GeirHH Skrevet 27. november 2015 Del Skrevet 27. november 2015 (endret) Når man bytter telefon og skal benytte samme gmail-konto; vil da alle appene på kontoen bli lastet ned på den nye? Det kommer til å ta vanvittig lang tid inkl. alle oppdateringene. -- Poenget er altså at jeg vil ikke ha masse gamle apper på min nye telefon -- Slette apper: https://support.google.com/googleplay/answer/2521768?hl=no Avinstallering via Google Play Butikk-appen Åpne Google Play Butikk-appen . Trykk på Meny-ikonet > Mine apper. Trykk på hvilken som helst app merket med «Installert» og velg Avinstaller. Finner ikke valget for Avinstaller her. Endret 27. november 2015 av Fjellvåken Lenke til kommentar
eiks Skrevet 27. november 2015 Del Skrevet 27. november 2015 Kan du ikke bare slette fra tlf..?! Lenke til kommentar
poffer Skrevet 27. november 2015 Del Skrevet 27. november 2015 Når man bytter telefon og skal benytte samme gmail-konto; vil da alle appene på kontoen bli lastet ned på den nye? Det kommer til å ta vanvittig lang tid inkl. alle oppdateringene. -- Poenget er altså at jeg vil ikke ha masse gamle apper på min nye telefon -- Slette apper: https://support.google.com/googleplay/answer/2521768?hl=no Avinstallering via Google Play Butikk-appen Åpne Google Play Butikk-appen . Trykk på Meny-ikonet > Mine apper. Trykk på hvilken som helst app merket med «Installert» og velg Avinstaller. Finner ikke valget for Avinstaller her. Nei - appene lastes ikke ned automatisk. Du går inn på playbutikk > mine apper > alle > last ned de du selv ønsker (får opp en oversikt over alle appene du har lastet ned) Disse kan du igjen fjerne fra listen ved å trykke på "x" i høyre hjørne. 1 Lenke til kommentar
GeirHH Skrevet 27. november 2015 Forfatter Del Skrevet 27. november 2015 Kan du ikke bare slette fra tlf..?! Først laste ned 50 apper for så å slette de? Nei, kjøper ikke den oppskriften. Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 27. november 2015 Del Skrevet 27. november 2015 De nyere Android-versjonene (mener det er fra Lollipop), så kan man gjøre som på iPhone: Velge å restore fra backup eller sette opp som ny telefon. Du kan til og med velge hvilken backup og hvilke apper fra den backupen. Så du trenger ikke bekymre deg [Lollipop Feature Spotlight] New Device Setup Process Finally Lets Users Copy Data From Specific Devices 1 Lenke til kommentar
GeirHH Skrevet 27. november 2015 Forfatter Del Skrevet 27. november 2015 Nei - appene lastes ikke ned automatisk. Du går inn på playbutikk > mine apper > alle > last ned de du selv ønsker (får opp en oversikt over alle appene du har lastet ned) Disse kan du igjen fjerne fra listen ved å trykke på "x" i høyre hjørne. Ja, jeg driver å roter på pc-en for å få de bort - før jeg tar i bruk den nye mobilen. Takk for svar, skal prøve. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 27. november 2015 Del Skrevet 27. november 2015 Start opp den nye telefonen. Se om den laster ned automatisk. Hvis den gjør det, legg den fra deg til den er ferdig, og slett det du vil beholde i ro og mak. Muligens ikke en optimal løsning, men definitivt den med minst stress og bekymring. Lenke til kommentar
GeirHH Skrevet 27. november 2015 Forfatter Del Skrevet 27. november 2015 De nyere Android-versjonene (mener det er fra Lollipop), så kan man gjøre som på iPhone: Velge å restore fra backup eller sette opp som ny telefon. Du kan til og med velge hvilken backup og hvilke apper fra den backupen. Så du trenger ikke bekymre deg [Lollipop Feature Spotlight] New Device Setup Process Finally Lets Users Copy Data From Specific Devices Denne har Android 4.4.2 KitKat (kan sikkert oppgraderes etterpå), men takk for tips:) Lenke til kommentar
GeirHH Skrevet 27. november 2015 Forfatter Del Skrevet 27. november 2015 Start opp den nye telefonen. Se om den laster ned automatisk. Hvis den gjør det, legg den fra deg til den er ferdig, og slett det du vil beholde i ro og mak. Muligens ikke en optimal løsning, men definitivt den med minst stress og bekymring. Nja, som nevnt; det kan godt dreie seg om 50+ apper som jeg har testet ut. Fks. mange SOS GPS- apper. Lenke til kommentar
Frobe Skrevet 27. november 2015 Del Skrevet 27. november 2015 Så lenge du ikke hadde Andoid 5 (Lollipop) fra før så må du selv velge hvilke apper du skal laste ned på nytt på den nye mobilen. Hadde du Android 5 eller nyere på både ny og gammel mobil så vil de fleste appene du brukte forrige gang lastes ned automatisk. Lenke til kommentar
Pey'J Skrevet 27. november 2015 Del Skrevet 27. november 2015 Hvilken mobil er det snakk om? Hvis du kan oppgradere den til Lollipop, så bare hopp over det du kan når du setter den opp. Oppgrader og nullstill. Det skal også være en såkalt "workaround" på eldre versjoner av Android. Hopp over oppsettet (uten å legge inn Google-kontoen). Skru av auto-restore under backup-innstillingene. Logg så på med Google-kontoen. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9 Skrevet 27. november 2015 Del Skrevet 27. november 2015 Du starta denne tråden for to timer siden. Det tar deg max ti min å slette 50 apper. Når har du tenkt å sette i gang? Lenke til kommentar
eiks Skrevet 28. november 2015 Del Skrevet 28. november 2015 Kan du ikke bare slette fra tlf..?! Først laste ned 50 apper for så å slette de? Nei, kjøper ikke den oppskriften. Nei, tenkte å slette alle appene du ikke ville ha med videre på gammel tlf... Lenke til kommentar
GeirHH Skrevet 28. november 2015 Forfatter Del Skrevet 28. november 2015 Takk til de som ga konstruktive forslag. Jeg prøvde en annen mobil tidligere, tror jammen hele prossessen tok nærmere en time. Det er ikke kun spørsmål om tiden det tar, men om det fantes en måte å unngå dette på. Feilsporet var vel at jeg prøvde å løse dette via pc-en. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå