Patkaaa Skrevet 28. november 2015 Del Skrevet 28. november 2015 Hei, Skal ha halvdag i R1 på mandag. Vi fikk et par oppgaver som vi kunne bruke når vi skulle øve inn stoffet. Jeg merker at oppgavene som vi kommer til å få på halvdagen ( hvis dem er like øvingsopppgavene ) kommer til å være en god del vanskeligere enn de vi gjør på skolen.. huff.. Anyways, hvordan finner jeg " alle mulige verdier for a med regning" ?(vedlagt fil). Skal jeg bare prøve meg fram med P(1), P(2), P(3) osv, eller finnes det en lettere måte å gjøre det på? Det står " med regning ", men regner med at Geogebra kan bli brukt. Tusen takk! Har også en del andre oppgaver jeg ikke helt får til, så jeg hadde blitt veldig takknemlig hvis dere ble igjen i tråden Lenke til kommentar
kj_ Skrevet 28. november 2015 Del Skrevet 28. november 2015 Du vet at er en løsning. Dvs. Du starter så med de mest nærliggende løsningene osv. Når du da finner en løsning, har du en av faktorene i Eg. . Du kan da utføre regne ut de andre verdiene for a vha. polynomdivisjon. 1 Lenke til kommentar
Patkaaa Skrevet 29. november 2015 Forfatter Del Skrevet 29. november 2015 Sorry for sent svar. 2 spørsmål : klarte ikke helt å se hvordan du fikk vekk x på x=a. Det andre er : når jeg finner en løsning, feks P?1) og dividerer, blir de andre løsningene for a verdien jeg får når jeg tar ABC formelen på det første svaret? Lenke til kommentar
kj_ Skrevet 29. november 2015 Del Skrevet 29. november 2015 1) du erstatter x med a, og trekker sammen. 2) ja. Dette kan du teste ved å sette inn i uttrykket Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå