Gå til innhold

Starte bud/ frakt firma når jeg kjører likevel?

Anbefalte innlegg

Se tittel. Lurer på om jeg burde starte firma.

Kjører fra ett fylke til et annet en gang i uken ca 20 mil hver vei (usentralt til sentralt), og for tiden har jeg en kassebil.

Siden jeg kjører likevel så har jeg tenkt på å starte et bud/frakt firma, hvor jeg kan ta med ting for privatfolk, alt fra handel på finn o.l og fra møbelbutikker, eller småpakker fra bedrift. Kan nesten ikke gå i minus, men blir jo nesten ikke betalt heller.

Er det en god ide eller er jeg allerede utkonkurrert av bing/dhl?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alle de store firmaene bruker nok bring/dhl eller andre så du får neppe noe oppdrag der. Men du kan fint få noe ekstrajobb fra private sjekk ut finn småjobber og gjerne legg ut på facebook at du kjører den ruten. Men det er ganske så dominerende det markedet så er vanskelig. men siden du skal samme vei uansett så ville jeg prøvd finn småjobber.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Sidan du kjøyrer likevell så kan du nok utkonkurrere dei andre aktørane på pris.

Dine ulemper er at du berre kjøyrer ein gong i veka slik at avhengig av kva dag det er snakk om så kan det ta opptil ei veke før pakken blir kjøyrt ut. Ein anna ulempe du har er at du må finne ein måte å gjere dine tjenester kjente.

Eg vil tru at dei fleste bedrifter bruker dei store aktørane fordi dei er lette å finne og dei kjøyrer overalt. Det vil fort koste bedriftene meir å bruke mange arbeidstimar på å leite etter billegare alternativ enn det er å berre betale f.eks. Bring det dei vil ha.

Men om du finner aktuelle kundar så har du gode forutsettningar for å tjene litt ekstra på ei slik tjeneste.

Hadde eg vært deg så hadde eg tatt kontakt med ulike lokale bedrifter som kanskje har behov for å sende ting til og frå den aktuelle byen. Dersom din kjøyretid passer med bedrifta sine behov så får du noke ein god og stabil avtale i boks.

I tillegg bør du annonsere på facebook og liknande, men behovet for transport til privatpersonar på den bestemte strekkninga vil nok bli ein del meir sporadisk.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...