kom hjem på onsdag, lå en Edge+ 64GB og ventet på meg, og den er super den også. Skjermen er jo en del større, men telefonen er fortsatt lommevennlig.

Tror studentbudsjettet kan stå i veien for en S6 64 GB...

Lenke til kommentar
Lenke til kommentar

Den har relativt lite innebygget minne, men du kan få tak i 64 GB minnekort for ca 200 kr. Det burde holde for de fleste.

Ser ut som den bare går opp til 32, men det tror jeg skal duge. Ser den ikke har så mye RAM, men regner med det ikke går an å gjøre så mye med det?

Har sammenlignet den med de andre modellene, og tror jeg går for 2015 modellen

Endret av sweetgirlie
Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Tror nok du kan bruke 64GB i den også. Jeg har selv et par telefoner som "kun kan ta "32 GB, men 128 GB kort funker fint allikevel.

Endret av medlem-169651
Lenke til kommentar
Gjest medlem-169651

Da var nok det minnekortet som var tregt.  Det skal ikke ha noe å si for telefonen så lenge minnekortet er raskt nok. Sjekket litt og fikk bekreftet at 2 gen Moto G klarer fint å ta et 64 GB minnekort.

Lenke til kommentar

På et studentbudsjett, og du er godt vant til Android pluss at du vil gjerne bruke kameraet til videoopptak. Jeg ville nok satset på en LG Flex 2 som IDAG (kun IDAG tror jeg) selges for 2490 kr på CDON.no

Tror ikke du får noe mer for så lite penger noe sted.

Dette. absolutt beste tilbud I DAG. Man får langt kraftigere prosessor enn i andre telefoner i denne prisklassen. Man får også et bra kamera (moto g 2nd gen har ikke allverdens kamera, da hadde jeg heller sett på moto g 3rd gen). LG G flex 2 har også en fin oled skjerm og nok med RAM/internmine samt plass til minnekort.

Lenke til kommentar

Det der er ikke siste utgave. Husker ikke helt hva 2015-modellen bringer sammenlignet med forrige modell, men mener å huske at det var best å gå for G3 og ikke G2.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...