BMWCoupeFtw Skrevet 29. november 2015 Del Skrevet 29. november 2015 Jeg har prøvd 3 DACer i mitt system. Hegel HD20 - 6000kr Arcam irDAC - 4000kr Audio GD Master 7 - 20000kr Har hatt Arcam irDAC i 2 år nå. Det er litt interessant, Hegel HD20 og irDAC hørte jeg lett forskjell på. Master 7? Som er en DAC som fikk veldig mye skryt? Tja, det var litt forskjell, men ikke nødvendigvis en forbedring. Den var bedre på visse punkter og irDAC var bedre på andre. Alt i alt ble konklusjonen at Master 7 ikke var verdt pengene. Så da er trikset å finne billig DACene som låter like bra som DACer til flere ganger prisen. Lenke til kommentar
ti-guru Skrevet 29. november 2015 Del Skrevet 29. november 2015 (endret) (..) Godt poeng! Man kunne også helt fint ha tatt synsingen ut av selve lytteopplevelsen vha la 10 stk i redaksjonen lytte til både en baseline (uten DAC) og intervensjon (DAC). Da hadde man fått et enkelt datasett med parrede observasjoner der man kunne undersøkt om en lytteopplevelse på feks 0-10 var statistisk signifikant (feks vha enikke-parametrisk test). Men, det ligger nok litt over nivå her... Uansett, så er det ganske besynderlig at det er gamle hifi-nisser som skal synse om lyd. Burde være kjent kunnskap at aldersrelatert hørselstap endrer lytteopplevelsen pga nedsatt hørsel i visse frekvenser. Å bli gammel er med andre ord som å skru på equalizer der man endrer øvre frekvensspektrum... En baseline uten DAC? Hvordan i all verdens navn og rike skal du få til det? Sitte å studere 1er og 0er? Eller koble kabelen rett i hodet? Men seriøst: alle dere som sier at en DAC er en DAC er en DAC - dere tar feil. (...) Tilgi min ignoranse... Baseline kunne vært å bare bruke mini-jack-utgangen på hovedkortet, dvs det de aller fleste bruker. Endret 29. november 2015 av ti-guru Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 29. november 2015 Del Skrevet 29. november 2015 Og på det hovedkortet så sitter det en DAC - ellers hadde ikke mini jack-utgangen gitt lyd fra seg. Lenke til kommentar
Soles Skrevet 1. desember 2015 Del Skrevet 1. desember 2015 Gammelt nytt Har hatt hodetelefon forsterker Argon HA2 i snart 3 år Samt et AKG Q701 som kostet 4800,- Har ikke telling på hvor mange headsett jeg har hatt gjennom tidene, men med Q701 + HA2 + ASUS Essence STX II er konge. Husker veldig godt mitt første headsett Sony MDR-V700 Bomfunk Mc's Limited Edition til 2000,- importert fra Finland. Det va stas den gang 1 Lenke til kommentar
BadCat Skrevet 2. desember 2015 Del Skrevet 2. desember 2015 (endret) En titt på kretskortet sier at dette er et svært simpelt design og ikke akkurat noe "løp og kjøp"-produkt. Svært sparsommelig med komponenter i denne boksen, selv for 2k. Endret 2. desember 2015 av BadCat Lenke til kommentar
dopus Skrevet 14. desember 2015 Del Skrevet 14. desember 2015 Du kan jo alltids lage den selv...Denne dac`en er jo open source. Versjon 1 av dac`en var billigere.tror jeg betalte 1300 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå