Gå til innhold

Hvilken handlekurv foretrekker du?

Nimrad

98 stemmer

1. 1. Hvilken handlekurv foretrekker du?

• Den lille med håndtak som man bærer.
      72
    • Den store med 2 håndtak, og hjul som kan både bæres og trilles.
      26

Anbefalte innlegg

Trillekurver er virkelig satans verk. Her har det nok vært gutteklubb på gang hvor lure entreprenører har smurt lommer og snakket stort. Dypere kurv, mer varer, flere bevegelige deler, hei skål! En periode var gammelkurvene helt borte, men nå får flere og flere butikker dem tilbake. Og de er suverent mest populære, folk går jo på leting når de ser at det bare er nye drittkurver igjen. Husker en lokal Rimi prøvde seg med "forbeholdt bevegelseshemmede" på de to godkurvene de hadde igjen. "Bruk de nye da folkens. VÆRSÅSNILL". Fuck off.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hahaha, det husker jeg på en Rema butikk her i byen også, jeg så at ei dame hadde en ordentlig bærekurv på rullatoren og jeg spurte hvor de står og svaret var at de hadde 2 stykker eller noe som var som du sier "forbeholdt bevegelseshemmede". Genialt :lol:

Edit; Jeg hadde aldri trodd denne tråden skulle bli så populær. Bra jobba TS, men jeg skjønner ikke hvordan du klarte å finne på å starte en slik avstemming.

Endret av Belphegor
Lenke til kommentar

Grunnen til at de er forbeholdt bevegelseshemmede er jo fordi de ikke kan dra en kurv etter seg. Du kan selv prøve å dra en kurv etter deg hvis du:

a) Sitter i rullestol

b) Bruker krykker

c) Dasser rundt på rullator

Skulle da bare mangle at de har utstyr til å la alle handle! De burde uansett ha nok småkurver til alle siden folk flest (her inne..) tydeligvis liker dem best. 

Lenke til kommentar

Foretrekker de minste. På min lokale Rema så har man bare trillevognen som avbildet og de kjempestore kurvene som man må trille. Jeg er glad for at man kam bære begge de avbildete, fordi det fungerer gsnske dårlige med små trillevogner, og traller forsåvidt. Det jeg ikke skjønner poenget med er de kjempestore kurvene, skal man, handle så mye så er det mye enklere å ha en vogn.

Nei, det er det ikke. Hvis jeg skal ha 2*1,75 liter melk, brød, noen pålegg og middag til meg selv i 3-4 dager(noe som er veldig vanlig) passer det ypperlig i en stor kurv, blir alt for tung i den lille kurven og alt for tungvint i den store handevogna.
Lenke til kommentar

Grunnen til at de er forbeholdt bevegelseshemmede er jo fordi de ikke kan dra en kurv etter seg. Du kan selv prøve å dra en kurv etter deg hvis du:

a) Sitter i rullestol

b) Bruker krykker

c) Dasser rundt på rullator

Skulle da bare mangle at de har utstyr til å la alle handle! De burde uansett ha nok småkurver til alle siden folk flest (her inne..) tydeligvis liker dem best. 

Det er jo klart at bevegelseshemmede muligens har mer bruk for de bærekurvene, men poenget er at det var idiotisk å fjerne dem som et alternativ for alle oss andre. Jeg vil si at folk med krykker har vanskeligere for å holde bærekurven mens de tar ut varer fra et kjøleskap eller lav hylle eller å sette den ned for å løfte den opp igjen.

Rullestol og rullator er greit da man kan ha den på rullatorhylla eller i fanget.

Lenke til kommentar

Nei, det er det ikke. Hvis jeg skal ha 2*1,75 liter melk, brød, noen pålegg og middag til meg selv i 3-4 dager(noe som er veldig vanlig) passer det ypperlig i en stor kurv, blir alt for tung i den lille kurven og alt for tungvint i den store handevogna.

De største kurvene er ganske store, og jeg snakker ikke om noen av kurvene i avstemningen. Da er det like greit å ta en vogn siden de er lettere å styre. De er og høyere slik at det er enklere når man skal ta varene inn og ut av den, noe som kan være greit dersom man først skal handle såpass mye. Så klart, jeg triller de minste trillekurvene dersom jeg synes det blir for tungt, men så har jeg ingen hemning ved å gå til butikken dersom jeg handler en mengde som passer i i den minste trillekurven. Sant skal sies har jeg ingenting i mot de minste trillekurvene, men jeg liker ikke at de minste kurvene er fjernet.
Lenke til kommentar

Foretrekker uten tvil de største med hjul. Får plass til mer, og jeg slipper å bekymre meg for at de skrøpelige håndtakene skal kollapse. Forsøk å legg en sekser eller to med halvlitere i en liten korg, og dere skjønner hva jeg mener. Jeg kan også drifte rundt hjørner, noe som er undervurdert. Folk hører når jeg kommer, slik at de også flytter seg unna.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Går fint med 4 seksere i en bærekurv. Er bare du som er pinglete.

Jeg er stor og sterk. Problemet ligger ofte i at håndtaket virker spinkelt. Videre har handlekurvene lett for å bli fremtunge hvis man legger noe tungt i dem med mindre man klarer å plassere de i midten. Eksempelvis 3 seksere med halvlitere er garantert å bli ustabilt.

Jeg går i butikken for å handle raskt og effektivt. Ikke for å sloss mot massesentrum.

Endret av Quote
Lenke til kommentar

Så du synes håndtaket virker spinkelt, jeg kan garantere deg et det er kraftigere enn det ser ut som. Jeg tror du hadde blitt redd hvis du så noen av haugene jeg har hatt oppi bærekurven :D

Det er veldig lett å plassere ting så tyngdepunktet blir i sentrum av kurven. Du får sende meg en PM så kan vi møtes så skal jeg gi deg opplæring jeg ;)

Lenke til kommentar

Å få varene opp fra de bakkekurvene er ræva. De får ikke ordentlig plass oppå den hylla som er ment for kurver og den blir litt høy når man holder den oppå, blir rart og ubehaglig å få ut varene.

Så handler det om sjarmen også ;)  + at det er den eneste fysiske aktiviteten armene mine gjør.

Lenke til kommentar

Det er da null problem å løfte kurven oppå benken, du hadde liksom måtte bære den andre kurven hadde du valgt den.

Men som en person på 180, så er der faktisk litt knotete å få ut varene hvis den er løftet opp på benken siden de er såpass høy. Står de på gulvet må man ta 10-15 knebøy for å få ut varene. Dette er ikke store problemer i det hele tatt, men det er mer knotete enn en av de gamle kurvene.

Lenke til kommentar

Med mindre man er pinglete, klarer man fint å løfte kurven opp på benken hvis det skulle være nødvendig.

Det ser dumt og pinlig ut, og er mer tungvint å få varene ut når den står så høyt oppe.

Men som en person på 180,...

Og jeg er 165... :p Det er mer knotete enn en liten kurv, definitivt.

Problemet med de store kurvene (i avstemningen) er at de bare er større i høyden, og svært mange varer tåler ikke å stables. Hva er først innafor døra i 90% av butikker? Epler. Legg en melkekartong eller yoghurt oppå så er de ødelagt med brune merker. Deretter bananer. De tåler vel støt? Jeg kan vel legge denne myke pakken med frosne grønnsaker oppå? Nei, vent, de tåler ikke frost! Derfor får jeg egentlig ikke mer oppi en "stor" kurv enn en "liten" uten veldig mye omstabling underveis. Faktisk tror jeg bunnflaten er mindre på en "stor" kurv enn en "liten". Så om jeg skal ha mer enn det som komfortabelt får plass i en liten kurv velger jeg en vogn.

Et problem jeg har med kurver generelt er at de tilsynelatende aldri vaskes. Nesten alle butikker har eldgamle, stygge kurver som er fulle av kliss. De burde vaskes skikkelig hver måned, og kjøpes nye hvert når de blir stygge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...