voltrex Skrevet 27. november 2015 Del Skrevet 27. november 2015 Jeg leter etter en subwoofer som ikke er altfor dyr, men som også spiller med skikkelig trykk. Jeg har sett litt på svs-sb2000, men vet ikke om den gir det trykket jeg er ute etter :S Lenke til kommentar
Pop Skrevet 28. november 2015 Del Skrevet 28. november 2015 Jeg leter etter en subwoofer som ikke er altfor dyr, men som også spiller med skikkelig trykk. Jeg har sett litt på svs-sb2000, men vet ikke om den gir det trykket jeg er ute etter :S Nei, det vet nok ingen andre heller. Men SB-2000 er det få som matcher på kvalitet for pengene. 1 Lenke til kommentar
Flippo Skrevet 28. november 2015 Del Skrevet 28. november 2015 Jeg har 2stk sb-2000 sammen med Klipsch Heresy III (også en lukket design), og de går skikkelig og går relativt sømløst inn i annlegget, og *dypt*. Men trykk i magen får jeg ikke men det kan like fort være problem med rommet. Hvor god match en enslig 12" i ei lukka kassse er til CVene som har 2 porta 12"ere og strengt tatt burde gå greit dypt på egenhånd kan jeg ikke si. Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 28. november 2015 Del Skrevet 28. november 2015 Jeg har hatt Cerwin Vega CLS-12 og hadde problemer med at subbene ble overdøva av høyttalerne. Subbene hadde liksom ingenting å tilføre. Lenke til kommentar
voltrex Skrevet 29. november 2015 Forfatter Del Skrevet 29. november 2015 Jeg har hatt Cerwin Vega CLS-12 og hadde problemer med at subbene ble overdøva av høyttalerne. Subbene hadde liksom ingenting å tilføre. svs-sb2000 mener du? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 29. november 2015 Del Skrevet 29. november 2015 Nei, men en temmelig svær og kraftig sak. Med to elementer. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 30. november 2015 Del Skrevet 30. november 2015 (endret) Trøbbelet med å introduser sub uansett er å få dem til å matche høytalerene. Dette går ikke bare på type sub; men plassering og delefrekvenser. Normalt er det rimelig tidkrevende å få bra; aller best er det om man har automatikk til å bistå med kalibreringen. Det er ikke bare å hekte på et par sub'er å håpe på god jul 9 av 10 av de anleggene jeg har hørt på har sub faktisk ødelagt lyden vs uten sub. Endret 30. november 2015 av TGB Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 30. november 2015 Del Skrevet 30. november 2015 (endret) Hva slags forsterker har du? Det kan hende du får mer utbytte av kraftigere forsterker. Med høyttalere som allerede går veldig lavt ned i frekvens bør (må) du ha en sub som klarer enda lavere enn dette igjen. Gjerne med delefrekvens <50Hz. Da må du virkelig opp i størrelse på subbene. F.eks. https://www.hifiklubben.no/hoyttalere/subwoofer/cerwin-vega-xls-15s-subwoofer/ Endret 30. november 2015 av sedsberg Lenke til kommentar
TGB Skrevet 30. november 2015 Del Skrevet 30. november 2015 (endret) Cerwin Vega sub: Frekvensrespons (-3dB) : 40-300 HzDet er ikke veldig dypt. Har selv 2 * B&W DB1; og synes ikke det er mer enn det må være: Frekvensrespons (-3dB) : 17-145 Hz Har crossover til subene på 40Hz; 80Hz ødelegger stereoperspektivet for musikk. Kjører også ofte helt uten sub på musikk. Skal legges til at mesteparten av dagens musikk ikke går under 40Hz heller forresten. Endret 30. november 2015 av TGB Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 30. november 2015 Del Skrevet 30. november 2015 Nå er vel ikke CV og B&W akkurat sammenlignbare. Men i tillegg kommer lydtrykket og -3dB sier egentlig lite (faktisk ingenting) om avrullinga. Lenke til kommentar
TGB Skrevet 30. november 2015 Del Skrevet 30. november 2015 (endret) Jeg ble bare litt overrasket; alltid hatt intrykket at CV var massiv bass. Avrullinga kan man finne ut ved å sjekke resten av spesifikasjonene Edit: Med tanke på forslaget over her; jeg tror det vil være en bedre investering å kjøpe kraftig nok forsterker til å drive CV høytalerne skikkelig. Edit2: Naturligvis om man hører på musikk; ser man mye film og har 5.1 anlegg er sub en nødvendighet. Bra forsterker til frontene er et pluss uansett hva man bruker anlegget mest til (film eller musikk; eventuelt begge deler). Endret 30. november 2015 av TGB Lenke til kommentar
voltrex Skrevet 1. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2015 Hva slags forsterker har du? Det kan hende du får mer utbytte av kraftigere forsterker. Med høyttalere som allerede går veldig lavt ned i frekvens bør (må) du ha en sub som klarer enda lavere enn dette igjen. Gjerne med delefrekvens <50Hz. Da må du virkelig opp i størrelse på subbene. F.eks. https://www.hifiklubben.no/hoyttalere/subwoofer/cerwin-vega-xls-15s-subwoofer/ Jeg har en c375bee og en audio american xlt2000 som effektforsterker på et par xls-12 Driver de mer enn bra nok, kjører dobbelt så mye wat enn det som var anbefalt av hifi C375BEE Lenke til kommentar
voltrex Skrevet 1. desember 2015 Forfatter Del Skrevet 1. desember 2015 Jeg ble bare litt overrasket; alltid hatt intrykket at CV var massiv bass. Avrullinga kan man finne ut ved å sjekke resten av spesifikasjonene Edit: Med tanke på forslaget over her; jeg tror det vil være en bedre investering å kjøpe kraftig nok forsterker til å drive CV høytalerne skikkelig. Edit2: Naturligvis om man hører på musikk; ser man mye film og har 5.1 anlegg er sub en nødvendighet. Bra forsterker til frontene er et pluss uansett hva man bruker anlegget mest til (film eller musikk; eventuelt begge deler). Jeg har en c375bee og en audio american xlt2000 som effektforsterker Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå