Gå til innhold

Anbefalinger til nye deler som kan forbedre fps.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Problemet GTX 970 er bortkastet penger da det ikke gir mye bedre ytelse.

GTX 980 TI vil muligens hjelpe litt, men da blir nok CPU flaskehalsen særlig i 4k.

GTX 960 SLI hjelper vel kanskje mere hvis ikke hovedkortet begrenser, http://www.msi.com/product/motherboard/970-GAMING.html#hero-specification

PCI-E GenGen2 (1x16, 1x8)

Som betyr skjermkort nr 2 får halv båndbredde.

Så med mindre du vil kaste penger ut av vinduet bør du i så fall vurdere overklokking og SSD disk i første omgang.

Neste er i så fall gå over til AMD Zen når det kommer i 2016 da kan det tenkes AMD kan konkurere mot skylake.

Lenke til kommentar

Regner med at det er tunge spill? Skjermkortet er nok førsteprioritet :) Større båndbredde og fler CUDA-kjerner i et 970.

Spiller for det meste CS:GO, og i utgangspunktet skal delene jeg har nå, gi meg over 300 i fps (ikke helt sikker), men når jeg spiller nå ligger jeg rundt 150-190:p Har merket etter jeg reformaterte att den begynte å bli lavere.p

Lenke til kommentar

Hmmm, skjermkort er stort sett ikke en flaskehals i CS:GO, det bruker visst mer CPU. Hvor mye minne har du og hvor mye greier kjører i bakgrunn. Du kan logge bruken av ressurser med et eller annet program og se hva som er flaskehalsen. "Jeg driver ikke med slik :p " så jeg vet ikke hvilket program som er best. MSI Afterburner er vel det beste jeg har testet bittelitt.

Lenke til kommentar

Hmmm, skjermkort er stort sett ikke en flaskehals i CS:GO, det bruker visst mer CPU. Hvor mye minne har du og hvor mye greier kjører i bakgrunn. Du kan logge bruken av ressurser med et eller annet program og se hva som er flaskehalsen. "Jeg driver ikke med slik :p " så jeg vet ikke hvilket program som er best. MSI Afterburner er vel det beste jeg har testet bittelitt.

Jeg har 8 i minne, visst jeg fant rett nå!;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...