Eastengen Skrevet 28. november 2015 Del Skrevet 28. november 2015 God dag. På fredagen bestemte jeg meg for å bytte ut pcen min som hadde 560ti og intel i5 2320 som innmat. Jeg kjøpte dermed disse delene på salg: - CoolerMaster Mastercase Pro 5 - 899,- - Corsair 850w strøm -999,- - MSI Z170A M5 hovedkort -1599,- - HyperX Fury 16gb Ram -800,- Det jeg mangler er: - Prosessor (skylake i7-6700k) - SSD til operativsystem - Operativsystem Jeg har bestemt meg for å bruke et eldre skjermkort siden til våren 2016 vil nVidia komme med nye skjermkort. Jeg lurer egentlig litt på om dataen er i stand til å kjøre også uten skjermkort? Siden det står på prosessoren at det er internt skjermkort (hd grapphics-530 trur jeg ) Er buildet greit nok? Hvilke ssd bør jeg kjøpe? Lenke til kommentar
ilpostino Skrevet 28. november 2015 Del Skrevet 28. november 2015 Selv om det er integrert GPU i CPU'en går det fint å ha et dedikert skjermkort. Samsung EVO går for å være gode SSD'er. Lenke til kommentar
Eastengen Skrevet 28. november 2015 Forfatter Del Skrevet 28. november 2015 Men det er mulig å bygge datamaskinen og installere W10 uten å ha noe disponibelt skjermkort? Da skal jeg se nærmere på Samsung EVO. Og hvordan er det å kjøpe windows keys på finn? Virker som det er billigst der, eller er dette bare lureri og fanteri? Lenke til kommentar
Martin H Skrevet 28. november 2015 Del Skrevet 28. november 2015 Ingen erfaring med windows fra finn. Det går helt fint å innstallere windows uten skjermkort, PC'en vil fungere. Ditt gamle 560ti vil uansett være bedre til spill og slikt, enn integrert løsning på CPU. Er du student er det svært bra rabatt på windows, rett fra microsofts egne side. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 28. november 2015 Del Skrevet 28. november 2015 Ingen problem med å bruke det integrerte, men regn med å bare kunne spille i 720p og medium/ low settings med god flyt (ikke at jeg vet hvor bra 530 er). Kjøpe Win lisens på Finn.... Jeg tror at all sunn fornuft tilsier at det er dumt. Det er desverre altfor lett å lure og svindle folk der. Regn med at lisensene alerede er brukt så du kun får installert og må kjøpe ny lisens etterpå Lenke til kommentar
Eastengen Skrevet 28. november 2015 Forfatter Del Skrevet 28. november 2015 Ingen erfaring med windows fra finn. Det går helt fint å innstallere windows uten skjermkort, PC'en vil fungere. Ditt gamle 560ti vil uansett være bedre til spill og slikt, enn integrert løsning på CPU. Er du student er det svært bra rabatt på windows, rett fra microsofts egne side. Ingen erfaring med windows fra finn. Det går helt fint å innstallere windows uten skjermkort, PC'en vil fungere. Ditt gamle 560ti vil uansett være bedre til spill og slikt, enn integrert løsning på CPU. Er du student er det svært bra rabatt på windows, rett fra microsofts egne side. Det er jeg. Hvor mye i rabatt:)? Lenke til kommentar
Martin H Skrevet 28. november 2015 Del Skrevet 28. november 2015 Tror det er snakk om 70% eller noe. Jeg kjøpte i alle fall win 8.1 pro for ett år siden for 449 eller noe sånt. Lenke til kommentar
Eastengen Skrevet 28. november 2015 Forfatter Del Skrevet 28. november 2015 Ingen problem med å bruke det integrerte, men regn med å bare kunne spille i 720p og medium/ low settings med god flyt (ikke at jeg vet hvor bra 530 er). Kjøpe Win lisens på Finn.... Jeg tror at all sunn fornuft tilsier at det er dumt. Det er desverre altfor lett å lure og svindle folk der. Regn med at lisensene alerede er brukt så du kun får installert og må kjøpe ny lisens etterpå Da bruker jeg det intergrerte i starten, så blir det å kjøpe et litt svakere graffik-kort på tilbud. Of jeg vil ligge unna finn.no Lenke til kommentar
Eastengen Skrevet 28. november 2015 Forfatter Del Skrevet 28. november 2015 Tror det er snakk om 70% eller noe. Jeg kjøpte i alle fall win 8.1 pro for ett år siden for 449 eller noe sånt. Tror det er snakk om 70% eller noe. Jeg kjøpte i alle fall win 8.1 pro for ett år siden for 449 eller noe sånt Dette skal jeg sjekke ut takk for tips Martin Lenke til kommentar
Martin H Skrevet 28. november 2015 Del Skrevet 28. november 2015 Sjekket det ut nå, og tilbudet er dessverre mye dårligere enn det var. 10% står det på microsoft sine sider, det er jo ikke helt det samme... Lenke til kommentar
Eastengen Skrevet 28. november 2015 Forfatter Del Skrevet 28. november 2015 Trur du det vil kunne komme noen tilbud på dette, eller er dette fast pris? Skulle jo nesten tro dette. Pluss at jeg trenger usb, så jeg trur jeg bare handler idag Lenke til kommentar
Eastengen Skrevet 28. november 2015 Forfatter Del Skrevet 28. november 2015 Satt i sammen en ny liste, så da mangler det vel bare et skjermkort http://imgur.com/SNdlDq1 Lenke til kommentar
ExpensiveGameFinder Skrevet 28. november 2015 Del Skrevet 28. november 2015 D hadde ikke trengt cooling paste, den som følger med på 212 er helt fin Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå