Gå til innhold

4k - trenger man det de nærmeste 3 årene?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ville drøyet det om man ikke har et behov for TV akkurat nå. 4K er som du sier alt for ferskt. Det kommer jo Blu-Ray med 4K like rundt hjørnet om det har noe betydning for deg, og ellers er det streaming eller PC-bruk som evt er pro-kjøp argumenter. Jeg ville heller valgt en bedre Full HD til samme pris over en 4K til normalt bruk.

Lenke til kommentar

Hva er bakgrunnen for at man bør ha 80 tommer ++ for å kjøpe 4K?

P.g.a at folk sier de ikke klarer å se forskjell på 1080p og 4K når de titter på en 55 tommer fra 3 meters avstand :)

Hvem er folk? Hvilket materiale ser dem på når de sier de ikke ser forskjell? 

Det er mange faktorer og jeg kan garantere at du ser forskjell på 1080p og 4K på 2-3 meters hold.

Lenke til kommentar

Får poste her også, gikk på en smell og kjøpte meg 4k tv.

Bildet er ganske bra på netflix via tven, men for meg ble tven ubrukelig da receiveren ikke støttet mer enn 1080p.

Kjøpte ny receiver med 4k støtte, nå funker noe bra, feks filmer fra pcen funker bra, grei kvalitet dog litt kornete selv om materialet er 1080p. Varierer riktignok med hvilken serie / film jeg titter på.

Det som derimot irriereter vettet av meg er oppløsningen 4k kontra 1080p. Utorrent får helt fucka menysystem, plex menyene lagger, viaplay og netflix via chrome ble helt ubrukelig.

Bestilte tilbakelevering nå. Skal levere tilbake receiveren også og heller finne meg en fin 1080p tv jeg kan leve med noen år til

Lenke til kommentar

Selv om du har UHD TV, trenger du ikke pushe 4K fra PC'en. Siden det meste er 1080p så kan det være smart å la PC stå i 1080p modus og la TV'en oppskalere resten (den gjør vanligvis en bedre jobb enn PC'en).

Jeg forsøkte egentlig dette, men synes bildet ble rart. Ble liksom strekt på en måte.

Lenke til kommentar

Selv om du har UHD TV, trenger du ikke pushe 4K fra PC'en. Siden det meste er 1080p så kan det være smart å la PC stå i 1080p modus og la TV'en oppskalere resten (den gjør vanligvis en bedre jobb enn PC'en).

Jeg forsøkte egentlig dette, men synes bildet ble rart. Ble liksom strekt på en måte.

Hvilken TV har du ?

Lenke til kommentar

Hvilken TV har du ?

Samsung 6875 4k tv.

Lenke til kommentar

Jeg endte opp med en 4k TV fra Sony. Årsaken var at den "vanlige" fikk litt trekk på lekkasje i kantene og var ikke ideell for spill pga noe lag-tid. Kjøpt ny Xbox one, så tenkte da at vi ikke burde hemmes av noe der. Men da betaler vi 3000 ekstra, selv med black Friday tilbud.

Håper ikke vi går på noen smell der med at vi har kjøpt oss mer trøbbel enn glede. Selve 4k muligheten tviler jeg litt på at vi noen gang får glede av før vi kjøper ny TV.

Lenke til kommentar

Jeg endte opp med en 4k TV fra Sony. Årsaken var at den "vanlige" fikk litt trekk på lekkasje i kantene og var ikke ideell for spill pga noe lag-tid. Kjøpt ny Xbox one, så tenkte da at vi ikke burde hemmes av noe der. Men da betaler vi 3000 ekstra, selv med black Friday tilbud.

Håper ikke vi går på noen smell der med at vi har kjøpt oss mer trøbbel enn glede. Selve 4k muligheten tviler jeg litt på at vi noen gang får glede av før vi kjøper ny TV.

Kan hende det bare var jeg som var uheldig, samt bruker mye PC tilkoblet tv via receiver.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...