Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Elsker å svelge alkohol, hater å være rusa

AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Dette virker kanskje rart, men jeg elsker å ha alkoholsmak i munnen samt følelsen av å svelge alkohol. I alle former i grunn, i alt fra lettøl til ren vodka. Det gir meg glede og nytelse det å svelge alkohol. En liten dråpe alkohol gir meg trangen til å drikke mye mye mer.

Problemet er at jeg hater å være beruset. Alkoholrus er rett og slett noe jeg synes er veldig ubehagelig. Selv små mengder alkohol gir meg en dundrende hodepine og en ubehagelig nummenhet i kroppen, det er så ille at jeg foretrekker bakrus dagen der på. Finnes det noe som smaker som alkohol, men som ikke gjør en beruset?

Finnes det noe som smaker som alkohol, men som ikke gir rus?

Anonymous poster hash: 2777f...014
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alkoholfritt øl/vin?

Funker ikke har prøvd. Jeg tror jeg sliter med en slags kvasi-avhengighet. Jeg får en enorm lykkefølse et par sekunder etter å ha shotta en shot og et ekstremt ønske om å shotte mer. Men 2 til 3 minutter senere når alkoholrusen begynner å kicke inn angrer jeg skikkelig. Fordi alkoholrus er direkte ubehagelig for meg.

Selve alkoholsmaken og det å svelge alkohol er som å tygge og svelge en perfekt stekt bit av en indrefilet med perfekt tilhørende saus. Det er en himmelsk smaksopplevelse.

Anonymous poster hash: 2777f...014

Lenke til kommentar

Jeg får en enorm lykkefølse et par sekunder etter å ha shotta en shot og et ekstremt ønske om å shotte mer. 

Det kalles endorfiner og er grunnen til at folk blir alkoholikere. Du må enten drikke mer i moderasjon, eller så må du finne deg et annet rusmiddel, da ingen rusfrie alternativer vil gi deg den lykkefølelsen.

Jeg tror den beste løsningen rett og slett er å drikke i mer moderasjon. Det er ingenting risikabelt å ta et glass vin til dagen, så lenge du passer på at det ikke blir en flaske til dagen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...