ltdata Skrevet 28. november 2015 Del Skrevet 28. november 2015 Jeg får sannsynligvis tilbud om begge jobbene. Jeg må kanskje velge en av dem. Interessen min er for trening, men slik jeg har forstått det så er inntekten sikrere som t-banefører enn som personlig trener, da det er noe ala en salgsjobb. Noen formeninger om hva jeg burde velge? Følge interessen min eller gå for en sikrere inntekt? Lenke til kommentar
PanserJohan Skrevet 28. november 2015 Del Skrevet 28. november 2015 Som personlig trener mener jeg du må selge deg inn, og hele tiden være på jakt etter nye kunder. Samtidig som jeg tipper det er litt sesongbasert, og ikke så trygg inntekt som t-banefører vil være. MEN! Er det noe jeg har lært i mitt 31 årige liv, er at jeg angrer mer på sjansene jeg ikke tok, enn de jeg tok. Brenner du for personlig trening, velg det. Du kan alltids bli t-banefører senere. Lenke til kommentar
OhEasy Skrevet 28. november 2015 Del Skrevet 28. november 2015 Du kan nå alltids jobbe som PT på si. Skaffe deg noen faste kunder og tjene litt ekstra penger. 2 Lenke til kommentar
ltdata Skrevet 28. november 2015 Forfatter Del Skrevet 28. november 2015 Ok. En kombinasjon av begge jobbene ville vært ideelt hvis det lar seg gjøre. Noe jeg tror da t-bane er deltid. Faktisk var prosessen til å bli t-banefører ganske krevende med mange søkere og flere tester og intervjuer så er ikke sikker på hvor lett den blir å få i fremtiden. Lenke til kommentar
magb Skrevet 28. november 2015 Del Skrevet 28. november 2015 Det er leeeeenge siden det var lett å få jobben som t-banefører, det er vanligvis hundrevis av søkere på få stillinger. Lønnen er også meget god sammenliknet med andre yrker med tilsvarende "utdannelse". Jobbtilbud som PT kan du få når som helst, hvis du skule angre på jobben som t-banefører. Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 28. november 2015 Del Skrevet 28. november 2015 Dersom du er usikker på grunn av jobbsikkerheit og inntekt så må du sjå litt nærmare på arbeidskontraktene, og då særlig det som går på arbeidstid og lønn. Men som du sjølv seier så er nok det vanligaste at t-baneførarane har fastlønn der ein jobbar sine oppsatte ruter og får utbetalt i fast lønn ein gong i måneden. Her vil det vanligvis ikkje være særlig rom for overtidsarbeid anna enn når ein må dekke opp for kollegaer som er fråværande. Som personleg trenar vil nok store delar av lønna være basert på antallet klientar du har, og kva dei er villige til å betale. Eg kjenner ikkje til bransjen, men vil anta at dei fleste som jobbar som PT får ei lita grunnlønn for å knytte seg opp mot eit treningssenter, men at mesteparten av lønna er basert på ein andel av det som ein bringer inn til treningssenteret. Ulempen her er at dersom du gjer ein dårlig jobb så vil lønna bli svært dårlig, men på den positive sida så har du gode muligheiter til å tjene svært godt dersom du er flink og villig til å legge ned ekstra arbeid. Hadde eg vært deg så ville eg nok ha sattsa på t-baneførarjobben sidan det er ein stabil jobb med garantert inntekt. I tillegg er denne jobben fin å ha på CV'en rett og slett fordi det er ein jobberfaring som ikkje så mange andre har. Det å kalle seg personleg trenar er noke som eigentleg alle kan gjere, så dersom du tar jobben som PT og det går dårlig så har du lite å vise til på ein CV. Det å jobbe som PT kan du også enkelt gjere som freelancer dersom du vil. Men eg tar eit stort forbehold med tanke på stillingsprosenten. Dersom du berre får tilbud om å jobbe som t-baneførar på deltid, medan du får tilbud om fulltidsstilling som PT i ei større virksomheit så ville eg vurdert den jobben som gir muligheit for ei skikkelig årslønn. Du seier også at du har interesse for trening, men du seier ingenting om du er interesert i t-bane. Lønn er ikkje alt, så dersom du er usikker på om du vil trivast som sjåfør så hadde eg ikkje valgt ein kjedelig jobb kun for å være sikra stabil inntekt. Lenke til kommentar
hekomo Skrevet 29. november 2015 Del Skrevet 29. november 2015 Sats på den trygge, stabile jobben. Når du i tillegg kan være PT på si, så er det vel et enkelt valg? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå