Gå til innhold

Ny pc til 12-14 lapper

Anbefalte innlegg

Etter å ha lest endel reviews, erfaringer, og anbefaler har jeg kommet frem til et utkast fra komplett.no. Er sikkert mye som kan forbedres her, derfor vil jeg ha deres mening ;)

P.S: PC'n kommer til å bli brukt hovedsaklig til nedlasting, chating og programvare bruk + litt spilling (de nyeste spilla). Har tenkt å begynne å spille litt igjen, dvs tidsfordriv ;-)

DVD-brenner:

Plextor DVD-brenner IDE PX-708A, Bulk - 1865,-

CPU: (velger AMD framfor Intel pga. pris, eller?)

AMD Athlon XP2800+ (Barton) - 1238,-

Floppy: (kjekt å ha..)

Samsung Diskettstasjon - 139,-

HD: (er 160Gb for lite kanskje, dog jeg har dvd brenner?)

Maxtor S-ATA/150 160GB 8MB Cache - 1235,-

HK: (får sinnsykt skryt i reviews)

EPoX EP-8RDA3+ LAN, Firewire, USB2.0 - 946,-

Kabinett: (veldig usikker, kommenter!)

AC Ryan Acrylic Case - Clear - 1041,-

Lydkort:

Creative SB Audigy 2 - 745,-

Minne: (usikker her og, lite peil :grine:)

TwinMOS PC3200 TwiSTER DDR 512MB CL2.0 - 1072,-

Skjermkort: (kanskje gå for et litt sterkere?)

PowerColor Radeon 9800 PRO 128MB - 2816,-

CPU vifte: (usikker, men den må være så STILLE SOM MULIG!!)

Silent Viking II w/ Air Duct - 377,-

Strømforsyning: (Så stille som mulig denne og, ganske lei min nåværende..)

Enermax ATX 350W - 650,-

Samlet pris: 12 130,-

Frister litt og bygge selv (kjøpe kabinett, vifte og strømforsyning fra microplex). Men aldri gjort det før.. og har ikke kjempe stor peil. Eller kan jeg klare det selv? :)

Mvh dvn

Endret av dvn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

160GB er litt lite i min bok, men det kommer ann på din bruk... Jeg hadde ikke klart meg med under 300GB nå for tiden...

Ville ihvertfall gått vekk fra Acryl kasse, komme borti = stygge riper!

Og jeg ville nok godt for P4, jeg har hatt 2 AMD maskiner og 2 Intel maskiner... AMD maskinene var ustabile og Intel'ene var "Rock Steady"...

Du trenger da F... meg ikke bedre skjermkort enn R9800 Pro, det fins ett bedre på markedet(R9800 XT)!

Husker ikke helt, men var det ikke en test her på forumet som viste att vanlig TwinMOS PC3200 var bedre en Twister? GeIL er visstnok veldig bra...

;)

Lenke til kommentar
160GB er litt lite i min bok, men det kommer ann på din bruk... Jeg hadde ikke klart meg med under 300GB nå for tiden...

Jeg har 100 GB på den pc'n her, og det holder i grunn for mitt bruk. Og ved å gå opp til 160 + DVD-brenner tror jeg nok ikke det blir noe problem.

Og jeg ville nok godt for P4, jeg har hatt 2 AMD maskiner og 2 Intel maskiner... AMD maskinene var ustabile og Intel'ene var "Rock Steady"...

Selv har jeg P4 1,6GHz på denne pc'n her, aldri hatt problemer. Men er Athlon ustabilt selv når man ikke skal klokke? Har nemlig ikke tenkt å gjøre det.. i så fall ikke drastisk :)

Du trenger da F... meg ikke bedre skjermkort enn R9800 Pro, det fins ett bedre på markedet(R9800 XT)!

Nei, R9800 Pro er bra kort det, men det var da svimlende billig?! 2816 norske kroner for et slikt et?

Husker ikke helt, men var det ikke en test her på forumet som viste att vanlig TwinMOS PC3200 var bedre en Twister? GeIL er visstnok veldig bra...

Hmm.. ok. Får prøve å finne tilbake til den da. Men GeIL har de ikke på komplett :( Og man får vel mere for penga ved å kjøpe f.eks TwinMOS enn Corsair, sant?

Lenke til kommentar

Etter å ha lest "Bygg-selv-pc" guiden her på hw.no, har jeg bestemt meg for å bygge selv ;-) Så kom gjerne med tips om kabinett, vifte og strømforsyning fra microplex (best til sånt?). Og jeg setter støynivået høyt prioritert! Så stille som mulig :)

Lenke til kommentar
Skal du ikke klokke er Corsair helt borte i natta... Det eneste med det Powercolor kortet som jeg har hørt om, er att kjøleren har en liten tendens til å klikke...

Jeg har nå lagt til en Thermaltake Giant II som skal erstatte den medfølgende vifta. Dette er vel en billigere (og bedre?) løsning enn f.eks Sapphire R9800 Atlantis PRO til 3908,-.

hei du,

kjøp twinmos m/winbond i stedet for twister,

mye bedre visstnok..

*Notert denne opp*

Takker for svar alle sammen!

Lenke til kommentar
Jeg er i grunn litt usikker på kabinettet..

Tror valget står mellom Cooler Master Wave Master og Cooler Master Centurion . Noen som har erfaringer med noen av disse??

Og har nå bestemt meg for å la komplett bygge pc'n min.. :shrug:

Dvs no Lian Li :[

ville valgt det siste.

penere og ikke minst billigere. *grin*

men det kommer nok ikke med psu så det må du kjøpe separat.

og du: bygg pcen selv :yes:

Lenke til kommentar

Ja det er mye billigere.. men synes det andre er endel stilig og! Men skal jeg bygge selv kjøper jeg kabinett, psu og kjøling fra microplex. Så blir ikke noe problem da..

Har snart bestemt meg for hovedkomponentene, så legger de ut så fort som mulig :p: Og takker igjen for svar!

Lenke til kommentar
Tenkte jeg skulle nevne jeg får en gammel packard bell pc til disposisjon i morra.. tenkte jeg skulle prøve å mekke litt på den (koble alt fra hverandre osv) Så blir det vellykka blir det nok selvbygging på meg :D

Ja, det er faktisk veldig god trening. Faktisk er det vanskligere å mekke på en packard bell pc vil jeg tro!

Lenke til kommentar

Sånn, har nå satt opp et nytt utkast av pc'n min: (hvis jeg skal bygge selv :love:)

Fra Komplett.no

HK: EPoX EP-8RDA3+

CPU: Athlon XP2800+ Barton

HDD: Seaget 7200.7 160GB SATA

Minne: 2stk TwinMOS PC3200 256MB m/Winbond

Skjermkort: PowerColor R9800 PRO 128MB

DVD-brenner: Plextor PX-708A 8x DVD-R

Lydkort: SB Audigy 2

Floppy: Sony MPF-920

Strømforsyning: Enermax 350W Silent Plus

Fra Microplex.no

Kabinett: Lian Li PC6099B Aluminium

CPU vifte: Swiftech MCX462V u/vifte

GPU kjøler: Zalman Heatpipe ZM80CHP

kjølepasta: Arctic Silver 5

Kom GJERNE med kommentarer til dette! Er litt usikker på om jeg mangler noen kabler og slike ting, siden dette er første gang jeg skal bygge selv (kanskje!)

Mvh Eivind

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...