Gå til innhold

Ny pc til 12-14 lapper

Anbefalte innlegg

Fatter ikke de som kjøper 250Gb Hd'er. Store trege beist har jeg og si om den saken  :nice: Hvor mye porr er det de trenger egentlig .. ?   :woot:

Fordi de trenger plass? Og min 200 GB WD 8MB Cache er faktsk mye raskere en min 80GB WD 2MB Cache... So, shut the f... up! Det der er bare bullshit...

PS! TwinMOS er bra :p

PPS! Har du noen gang hørt om filmer? Og folk som ikke gidder på bruke CD'er?

For da er iSO er en fin ting å ha...

gixxerman+peiling= :thumbdown:

Kommer her å disser og så har han pakke-pc " :thumbs: "

Hva er egentlig galt med "pakke-pcer"? Min HP pavilion pc har A7N8X-hovedkort og PC2700 minne, og står ikke veien for evt oppgraderinger i fremtiden. Riktignok er det kanskje ikke den ultimate å overklokke med, men dette er fordi jeg kjøpte en relativt billig pakke. Tror det henger igjen mye gamle fordommer her, da det ikke ble brukt standardkompontenter i disse, men tidene har forandret seg, og tror "pakke-pcene" som selges i dag er fullverdige komponenter til deres selvbygde.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fatter ikke de som kjøper 250Gb Hd'er. Store trege beist har jeg og si om den saken  :nice: Hvor mye porr er det de trenger egentlig .. ?   :woot:

Fordi de trenger plass? Og min 200 GB WD 8MB Cache er faktsk mye raskere en min 80GB WD 2MB Cache... So, shut the f... up! Det der er bare bullshit...

PS! TwinMOS er bra :p

PPS! Har du noen gang hørt om filmer? Og folk som ikke gidder på bruke CD'er?

For da er iSO er en fin ting å ha...

gixxerman+peiling= :thumbdown:

Kommer her å disser og så har han pakke-pc " :thumbs: "

Hva er egentlig galt med "pakke-pcer"? Min HP pavilion pc har A7N8X-hovedkort og PC2700 minne, og står ikke veien for evt oppgraderinger i fremtiden. Riktignok er det kanskje ikke den ultimate å overklokke med, men dette er fordi jeg kjøpte en relativt billig pakke. Tror det henger igjen mye gamle fordommer her, da det ikke ble brukt standardkompontenter i disse, men tidene har forandret seg, og tror "pakke-pcene" som selges i dag er fullverdige komponenter til deres selvbygde.

Den stasjonære er moren min sin, derfor kan jeg disse "ferdig pc'er" så mye jeg vil. Den bærbare fikk jeg i bursdag gave så det var lite jeg fikk gjort der også. Er ikke alle som har råd til og punge ut med 15000 spenn til en pc i deler, men jeg vet jo hva jeg hadde kjøpt om jeg hadde hatt pengene. Så du mener at man ikke kan disse ting man selv har.. ??? Jeg kan si med stor ærlighet at min stasjonære suger humlepung og jeg har lyst til å lempe den utfor verandaen i fjerde etasje, og hva er galt med og si det.. ??

Og det jeg sa angående store harddisker så mente jeg ikke en splitter ny disk som det er et par Mb på. Når den fylles opp og blir veldig full, så er det jo et hav av filer som må søkes gjennom, og derfor sa jeg at de er trege. Selvsagt er det billigere og ha én stor disk, enn flere små, men det blir tregere når den blir full. Når maskinen skal søke gjennom f.eks to disker i Raid, så starter den jo med én gang på riktige disken. Den søker jo ikke gjennom begge...

Gidder da ikke å forsvare noe jeg selv har om jeg ikke har noen tro på at det er bra. Smartass kan du være selv ditt mehe. :w00t:

Ferdig pc = Man får ikke valgt deler selv, og de stapper i all driten de finner.

Pc i deler = Man får velge selv og vet hva man får. Om man da har driti seg ut så har man i det minste seg selv og takk og ikke en ferdig pc leverandør.

Blir det samme som om du ønsker deg en ting til jul og har fortalt det til en person, og så får du ikke helt den du hadde tenkt deg. Tenker jeg du ble glad :thumbs:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Sånn, bestilte PC fra komplett for 4 dager siden.

Oppsettet er som følger:

DVD-brenner:

Plextor 708A Bulk (1865.49,-)

CPU:

Intel Pentium 4 2,8GHz PC800 (2061.59,-)

Floppy:

Sony MPF-920 (136.50,-)

HDD:

Seagate Barracuda 7200.7 160GB SATA (1250.49,-)

HK:

MSI 875P NEO-FIS2R SATA, GbLAN, Dual-DDR, FW (1728.09,-)

Kabinett:

Cooler Master Wave Master (1815.45,-)

Lydkort:

Creative SB Audigy 2 Bulk (723.44,-)

Minne:

2x TwinMOS PC3200 512MB m/Winbond (1690.76,-)

Skjermkort:

PowerColor R9800PRO 128MB DDR (2816.44,-)

Strømforsyning:

Enermax Whisper Series 350W (632.45,-)

Diverse:

Enermax Viftestyring Sølv for 6 vifter (318.51,-)

Verbatim DVD+R 4,7Gb 10stk (217.48,-)

DVD Cover sort 27stk (191.10,-)

PC produksjon + 3 års garanti (937.97,-)

Sum: 16 285,76,-

Maskinen skal klokkes etter hvert, men venter til jeg rett og slett får behov for det. Da skal nok Boxed kjølern også byttes ut med en ganske saftig èn :cool:

Noen som har synspunkter på dette oppsettet? Bring it on!

Lenke til kommentar
oi, det kommer til å bli et monster av en pc ;)

skal du bygge den selv?

Har nettopp bygget min nå, det er fett :thumbup:

Nei.. Skal nok ikke bygge den selv.. Ja, jeg er FEIG! Hehe.. Men lar komplett bygge den.. for under 1k får jeg 3 års support HJEM (de kommer hjem til meg med ett nytt kort NÅR PowerColor vifta tar kvelden) + De bygger og tester den.. Kanskje jeg skal klokke min nåværende og kanskje modde den litt.. får se..

Eneste jeg er i tvil om er kanskje minnet? Kanskje gått for PC4000 ellerno? Eller ville dette gi lite utslag i 3DMark 03? Skal ikke klokke noe før om 1 år, siden jeg ikke vil merke forskjell i ytelse fram til da.

Lenke til kommentar

Hvor mange poeng tror dere jeg vil få i 3dmark 01 / 03 da? Drømmen må vel være å få 17 000 uten overklokking, men faller vel et sted mellom 15 og 16 000? Med overklokking av cpu, skjermkort og minne burde jeg vel komme "greit" over 20 000 i 3dmark 01? Men som sagt, skal ikke klokke før det trengs :p ( :angry: )

Lenke til kommentar
God respons!  :no:

Mye tror dere jeg får i 3dmark01 og 03 da?  ;)

*tråden som ikke ville dø*

siden det er mest skjermkortet det går på vil du nok få en del bedre enn meg...

har ikke peil på eksakte tall, men det er en del nylige poster rundt om i forumet der folk har ganske like oppsett som deg, dette kan jo gi en liten pekepinn ;)

Endret av suzze
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...