Gå til innhold

Kan APK files og Thumbdata slettes.

merterje

Anbefalte innlegg

Jeg har liten lagringsplass igjen i mobiltelefonens lagringsområde. Det er ca 30 MB igjen, og jeg har tenkt å innstallere flere apper bl.a. Jeg kjører CCleaner og den renser litt. Men jeg ser at jeg kan huke av for APK files og Thumbdata, og da kan jeg rense flere hundre MB. Men hva er APK files og Thumbdata ? Er det fare for at noe viktig ikke funker hvis jeg sletter dem ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har liten lagringsplass igjen i mobiltelefonens lagringsområde. Det er ca 30 MB igjen, og jeg har tenkt å innstallere flere apper bl.a. Jeg kjører CCleaner og den renser litt. Men jeg ser at jeg kan huke av for APK files og Thumbdata, og da kan jeg rense flere hundre MB. Men hva er APK files og Thumbdata ? Er det fare for at noe viktig ikke funker hvis jeg sletter dem ?

apk files er installasjonsfiler, kan du slette uten problemer.

thumbdata, er og midlertidig data som blir lastet ned for at ting skal laste fortere neste gang, f.eks galleri og miniatyrbilder. Begge kan slettes mener jeg uten store konsekvenser

Lenke til kommentar

Takk for opplysningen. Høres ut som det er greidt å slette APK. Men det slettet vel overflødig installasjonsfiler, og ikke det jeg har installert ?? Med Thumbdata kanskje annerledes. Du skriver at hastigheten ved nedlasting av galleri etc. blir mindre ?? Men kanskje den mindre hastighet ikke merkes ??

Lenke til kommentar

Den vil opprette en ny thumb-fil igjen. Den heter thumb.db i Windows (hvis jeg husker rett) og er egentlig bare en minifil med info om hva som er lagret. Hvis du sletter den så vil du se at det tar lengre tid før du ser "minibildene" i galleriet, neste gang går det kjappt.

Dette er på PC, men jeg regner med at det er samme på telefon, er jo egentlig bare en PC med telefonfunksjon som ekstrautstyr :D

Lenke til kommentar

VIKTIG : Jeg prøvde å slette, men da jeg huket av for APK-filer, kom det opp en advarsel på displayen. De advarte at sletting kan medføre at viktige filer går tapt. Så jeg slettet de ikke. Men Thunmbdata filer var det annerledes. Den kunne slette 300-400 MB. Så jeg slettet disse. Men i telefonens lagringsområde fikk jeg ikke større plass. Minnekortet ble midlertidig mer plass tilgjengelig. Det var nå større plass i telefonens lagringsområde jeg søkte etter, så sånn sett hjalp det ikke mye. Men jeg funderer over om jeg skal ta sjansen å slette APK-filene likevel ???

Lenke til kommentar

På noen mobiler kan du flytte apper fra intern lagring til sd-kort. Har du prøvd dette?

Andre ting du kan prøve på er å fjerne midlertidige filer fra f. Eks facebook, instagram, nettlesere osv.

Har overført det som kan fra telefonens minne til minnekortet.

Er usikker på hvordan slette midlertidig filer i Facebook, Instagram, nettleser......?

Vet ikke om det er noe innstillig jeg  kan huke av i CCleaner f.eks. ?

Lenke til kommentar

På noen mobiler kan du flytte apper fra intern lagring til sd-kort. Har du prøvd dette?

Andre ting du kan prøve på er å fjerne midlertidige filer fra f. Eks facebook, instagram, nettlesere osv.

Har overført det som kan fra telefonens minne til minnekortet.

Er usikker på hvordan slette midlertidig filer i Facebook, Instagram, nettleser......?

Vet ikke om det er noe innstillig jeg kan huke av i CCleaner f.eks. ?

La inn CC for å se, analyze... huk av cache og slett. Veldig masete App synes jeg

Lenke til kommentar

Jeg har slettet cache i CCleaner og APK filer og Thumbdata. Men det var kun minnekortet som ble betydelig mindre. Fikk ikke noe særlig bedre plass i telefonens internminne.

Ta minnekortet UT og så prøv igjen med scan, etc etc. Hent inn en app til og for... Hvorfor ikke, https://play.google.com/store/apps/details?id=com.cleanmaster.mguard

Hvilken telefon er det snakk om egentlig? Har du fabrikk gjenopprettet den noen gang forresten?

Endret av technicality
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...