Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

driver til USB win 7


Anbefalte innlegg

Har da nettop formatert en win 8 pc til win7. Problmet er USB 2.0/3.0 ikke funker. Jeg får ikke installert noen ting eller noen drivere så lenge ikke USB inngangene ikke funker. Det trådløse nettverkskortet virker heller ikke. Og LAN tilkoblingern funker ikke. Så er litt lost in translation her.

Gode råd er her veldig dyre.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-t8fn5F

Du trenger ikke driver til USB 2 porter, men du må ha til USB 3 porter.

Bruk en USB 2 port (sort) til du får driverne til en USB 3 (blå) port....

Endret av Slettet-t8fn5F
Lenke til kommentar

Du trenger ikke driver til USB 2 porter, men du må ha til USB 3 porter.

Bruk en USB 2 port (sort) til du får driverne til en USB 3 (blå) port....

 

Du trenger ikke driver til USB 2 porter, men du må ha til USB 3 porter.

Bruk en USB 2 port (sort) til du får driverne til en USB 3 (blå) port....

 

Du trenger ikke driver til USB 2 porter, men du må ha til USB 3 porter.

Bruk en USB 2 port (sort) til du får driverne til en USB 3 (blå) port....

USB 2 port funker heller ikke.

 

Har den DVD rom? I såfall, brenne driver til plate ved hjelp av annen pc.

 

Meen, det var veldig rart at ikke engang USB2 skulle virke med drivere innebygd i W7...

Ikke DVD ROM nei, da hadde jeg jo kunne brent en CD.

 

Lenke til kommentar

Hvilket hovedkort er det snakk om? Jeg la merke til at ingen har prestert å spørre om dette enda, kan være greit å vite hvis jeg skulle finne på å google litt :)

 

Edit; Minnekort-slot, da er det vel en laptop regner jeg med. Hvis ja så er det greit med modellnummer og merke.

Endret av Belphegor
Lenke til kommentar

Har da nettop formatert en win 8 pc til win7. Problmet er USB 2.0/3.0 ikke funker. Jeg får ikke installert noen ting eller noen drivere så lenge ikke USB inngangene ikke funker. Det trådløse nettverkskortet virker heller ikke. Og LAN tilkoblingern funker ikke. Så er litt lost in translation her.

Gode råd er her veldig dyre.

Sansynligvis er problemet manglende chipset-drivere.

Lenke til kommentar

Les nederst http://www.tomsguide.com/forum/82626-35-problem-ports-asus-x401a

 

Jeg klarer faktisk ikke finne noe annet... Kommer bare opp masse driver nedlastings drit og folk som ikke klarer å boote med USB. Så det eneste "tipset" jeg fant var installer Linux :p

 

Kan du sjekke om ting er aktivert i BIOS. Hvor gammel er Windows 7 versjonen du la inn, er den med SP1? Hvis det er en gammel Win versjon så er det ikke sikkert den har driverne inne til chipsettet til PC'en. Høres mystisk ut det her gitt.

 

Kanskje du kan bruke ERD-commander eller noe liknende http://superuser.com/questions/329173/how-can-i-install-drivers-before-windows-boots til å legge inn driverne hvis USB funker der. Jeg vet man kan slette drivere etc derfra, men har aldri testet å legge inn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...