QveltinG Skrevet 27. november 2015 Del Skrevet 27. november 2015 (endret) Hei Jeg skal bygge pc til 6-7k. Har sett lit på guides osv, men hvis jeg ikke slavisk skal følge ett oppsett andre har satt for meg sliter jeg litt med å vite hva jeg kan putte i samme pc. (De fleste guides jeg finner bruker amerikanske sider, og finner ikke alt på komplett og/eller prisene er mye høgere på enkelte varer. Som får meg til å tro det ikke er optimal build for en "norsk" pc). Kan jeg bare finne ett skjermkort, hovedkort og prosessor som passer i forhold til prisklassen jeg hadde sett for meg og så vil de fungere sammen? Eller er det mulighet for at ett hovedkort til 1k begrenser hvor mye jeg får ut av ett skjermkort til 2k? Foreks. Takker for innspill. Hvis noen har ett forslag til setup for en PC i den prisklassen hadde det også vært supert. EDIT: Er pakke-PC'ene på komplett noe bra? Eller er det stor prisforskjell på å bygge selv? Endret 27. november 2015 av QveltinG Lenke til kommentar
LMH1 Skrevet 27. november 2015 Del Skrevet 27. november 2015 (endret) Multicom Tycho i522S Gaming PCIntel Core i5-6600K, 8GB, 1TB Harddisk, GeForce GTX 960 2GB, 600W, Uten operativsystem 6. gen. Intel Core i5-prosessor (Skylake) 8GB DDR4 RAM 2133MHz GeForce GTX 960 Kult kabinett med grønt lys Angående det du lurer på på se på hva slags type socket cpu har, type ram (DDR4,DDR3). Oppsettet her har vel litt mere CPU kraft en skjermkort, ville anbefalt GTX 970 med gode vifter (Strix utgave). Som regel er det overklokking og funksjoner hovedkortet har samt kvalitet som avgjør hva slags pris hovedkortet får. Billig betyr som regel hovedkortet er enkelt f.eks få usb 3.0\3.1 plugger og andre ting. Hovedkortet sier ikke så mye om ytelse det er bare et kretskort som kobler sammen maskinen selv om sokkel 2011-03 gir mere muligheter en LGA 1151 eller LGA 1150. Her finner du hva slags cpu dette hovedkortet støtter: Z170 Pro4 CPU Support List Endret 27. november 2015 av LMH1 Lenke til kommentar
QveltinG Skrevet 27. november 2015 Forfatter Del Skrevet 27. november 2015 Multicom Tycho i522S Gaming PCIntel Core i5-6600K, 8GB, 1TB Harddisk, GeForce GTX 960 2GB, 600W, Uten operativsystem 6. gen. Intel Core i5-prosessor (Skylake) 8GB DDR4 RAM 2133MHz GeForce GTX 960 Kult kabinett med grønt lys Angående det du lurer på på se på hva slags type socket cpu har, type ram (DDR4,DDR3). Oppsettet her har vel litt mere CPU kraft en skjermkort, ville anbefalt GTX 970 med gode vifter (Strix utgave). Som regel er det overklokking og funksjoner hovedkortet har samt kvalitet som avgjør hva slags pris hovedkortet får. Billig betyr som regel hovedkortet er enkelt f.eks få usb 3.0\3.1 plugger og andre ting. Hovedkortet sier ikke så mye om ytelse det er bare et kretskort som kobler sammen maskinen selv om sokkel 2011-03 gir mere muligheter en LGA 1151 eller LGA 1150. Her finner du hva slags cpu dette hovedkortet støtter: Z170 Pro4 CPU Support List Takk for kjapt svar. Så denne pcen er bra ytelse i forhold til pris? Og hvordan ville det være i forhold til å sette sammen noe selv? Regner med det blir noe billigere? Eller er det ikke så stor forskjell? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå