Kurtnorthman Skrevet 28. november 2015 Del Skrevet 28. november 2015 Har da nettop formatert en win 8 pc til win7. Problmet er USB 2.0/3.0 ikke funker. Jeg får ikke installert noen ting eller noen drivere så lenge ikke USB inngangene ikke funker. Det trådløse nettverkskortet virker heller ikke. Og LAN tilkoblingern funker ikke. Så er litt lost in translation her. Gode råd er her veldig dyre. Lenke til kommentar
SteinarN Skrevet 28. november 2015 Del Skrevet 28. november 2015 (endret) Har den DVD rom? I såfall, brenne driver til plate ved hjelp av annen pc. Meen, det var veldig rart at ikke engang USB2 skulle virke med drivere innebygd i W7... Endret 28. november 2015 av SteinarN Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 28. november 2015 Del Skrevet 28. november 2015 (endret) Du trenger ikke driver til USB 2 porter, men du må ha til USB 3 porter. Bruk en USB 2 port (sort) til du får driverne til en USB 3 (blå) port.... Endret 28. november 2015 av Slettet-t8fn5F Lenke til kommentar
Kurtnorthman Skrevet 28. november 2015 Forfatter Del Skrevet 28. november 2015 Har den DVD rom? I såfall, brenne driver til plate ved hjelp av annen pc. Meen, det var veldig rart at ikke engang USB2 skulle virke med drivere innebygd i W7... Ikke DVD ROM nei, da hadde jeg jo kunne brent en CD. Lenke til kommentar
Kurtnorthman Skrevet 28. november 2015 Forfatter Del Skrevet 28. november 2015 Du trenger ikke driver til USB 2 porter, men du må ha til USB 3 porter. Bruk en USB 2 port (sort) til du får driverne til en USB 3 (blå) port.... Du trenger ikke driver til USB 2 porter, men du må ha til USB 3 porter. Bruk en USB 2 port (sort) til du får driverne til en USB 3 (blå) port.... Du trenger ikke driver til USB 2 porter, men du må ha til USB 3 porter. Bruk en USB 2 port (sort) til du får driverne til en USB 3 (blå) port.... USB 2 port funker heller ikke. Har den DVD rom? I såfall, brenne driver til plate ved hjelp av annen pc. Meen, det var veldig rart at ikke engang USB2 skulle virke med drivere innebygd i W7... Ikke DVD ROM nei, da hadde jeg jo kunne brent en CD. Lenke til kommentar
SteinarN Skrevet 28. november 2015 Del Skrevet 28. november 2015 Har den DVD rom? I såfall, brenne driver til plate ved hjelp av annen pc. Meen, det var veldig rart at ikke engang USB2 skulle virke med drivere innebygd i W7... Ikke DVD ROM nei, da hadde jeg jo kunne brent en CD. Hvordan fikk du installert Windows på nytt da hvis USB ikke virker uten drivere? Lenke til kommentar
Kurtnorthman Skrevet 28. november 2015 Forfatter Del Skrevet 28. november 2015 Det gikk strålende å boote fra USB stick med WIN 7 fra rufus. Veldig rart egentlig at Windows ikke finner., men bios gjør Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 28. november 2015 Del Skrevet 28. november 2015 BIOS og Windows er to helt forskjellige ting, at en ting vises i BIOS og ikke Windows er egentlig ikke rart, men det er jo rart alikevel Har du startet Windows i "safe mode" og sjekket om det er noe anerledes der? Lenke til kommentar
Kurtnorthman Skrevet 28. november 2015 Forfatter Del Skrevet 28. november 2015 Jepp testet safe mode. Spør om jeg ikke bare må legge inn legge inn WIN 8 eller 10. Dette var opprinnelig en WIN 8 PC, skulle jo ikke ha noe å ha si. Jeg har et lite håp om at jeg kan bruke minnekort sloten til kopiere noen drivere. Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 28. november 2015 Del Skrevet 28. november 2015 (endret) Hvilket hovedkort er det snakk om? Jeg la merke til at ingen har prestert å spørre om dette enda, kan være greit å vite hvis jeg skulle finne på å google litt Edit; Minnekort-slot, da er det vel en laptop regner jeg med. Hvis ja så er det greit med modellnummer og merke. Endret 28. november 2015 av Belphegor Lenke til kommentar
Kurtnorthman Skrevet 28. november 2015 Forfatter Del Skrevet 28. november 2015 Tja, si det. Dette er en asus X301A Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 28. november 2015 Del Skrevet 28. november 2015 Har da nettop formatert en win 8 pc til win7. Problmet er USB 2.0/3.0 ikke funker. Jeg får ikke installert noen ting eller noen drivere så lenge ikke USB inngangene ikke funker. Det trådløse nettverkskortet virker heller ikke. Og LAN tilkoblingern funker ikke. Så er litt lost in translation her. Gode råd er her veldig dyre. Sansynligvis er problemet manglende chipset-drivere. Lenke til kommentar
Kurtnorthman Skrevet 28. november 2015 Forfatter Del Skrevet 28. november 2015 Ok. Får jo ikke installert en ting, så lenge USB ikke funker. Dette er ikke en ting man gjøre i Windows ? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 28. november 2015 Del Skrevet 28. november 2015 Brukt Win7 fra en tvilsom kilde? Lenke til kommentar
Kikert Skrevet 28. november 2015 Del Skrevet 28. november 2015 Les nederst http://www.tomsguide.com/forum/82626-35-problem-ports-asus-x401a Jeg klarer faktisk ikke finne noe annet... Kommer bare opp masse driver nedlastings drit og folk som ikke klarer å boote med USB. Så det eneste "tipset" jeg fant var installer Linux Kan du sjekke om ting er aktivert i BIOS. Hvor gammel er Windows 7 versjonen du la inn, er den med SP1? Hvis det er en gammel Win versjon så er det ikke sikkert den har driverne inne til chipsettet til PC'en. Høres mystisk ut det her gitt. Kanskje du kan bruke ERD-commander eller noe liknende http://superuser.com/questions/329173/how-can-i-install-drivers-before-windows-boots til å legge inn driverne hvis USB funker der. Jeg vet man kan slette drivere etc derfra, men har aldri testet å legge inn. Lenke til kommentar
Kurtnorthman Skrevet 28. november 2015 Forfatter Del Skrevet 28. november 2015 Brukt Win7 fra en tvilsom kilde? Prøvd en orginal og en mindre orginal. Lenke til kommentar
Dragonlove Skrevet 28. november 2015 Del Skrevet 28. november 2015 Ok. Får jo ikke installert en ting, så lenge USB ikke funker. Dette er ikke en ting man gjøre i Windows ? Er mulig å legge drivere til Win7 installasjonen. http://www.thomasmaurer.ch/2011/01/add-drivers-to-windows-installation-iso/ Lenke til kommentar
Kurtnorthman Skrevet 28. november 2015 Forfatter Del Skrevet 28. november 2015 Ok. Får jo ikke installert en ting, så lenge USB ikke funker. Dette er ikke en ting man gjøre i Windows ? Er mulig å legge drivere til Win7 installasjonen. http://www.thomasmaurer.ch/2011/01/add-drivers-to-windows-installation-iso/ Det ska jeg prøve. Tusen tusen takk for tilbakemelding. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 29. november 2015 Del Skrevet 29. november 2015 Tror nå enda at du bør prøve den USB porten på venstre side av maskinen. Der er ingen drivere til USB 2.0.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå