-=Petter=- Skrevet 27. november 2015 Del Skrevet 27. november 2015 Hei Er det mulig å ha ett nettverk, men to tilkoblinger til internett (4G)? Problemet er dette: Jeg har kun mulighet til å ha Netcom 4G her jeg bor. Problemet med Netcom, er jo at man ikke kan åpne porter på dere normale APN, så må altså skifte til et annet ett. Dette APNet er jo sykt mye tregere på oppslag av nettadresser etc (DNS), regner med at serveren til Netcom på denne tilkoblingen er rimelig mye mer begrenset. Med standard APN, er hastigheten mer eller mindre alltid bra. Så ut i fra dette kommer jo da spm om muligheten for å ha to tilkoblinger til nettet, men ett nett slik at alle enheter kan kommunisere lokalt? Håper noen kan komme med noen glupe svar, da mine google og nettverks kunskap ikke strekker til. Pr nå bruker jeg routeren til Netcom, ikke spes fornøyd med denne. Dårlig oppsett for oss som trenger litt annet enn bare "tilgang" til nett. Lenke til kommentar
j-- Skrevet 28. november 2015 Del Skrevet 28. november 2015 Du er klar over at du ikke må bruke ISP (Netcom) sin DNS-server? Prøvå endre på ruteren sine DHCP-innstillinger, og sett 8.8.8.8 der. Lenke til kommentar
-=Petter=- Skrevet 28. november 2015 Forfatter Del Skrevet 28. november 2015 Du er klar over at du ikke må bruke ISP (Netcom) sin DNS-server? Prøvå endre på ruteren sine DHCP-innstillinger, og sett 8.8.8.8 der. Prøvd det meste jeg har klart å finne ut av. DNS er ikke mulig å forandre på router, kun på enhetene. Noe som dessverre ikke hjelper. Verken med google eller andre sine DNS servere. Er nok dessverre APN serveren til Netcom som suger, da man er koblet til vpn.netcom.no i stede for internet.netcom.no Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå