Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Start problemer på 850tdi! Noen som har råd?

Anbefalte innlegg

Hei! 
Jeg kjøpte meg en 850tdi for ett par måneder siden, bile har alltid vert tungstartet i mitt eige, MEN nå i det siste har det nærmest vært umulig å få start på bilen..
Jeg har gått over glødepluggene og gløde reelet, trur ikke det er her problemet sitter! Bilen kjinner helt til batteriet er tomt, det funker som regel å sette på starkabler da starter som oftest bilen etter 10minutter til med kjinning, meget tungvint i lengden altså! er det mulig att det er noe galt med innsprøytningen av diesel? evnt diesel filter?

Er det noen smartinger her som har noen ide på hva som kan være galt med bilen min?  

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg stoler aldri på han som har feilsøkt før meg. Start alltid på blanke ark.

Dette

Jeg har gått over glødepluggene og gløde reelet, trur ikke det er her problemet sitter!

Ellers har jeg vel bytte en å annen temp.føler på Volvo.

Edit: å bytte Dieselfilter er noe man bør gjøre tidlig i feilsøknings prosessen.

Endret av Mekker`n
Lenke til kommentar

Det er ofte at de er feil tima på dieselpumpa etter regreimbytte, noe som igjen fører til at de er tunge å starte.

Men er det lenge siden det har blitt bytta dieselfilter så skader det ikke å bytte det uansett.

om diesel pumpa er feil tima, vill ikke bilen fjuske ved gasspådrag? lurer på å ta utt diesel filtret bare for å se hvor grumsete det ser ut,  skal gå over resten av pluggene for å se om de er inntakte, har sjekka 3 av 5 plugger og de jeg sjekket skal funke.

Lenke til kommentar

Jeg stoler aldri på han som har feilsøkt før meg. Start alltid på blanke ark.

Dette

Jeg har gått over glødepluggene og gløde reelet, trur ikke det er her problemet sitter!

Ellers har jeg vel bytte en å annen temp.føler på Volvo.

Edit: å bytte Dieselfilter er noe man bør gjøre tidlig i feilsøknings prosessen.

så du mener det kun kan være temp,føleren? 

Lenke til kommentar

Hei! 

Jeg kjøpte meg en 850tdi for ett par måneder siden, bile har alltid vert tungstartet i mitt eige, MEN nå i det siste har det nærmest vært umulig å få start på bilen..

Jeg har gått over glødepluggene og gløde reelet, trur ikke det er her problemet sitter! Bilen kjinner helt til batteriet er tomt, det funker som regel å sette på starkabler da starter som oftest bilen etter 10minutter til med kjinning, meget tungvint i lengden altså! er det mulig att det er noe galt med innsprøytningen av diesel? evnt diesel filter?

Er det noen smartinger her som har noen ide på hva som kan være galt med bilen min?  

Ved feilsøking skal du være sikker og ikke bare tro at forskjellige komponenter er i orden. Hvordan sjekket du glødereleet? Bytt filteret først om det er lenge siden du har byttet det.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...