dvn Skrevet 18. november 2003 Forfatter Del Skrevet 18. november 2003 Ingen som har noe å si på denne? Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 Ingen som har noe å si på denne? ser veldig bra ut men trenger du lydkort?? det hovedkortet skal ha lydutgang... Lenke til kommentar
TomWhittaker Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 Viss du ikke skal kjøpe før etter jul, så er det like greit å bare vente med å stresse på komponenter nå. Ellers så såg maskinen ganske fin ut den Cooler Master TAC-T01 (WaveMaster) fikk mye skryt i testen på www.overklokking.no url: Cooler Master Lenke til kommentar
dvn Skrevet 18. november 2003 Forfatter Del Skrevet 18. november 2003 Tja, trenger kanskje ikke eget lydkort.. hvis det som følger med HK er tålig bra? Og det kabinettet er nice ja Men liker egentlig ikke dør på kabinett, blir så upraktisk når jeg har pc'n til venstre for meg under pc-pulten. Men som sagt, skal ikke bestille ennå, så har litt tid å bestemme meg på. Men aller først finne ut om jeg skal bygge selv eller ej? Lenke til kommentar
jonnor Skrevet 18. november 2003 Del Skrevet 18. november 2003 (endret) Bygg pc'en selv du, den kunnskapen kommer godt med fremover og du kan spare penger på noe du (sannsynlighvis) synes er gøy. EDIT: åja, den døra ja... nå skjønte jeg det, dumme meg! Liker ikke sånne dører jeg heller, egentlig... Endret 18. november 2003 av NorthWave Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Tja, trenger kanskje ikke eget lydkort.. hvis det som følger med HK er tålig bra? Og det kabinettet er nice ja Men liker egentlig ikke dør på kabinett, blir så upraktisk når jeg har pc'n til venstre for meg under pc-pulten. Men som sagt, skal ikke bestille ennå, så har litt tid å bestemme meg på. Men aller først finne ut om jeg skal bygge selv eller ej? du trenger overhodet ikke noe mer enn lydkortet på HK Lenke til kommentar
EasyRaider Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 (endret) OBS! Ikke kjøp strømforsyning med manuell viftestyring! De EnerMax strømforsyningene er forresten heller ikke så veldig "silent". Her er en test av strømforsyninger av AnandTech. Og hvorfor ikke P4? Athlon XP er treigere (med noen unntak). En 2,6 GHz P4, 800 MHz buss er ganske rimelig, og du får med en visstnok bra kjøler. I865PE hovedkort er også billige. Endret 19. november 2003 av EasyRaider Lenke til kommentar
dvn Skrevet 19. november 2003 Forfatter Del Skrevet 19. november 2003 OBS! Ikke kjøp strømforsyning med manuell viftestyring! De EnerMax strømforsyningene er forresten heller ikke så veldig "silent". Her er en test av strømforsyninger av AnandTech. Og hvorfor ikke P4? Athlon XP er treigere (med noen unntak). En 2,6 GHz P4, 800 MHz buss er ganske rimelig, og du får med en visstnok bra kjøler. I865PE hovedkort er også billige. Hm, hvorfor ikke manuell styring? Er ikke det bare et pluss a? Gjerne begrunn slike kommentarer .. Og jeg har hørt de strømforsyningene skal være ganske bra.. og støynivået er vel ganske lavt? Noe som kommer av denne statistikken..? Under 25dB ved 50% load (50% av 350W regner jeg med(?), men aner ikke hvor mye min pc kommer til å bruke) Det med P4.. har inntrykk av at amd gir mye mer for pengene, men nå er jo de nye Barton cpu'ene låst.. så litt usikker igjen Men holder en knapp på AMD.. føler jeg får mer for pengene? Lenke til kommentar
Zelkin Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Ok, ser veldig bra ut. Men tilbake til minnevalg, correct me if im wrong, men er ikke caz 2 bedre ytelse enn caz 2.5 ? Noen som kan gi oss linken til testn av twister modulene? Vil gjerne se det på svart og hvit. fram til nå har jeg vært sikker på kjøp av caz 2 twister. Lenke til kommentar
dvn Skrevet 19. november 2003 Forfatter Del Skrevet 19. november 2003 Hvorfor kan ikke hver produsent bare lage en til to varianter av hver minnestørrelse?! Er jo en jungel av minnetyper/varianter, og mange av de dyre nye har dårligere ytelse enn de "gamle" og billigere! Blir så frustrert Lenke til kommentar
dvn Skrevet 19. november 2003 Forfatter Del Skrevet 19. november 2003 Men min generelle oppfatning er at Twister faktisk har dårligere ytelse enn "vanlig" (med winbond)? Og CAZ 2 må vel være bedre enn CAZ 2,5 ja, eller enda et forvirrende element i minnejungelen? Lenke til kommentar
magnuslundstein Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Cas2 er raskere en 2.5 ja, men winbondbrikkene klokker såpass bra, at du fint kan kjøre dem på cas2 også. Jeg tror faktisk det kan lønne seg for deg å kjøpe en 512 brikke istedet, da dette ikke gir noe dårligere ytelse en to 256 brikker hvis du kjører dem på et AMD system (har testet dette grundig selv). Dessuten klokker ramen bedre når den kjører i singlemode en i dualmode. I tillegg har du da muligheten til å kjøpe en brikke til med 512 mb senere, og så kjøre disse to i dualmode. Og sist, men ikke minst, er det billigere . Når det gjelder kabinett så ville jeg ha tatt et blikk på Lian-Li kabinettet PC6077 som selges på Microplex. Fikk meget gode skussmål i dag på overklokking.no Lenke til kommentar
magnuslundstein Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Gå for Enermax strømforsyningen du. Silent Series PSUene lager omtrent ikke støy i det hele tatt. Lenke til kommentar
dvn Skrevet 19. november 2003 Forfatter Del Skrevet 19. november 2003 Når det gjelder kabinett så ville jeg ha tatt et blikk på Lian-Li kabinettet PC6077 som selges på Microplex. Fikk meget gode skussmål i dag på overklokking.no Blir et Lian Li skal jeg bygge selv, men ikke bestemt meg enda! Som sagt, ikke kjøpe før etter jul... Og det med strømforsyinga må jeg si meg enig i, lite støy i forhold til mange andre, og min nåværende! En Chieftech som fulgte med kabinettet .. Men en som fraråda meg i å kjøpe med manuell viftestyring? Noen som underbygge dette eller avvise? Jeg ser i hvert fall ikke noe negativt ved det.. Lenke til kommentar
magnuslundstein Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Jeg har ikke manuell viftestyring, kjøpte den billigste modellen til enermax med to vifter . Denne er allikevel som sagt så godt som lydløs. Men kan ikke skjønne hvorfor manuell viftestyring kan være så galt? Lenke til kommentar
Mushaboom Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 fra testen til annand: "As with the last roundup, we were very impressed with the Enermax power supplies. If their price was not so inhibitive, we would give them a stronger recommendation. Kudos to Enermax on both of their power supplies represented." bare les den testen du, men for all del ikke les alle sidene... minst 20 sider.. Lenke til kommentar
EasyRaider Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 "An alarming trend we noticed with our roundup was that power supplies with fan controls on the rear of the unit have problems keeping tight tolerances. We looked into the problem a little more and noticed that while the components on the inside of the unit were of good quality, the fan control switches themselves were not." Men, det kan godt hende dette ikke gjelder EnerMax. Når en ser hvor dyre de er, så burde ikke kvaliteten være noe å si på. Når det gjelder hva som gir mest for pengene, Intel eller AMD, så er dette ganske så likt med dagens norske priser. Men når en tenker på at en 2,6 GHz P4 ofte scorer vesentlig bedre enn XP2800+ og bare er littegrann dyrere, vil jeg faktisk holde en knapp på Intel. Men dette varierer altså mye med hvilken programvare du kjører. Lenke til kommentar
dvn Skrevet 19. november 2003 Forfatter Del Skrevet 19. november 2003 Men når en tenker på at en 2,6 GHz P4 ofte scorer vesentlig bedre enn XP2800+ (...) Trodde det var stikk motsatt jeg? At en XP2800+ scora mye bedre enn P4 2,6? Eller er jeg veldig utdatert? Var i hvert fall slik før! Og er i grunn veldig fornøyd med min nåværende P4.. aldri hatt problemer, stabil som et fjell! Lenke til kommentar
delling81 Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Så vidt jeg kan se, har du ingen vifte, da cpu-vifta di ikke har vifte, men bare kjøleblokk. Lenke til kommentar
EasyRaider Skrevet 19. november 2003 Del Skrevet 19. november 2003 Trodde det var stikk motsatt jeg? At en XP2800+ scora mye bedre enn P4 2,6? Eller er jeg veldig utdatert? Var i hvert fall slik før! Og er i grunn veldig fornøyd med min nåværende P4.. aldri hatt problemer, stabil som et fjell! De nye 800 MHz FSB prosessorene sammen med I865PE/I875P med doble minnekanaler har gitt Intel et bra ytelsesløft. Men for all del, kikk på ytelsestester hvis du er usikker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå