FranzJosef Skrevet 28. november 2015 Del Skrevet 28. november 2015 Såkalt 4k-innhold vil være svært beskjedent i all overskuelig fremtid. Spesielt om man ikke bruker Netflix. Er det da noen fordeler med en 4k TV per i dag? Eller betaler man da bare for morgendagens teknologi uten å få noen fordeler? Lenke til kommentar
BigBadAde Skrevet 28. november 2015 Del Skrevet 28. november 2015 Nei det trenger du ikke. Lenke til kommentar
vidor Skrevet 28. november 2015 Del Skrevet 28. november 2015 Jeg ville drøyet det om man ikke har et behov for TV akkurat nå. 4K er som du sier alt for ferskt. Det kommer jo Blu-Ray med 4K like rundt hjørnet om det har noe betydning for deg, og ellers er det streaming eller PC-bruk som evt er pro-kjøp argumenter. Jeg ville heller valgt en bedre Full HD til samme pris over en 4K til normalt bruk. Lenke til kommentar
Mag ne Skrevet 29. november 2015 Del Skrevet 29. november 2015 Hvis du skal ha en rimelig TV, nei du trenger ikke 4k. Hvis du skal ha en nyere modell litt høyrere opp i modellrekkene så er det magert utvalg hvis du ikke vil ha 4k. Jeg søkte nå på 2015 modeller til over 12.000 kr, fant 6 stk hd og 84 stk 4k. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 29. november 2015 Del Skrevet 29. november 2015 Du får bedre bildekvalitet med 1080p hvis TV'en har bra oppskalering. Brodern har en ganske dyr sak og det oppskalerte bildet er meget bra. Bare for å si noe teit så trenger du egentlig ikke TV i det hele tatt, trenger strengt tatt ikke innlagt vann heller 2 Lenke til kommentar
fwj__ Skrevet 29. november 2015 Del Skrevet 29. november 2015 Greit med 4K tv for å se eget innhold tatt opp i 4K Men uansett så bør man ha 80 tommer ++ TV når man først skal ha 4K, så vent. Lenke til kommentar
Judgement Skrevet 29. november 2015 Del Skrevet 29. november 2015 Hvis du har tilgang og viljen til å bruke 4K materiale, go for it. Skal du se NRK, spar pengene. Lenke til kommentar
Judgement Skrevet 29. november 2015 Del Skrevet 29. november 2015 Greit med 4K tv for å se eget innhold tatt opp i 4K Men uansett så bør man ha 80 tommer ++ TV når man først skal ha 4K, så vent. Hva er bakgrunnen for at man bør ha 80 tommer ++ for å kjøpe 4K? Lenke til kommentar
fwj__ Skrevet 29. november 2015 Del Skrevet 29. november 2015 Hva er bakgrunnen for at man bør ha 80 tommer ++ for å kjøpe 4K? P.g.a at folk sier de ikke klarer å se forskjell på 1080p og 4K når de titter på en 55 tommer fra 3 meters avstand Lenke til kommentar
Judgement Skrevet 29. november 2015 Del Skrevet 29. november 2015 Hva er bakgrunnen for at man bør ha 80 tommer ++ for å kjøpe 4K? P.g.a at folk sier de ikke klarer å se forskjell på 1080p og 4K når de titter på en 55 tommer fra 3 meters avstand Hvem er folk? Hvilket materiale ser dem på når de sier de ikke ser forskjell? Det er mange faktorer og jeg kan garantere at du ser forskjell på 1080p og 4K på 2-3 meters hold. Lenke til kommentar
empetre Skrevet 29. november 2015 Del Skrevet 29. november 2015 Netflix har begynt å legge ut serier i UHD. Men da må du oppgradere abonnementet ditt litt Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 29. november 2015 Del Skrevet 29. november 2015 Hva slags bitrate bruker YT og Netflix for 4k? Lenke til kommentar
empetre Skrevet 29. november 2015 Del Skrevet 29. november 2015 Usikker. De bruker ca 7GB per time film, så det er jo ganske komprimert, men likevel bedre enn "HD"-kvaliteten deres som er på ca 3GB per time. De anbefaler en stabil internetthastighet på 25Mbps for UHD-streaming 1 Lenke til kommentar
discostu Skrevet 2. desember 2015 Del Skrevet 2. desember 2015 Får poste her også, gikk på en smell og kjøpte meg 4k tv. Bildet er ganske bra på netflix via tven, men for meg ble tven ubrukelig da receiveren ikke støttet mer enn 1080p. Kjøpte ny receiver med 4k støtte, nå funker noe bra, feks filmer fra pcen funker bra, grei kvalitet dog litt kornete selv om materialet er 1080p. Varierer riktignok med hvilken serie / film jeg titter på. Det som derimot irriereter vettet av meg er oppløsningen 4k kontra 1080p. Utorrent får helt fucka menysystem, plex menyene lagger, viaplay og netflix via chrome ble helt ubrukelig. Bestilte tilbakelevering nå. Skal levere tilbake receiveren også og heller finne meg en fin 1080p tv jeg kan leve med noen år til Lenke til kommentar
TGB Skrevet 2. desember 2015 Del Skrevet 2. desember 2015 Selv om du har UHD TV, trenger du ikke pushe 4K fra PC'en. Siden det meste er 1080p så kan det være smart å la PC stå i 1080p modus og la TV'en oppskalere resten (den gjør vanligvis en bedre jobb enn PC'en). Lenke til kommentar
discostu Skrevet 2. desember 2015 Del Skrevet 2. desember 2015 Selv om du har UHD TV, trenger du ikke pushe 4K fra PC'en. Siden det meste er 1080p så kan det være smart å la PC stå i 1080p modus og la TV'en oppskalere resten (den gjør vanligvis en bedre jobb enn PC'en). Jeg forsøkte egentlig dette, men synes bildet ble rart. Ble liksom strekt på en måte. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 2. desember 2015 Del Skrevet 2. desember 2015 Selv om du har UHD TV, trenger du ikke pushe 4K fra PC'en. Siden det meste er 1080p så kan det være smart å la PC stå i 1080p modus og la TV'en oppskalere resten (den gjør vanligvis en bedre jobb enn PC'en). Jeg forsøkte egentlig dette, men synes bildet ble rart. Ble liksom strekt på en måte. Hvilken TV har du ? Lenke til kommentar
discostu Skrevet 3. desember 2015 Del Skrevet 3. desember 2015 Selv om du har UHD TV, trenger du ikke pushe 4K fra PC'en. Siden det meste er 1080p så kan det være smart å la PC stå i 1080p modus og la TV'en oppskalere resten (den gjør vanligvis en bedre jobb enn PC'en). Jeg forsøkte egentlig dette, men synes bildet ble rart. Ble liksom strekt på en måte. Hvilken TV har du ? Samsung 6875 4k tv. Lenke til kommentar
FranzJosef Skrevet 3. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 3. desember 2015 Jeg endte opp med en 4k TV fra Sony. Årsaken var at den "vanlige" fikk litt trekk på lekkasje i kantene og var ikke ideell for spill pga noe lag-tid. Kjøpt ny Xbox one, så tenkte da at vi ikke burde hemmes av noe der. Men da betaler vi 3000 ekstra, selv med black Friday tilbud. Håper ikke vi går på noen smell der med at vi har kjøpt oss mer trøbbel enn glede. Selve 4k muligheten tviler jeg litt på at vi noen gang får glede av før vi kjøper ny TV. Lenke til kommentar
discostu Skrevet 3. desember 2015 Del Skrevet 3. desember 2015 Jeg endte opp med en 4k TV fra Sony. Årsaken var at den "vanlige" fikk litt trekk på lekkasje i kantene og var ikke ideell for spill pga noe lag-tid. Kjøpt ny Xbox one, så tenkte da at vi ikke burde hemmes av noe der. Men da betaler vi 3000 ekstra, selv med black Friday tilbud. Håper ikke vi går på noen smell der med at vi har kjøpt oss mer trøbbel enn glede. Selve 4k muligheten tviler jeg litt på at vi noen gang får glede av før vi kjøper ny TV. Kan hende det bare var jeg som var uheldig, samt bruker mye PC tilkoblet tv via receiver. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå